Gå til innhold

Jeg har inntrykk av at asiatiske jenter er mer interessert i likestilte gutter og menn. Tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menn som er snille, bråker lite, er litt slanke og ikke har et tradisjonelt maskulint utseende. Det virker rett og slett som om de jobber mer for å få fram likestillingen. Har jeg rett?

Anonymkode: faa52...807

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damer fra hvilke land snakker du om? Tyrkia? Iran? Mongolia? India? Det er mange land i Asia 

Anonymkode: 496d9...a8b

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Menn som er snille, bråker lite, er litt slanke og ikke har et tradisjonelt maskulint utseende. Det virker rett og slett som om de jobber mer for å få fram likestillingen. Har jeg rett?

Anonymkode: faa52...807

Dessverre ser Europa og vesten ut til å ta feil kurs. Reaksjonære kjønnsholdninger ser ut til å ha blitt moderne i vesten. Det ser ut som om de myke verdiene er på vei bort og at flere og flere pur unge vestlige jenter ønsker seg tilbake til 1950. 

Nå kan jeg ikke snakke for alle asiatiske jenter og alle vestlige jenter, men jeg ser for eksempel i India at unge kvinner og jenter er fed up på patriarkalske verdier. Kanskje fordi de har vokst opp med disse gammeldagse verdiene. 

Dagens unge vestlige jenter som ser opp til Andrew Tate og Jordan Peterson, har vokst opp under likestilte verdier. 
De skulle prøvd å vært kvinne i et patriarkalsk samfunn som India eller Afghanistan. 
Så hadde de kanskje sett verdien av feminisme og ikke trodd at gresset var grønnere på den andre siden. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Min erfaring med asiatiske jenter, to stk Filippinske, og deres venninner som jeg også ble litt kjent med, og ut fra hva jeg har hørt fra andre, er at de er mer opptatt av penger enn sine norske jevnaldrede. Ser heller ikke bort fra at de av dem som vurderer vestlige gutter (kun en liten del av dem) er det delvis pga et ønske om et liv med likestilling OG penger. Begge deler vanskeligere å finne blant tradisjonsfaste "machomenn" i hjemlandet.

Anonymkode: be542...b54

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si alle damer er mest interessert i menn som er snille og opptatt av likestilling

Anonymkode: 9c797...58d

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikke sammenhengen mellom utseende og likestilling? Jeg mener at alle kvinner foretrekker menn som er opptatt av likestilling, men har ikke sett noen forskjell på det mot hvordan de ser ut? Tenker du i forhold til at noen menn er mindre fysisk sterke og dermed ikke klarer å gjøre typiske "manneoppgaver"? Og at Norske kvinner ikke velger de? Det kan jeg ikke helt se altså. Likestilling er at alle skal kunne gjøre alt. Dvs at damene kan fikse bil og menn kjøpe klær til barna. Jeg syns at norske kvinner er mye lengre framme i forhold til likestilling enn mange utenlandske. Vi pusser opp, sskifter dekk på bilen og ordner, og forventer at mannen tar permisjon med barna og kjøper kjole og gave når de skal i bursdag. Må si at de få asiatiske jentene jeg kjenner (kommet til norge i voksen alder, siden du skriver asiatiske, de som er født her teller jeg ikke med) er hjemmeværende med barn mens mannen jobber. Et helt greit valg, men det er vel ikke akkurat likestilling?

Anonymkode: ade5e...447

• Nyttig 1
Skrevet
Zeruda skrev (4 timer siden):

Dessverre ser Europa og vesten ut til å ta feil kurs. Reaksjonære kjønnsholdninger ser ut til å ha blitt moderne i vesten. Det ser ut som om de myke verdiene er på vei bort og at flere og flere pur unge vestlige jenter ønsker seg tilbake til 1950. 

Nå kan jeg ikke snakke for alle asiatiske jenter og alle vestlige jenter, men jeg ser for eksempel i India at unge kvinner og jenter er fed up på patriarkalske verdier. Kanskje fordi de har vokst opp med disse gammeldagse verdiene. 

Dagens unge vestlige jenter som ser opp til Andrew Tate og Jordan Peterson, har vokst opp under likestilte verdier. 
De skulle prøvd å vært kvinne i et patriarkalsk samfunn som India eller Afghanistan. 
Så hadde de kanskje sett verdien av feminisme og ikke trodd at gresset var grønnere på den andre siden. 

Ingen vestlige jenter ser vel opp til de tullingene der vel? Ellers: Asiater viser gang på gang at de er kloke mennesker.

Anonymkode: dcd35...749

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil si alle damer er mest interessert i menn som er snille og opptatt av likestilling

Anonymkode: 9c797...58d

Jepppp ❤️

Anonymkode: 208a2...28e

• Hjerte 2
Skrevet

To tredjedeler av jordens befolkning er asiater.

Dette tror jeg er den største (og dermed dummeste) generaliseringen jeg noensinne har sett.

Anonymkode: be8f2...0b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To tredjedeler av jordens befolkning er asiater.

Dette tror jeg er den største (og dermed dummeste) generaliseringen jeg noensinne har sett.

Nei beklager, kun halvparten av dem er kvinner, så da blir det 33%.

Så dessverre TS, generaliseringen din er ikke like stordum som de som generaliserer overfor alle menn eller alle kvinner.

Skrevet

Jeg har asiatisk kjæreste.

Trur faktisk jeg er en større feminist enn henne. 🤣

M33.

Anonymkode: da2b0...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...