AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Har kjøpt bolig av husbanken, og har ikke fått betalt felleskostnade i en mnd. Har fått brev om tvangssalg av bolig nå og har bare ikke få til å betale alle utgiftene som har gått til tingretten. Hvem kan hjelpe meg med det ? Er ung uføretrygdet. Anonymkode: 59c4b...546 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Her må du ha utelat mye info, huset blir ikke begjært tvangs solgt for at du er en måned forsen med felleskostnadene. Hvor mye har gått til tingretten? Har du snakket med husbanken og nav? Har du mye eiendeler som kan selges for å betale gjeld? Bil? Gjelden må betales eller refinansieres med nytt lån, ellers vil boligen bli tvangs solgt. Første pri er å ta kontakt med de du har gjeld hos, ta kontakt med nav for hjelp. Anonymkode: 6bf8c...7a4 28
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her må du ha utelat mye info, huset blir ikke begjært tvangs solgt for at du er en måned forsen med felleskostnadene. Hvor mye har gått til tingretten? Har du snakket med husbanken og nav? Har du mye eiendeler som kan selges for å betale gjeld? Bil? Gjelden må betales eller refinansieres med nytt lån, ellers vil boligen bli tvangs solgt. Første pri er å ta kontakt med de du har gjeld hos, ta kontakt med nav for hjelp. Anonymkode: 6bf8c...7a4 Takk! Ja synes det var rart skulle ha betalt den 16.1.2022 utsatt det 😣 fordi jeg hadde så mange andre utgifter dyr strøm/billån også er jeg alene mor og treng mat på bordet. Skal høre med nav og husbanken. Anonymkode: 59c4b...546
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Hvis det var forfall 16.01. på det du skal ha betalt, så tviler jeg sterkt på at det har blitt igangsatt tvangssalg allerede. Du skal ha mottatt varsel om tvangsfullbyrdelse først med 14 dagers frist. Dersom kreditor sender begjæring om tvangssalg når fristen på varsel har gått ut, så skal du få et varsel fra tingretten om at kreditor har sendt begjæringen og du har da 30 dagers frist før tvangssalget faktisk blir besluttet. Det påløper riktignok noen gebyrer når det er mottatt hos tingretten, men ikke så mye som når tvangssalget er besluttet. Regner med at det kun er varsel om tvangsfullbyrdelse du har fått, så ta kontakt med kreditor og be om en avtale. Anonymkode: 08f17...96d 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Høres ut som du ikke har full oversikt over utgifter her. Du får ikke brev om tvangssalg pga felleskostnader som forfalte den 16.01. Så her er det noe annet du ikke har betalt. Anonymkode: 630f6...6be 15 1
newman01 Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Hvorfor ikke bare ringe til de partene som du mangler penger til å betale og forklare saken? Da slipper man i mange tilfeller ubehageligheter og dyre merkostnader. Og hva har tingretten med fellesutgifter å gjøre? Det tar vel ganske lang tid før de får saken på bordet 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Her må du nok lese brevet godt og skaffe deg litt oversikt. Det er ikke beløpet som er forfalt nå i januar dette dreier seg om, og det er også en forkjell på om brevt du har fått er varsel om tvangsfullbyrdelse eller om det er bestemt tvangssalg. Er det flere forfalte regninger? Er det andre med pant i bolig? Betale ut å få saken trekket? Tvangsfullbyrdelse og tvangssalg tar laaaaang tid, så du kan være trygg på at det ikke dreier seg om det som har forfalt i januar. Anonymkode: 421c3...0a0 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Edit; ser nå du skriver at det skulle vært betalt 16.1.2022. Da hvis det stemmer at det er fra 2022 så kan det stemme Anonymkode: 421c3...0a0 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk! Ja synes det var rart skulle ha betalt den 16.1.2022 utsatt det 😣 fordi jeg hadde så mange andre utgifter dyr strøm/billån også er jeg alene mor og treng mat på bordet. Skal høre med nav og husbanken. Anonymkode: 59c4b...546 Som alenemor, synes du billånet er viktigere å betale enn bolig? Anonymkode: b54ba...b58 11 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Stemmer det at du ikke har betalt 16.01. 2022? Eller mener du 2023? Anonymkode: 0ac37...b29 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Takk! Ja synes det var rart skulle ha betalt den 16.1.2022 utsatt det 😣 fordi jeg hadde så mange andre utgifter dyr strøm/billån også er jeg alene mor og treng mat på bordet. Skal høre med nav og husbanken. Anonymkode: 59c4b...546 BILLÅN....... Tenker det er greit at de selger den leiligheten jeg med de prioriteringene du gjør. Anonymkode: f534c...3a1 11
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Bestill time for gjeldsrådgivning hos nav Anonymkode: e0af0...b6a 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Edit; ser nå du skriver at det skulle vært betalt 16.1.2022. Da hvis det stemmer at det er fra 2022 så kan det stemme Anonymkode: 421c3...0a0 2023 Anonymkode: 59c4b...546
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): BILLÅN....... Tenker det er greit at de selger den leiligheten jeg med de prioriteringene du gjør. Anonymkode: f534c...3a1 Treng bilen! Også var det en feil av meg å ta et billån 🤧 hadde grei økonomi uten gjeld men datt helt ut.. alt skal være så dyrt 😔 Har kun uføre og barnebidrag å leve på. Skal nok selge og kjøpe noe billigere siden det er alt for høye boutgifter å bo her. Skal også selge bilen..men vil så klart ha en grei pris. Anonymkode: 59c4b...546 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Treng bilen! Også var det en feil av meg å ta et billån 🤧 hadde grei økonomi uten gjeld men datt helt ut.. alt skal være så dyrt 😔 Har kun uføre og barnebidrag å leve på. Skal nok selge og kjøpe noe billigere siden det er alt for høye boutgifter å bo her. Skal også selge bilen..men vil så klart ha en grei pris. Anonymkode: 59c4b...546 Legg ut huset for salg før det går på tvangssalg, da kan du få mer for den. Start nå hvis du skal selge uansett, og avklar hvor mye penger du skylder til hvem og fiks det samtidig. Anonymkode: 227cc...4e5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 Hvis du har problemer med betaling av husleie etc så må du ikkje bare la være og betale. Husleie må betales de andre utgiftene kan diskuteres. Det er rart at pga mangel på 1 husleie blir tvangssalg. Det skurrer veldig her. Normalt skjer det ikke så fort som etter 3 uker. Som regel vil det bli dialog og purring. Du må nok få en rådgivning angående pengene dine som nå har du havna langt på etterskudd. Hvordan skal du ta igjen 1 måneds husleie? Anonymkode: 666e2...b84 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Treng bilen! Også var det en feil av meg å ta et billån 🤧 hadde grei økonomi uten gjeld men datt helt ut.. alt skal være så dyrt 😔 Har kun uføre og barnebidrag å leve på. Skal nok selge og kjøpe noe billigere siden det er alt for høye boutgifter å bo her. Skal også selge bilen..men vil så klart ha en grei pris. Anonymkode: 59c4b...546 Den originale regningen forfalt for drøye et par uker siden, og allerede har du rukket å være igjennom retten, samt det er begjært tvangssalg? Det høres voldsomt ut. Du har mulig krav på fri rettshjelp. Kontakt en advokat. Anonymkode: e3c17...29f 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Ja synes det var rart skulle ha betalt den 16.1.2022 utsatt det 😣 fordi jeg hadde så mange andre utgifter dyr strøm/billån også er jeg alene mor og treng mat på bordet. Skal høre med nav og husbanken. Anonymkode: 59c4b...546 Selg bilen. Anonymkode: e5ac4...fbb 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Treng bilen! Også var det en feil av meg å ta et billån 🤧 hadde grei økonomi uten gjeld men datt helt ut.. alt skal være så dyrt 😔 Har kun uføre og barnebidrag å leve på. Skal nok selge og kjøpe noe billigere siden det er alt for høye boutgifter å bo her. Skal også selge bilen..men vil så klart ha en grei pris. Anonymkode: 59c4b...546 Ingen trenger en bil. Flytt nærmere barnehage og skole i stedet. Anonymkode: e5ac4...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 Jeg tror, som flere andre her, at dette må dreie seg om noe annet som ikke er betalt. Det går ikke så fort med tvangssalg, det er mange ledd det skal igjennom. Man mister ikke huset fordi man glemte én regning liksom. Man vil så klart få purringer og sånt først. Anonymkode: c0b03...3ba 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå