Gå til innhold

Vet ikke hvem jeg skal velge; eksen eller kjæresten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært separert i snart ett år, det var jeg som dro fra ham. Han hadde oppført seg helt dust i mange år og til slutt var det nok. I hele året som har gått har han gått i terapi, vi har samarbeidet kjempebra om barna og han har vært grei med meg. separasjonen gikk ganske knirkefritt, han sa han var lei seg, forstod hvorfor jeg gikk, skulle ønske jeg ikke gjorde det men respekterte valget. Ingen sverting av hverandre - egentlig en «perfekt» separasjon..

for noen uker siden dristet jeg meg ut på en datingside, skulle egentlig bare teste ut om jeg var klar for å treffe noen. Traff en fyr som virket helt vidunderlig og vi fortsatte å treffes. Mens jeg har vært sammen med denne nye mannen har det dukket opp et helt lass av følelser for eksen - som jeg overhodet ikke hadde prosessert da jeg gikk og jeg har begynt å savne ham, fått forståelse for hva som gikk galt (fra begges side) og jeg har rett og slett begynt å få følelser for ham igjen.

Han nye fyren er litt klengete (vil være sammen HELE tiden), vil vi skal annonsere forholdet, vil jeg skal gi beskjed til eksen så det blir tydelig for alle at det er HELT slutt og jeg har fått en annen. Men han er innmari deilig å være sammen med for kos og sex. Litt slitsom ellers.

Alt dette har fått meg til å lure hva jeg skal gjøre. Jeg og eksen har ikke i løpet av året snakket om veien videre, jeg vet ikke hva han vil, men hvis ungene f.eks inviterer ham på middag (til meg) blir han veldig gjerne med og vi har det veldig hyggelig sammen. 
Nå føler jeg jo jeg er utro både mot han nye (siden jeg har følelser for eksen) og ovenfor eksen (siden jeg har fått ny..)

hjelp 😳

Anonymkode: 225b3...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Ingen av dem

Dump begge på den måten og jobb med deg selv

Anonymkode: 0b040...4b0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville droppet kjæresten og så kjent etter på hvilke følelser du har for eksen. Er det nostalgi eller er det et reelt ønske om å starte samlivet om igjen? 

• Liker 7
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært separert i snart ett år, det var jeg som dro fra ham. Han hadde oppført seg helt dust i mange år og til slutt var det nok. I hele året som har gått har han gått i terapi, vi har samarbeidet kjempebra om barna og han har vært grei med meg. separasjonen gikk ganske knirkefritt, han sa han var lei seg, forstod hvorfor jeg gikk, skulle ønske jeg ikke gjorde det men respekterte valget. Ingen sverting av hverandre - egentlig en «perfekt» separasjon..

for noen uker siden dristet jeg meg ut på en datingside, skulle egentlig bare teste ut om jeg var klar for å treffe noen. Traff en fyr som virket helt vidunderlig og vi fortsatte å treffes. Mens jeg har vært sammen med denne nye mannen har det dukket opp et helt lass av følelser for eksen - som jeg overhodet ikke hadde prosessert da jeg gikk og jeg har begynt å savne ham, fått forståelse for hva som gikk galt (fra begges side) og jeg har rett og slett begynt å få følelser for ham igjen.

Han nye fyren er litt klengete (vil være sammen HELE tiden), vil vi skal annonsere forholdet, vil jeg skal gi beskjed til eksen så det blir tydelig for alle at det er HELT slutt og jeg har fått en annen. Men han er innmari deilig å være sammen med for kos og sex. Litt slitsom ellers.

Alt dette har fått meg til å lure hva jeg skal gjøre. Jeg og eksen har ikke i løpet av året snakket om veien videre, jeg vet ikke hva han vil, men hvis ungene f.eks inviterer ham på middag (til meg) blir han veldig gjerne med og vi har det veldig hyggelig sammen. 
Nå føler jeg jo jeg er utro både mot han nye (siden jeg har følelser for eksen) og ovenfor eksen (siden jeg har fått ny..)

hjelp 😳

Tror ikke du skal ta råd fra KG her. Vel noen gode råd er det vel :)

Du vet best selv hva du ønsker og vil. Dere har barn sammen og du har tydeligvis gode føleser for eksen din og dere skiltes tydeligvis som venner selv om han ikke ville. Prøv å date med han, tilbringe litt tid sammen med han f,eks. Du vil vel fort merke om dere kan finne sammen igjen og om det er liv laga som de sier. 

Men det er nok viktig at dere er enige om at det ikke skal være noen forpliktelser i starten og for alle del ikke involver barna før dere er sikre på om dere eventuelt kan være sammen igjen og om hans endringer er reelle. 

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke begynn med en ny når du ikke har kommet over eksen. Det er ikke fair for noen av dere. Du har i tillegg en dårlig magefølelse på han nye, så dropp han.

Eksen din? Husk at han fortsatt er samme person som før bruddet. Du også. Om dere begge har fått gjort noe med det som ødela, gjenstår å se. Men ikke flytt sammen nå. Ta dere god tid. Og vent med andre til du er sikker på at du er ferdig med eksen.

Anonymkode: 9656f...630

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er åpenbart eksen du har følelser for her.

Anonymkode: c00ba...65d

Gjest Beelzebub
Skrevet

Du er jo helt åpenbart egentlig ikke interessert i kjæresten din. Best for dere begge om du bare river av plasteret kjapt, og går tilbake til han gamle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke begynn med en ny når du ikke har kommet over eksen. Det er ikke fair for noen av dere

Dette.

Trådstarter skriver at eksen har oppført seg dust, vel....det er ikke mindre dust å holde på med en ny og samtidig vurdere å gå tilbake til eksen...

Anonymkode: c71db...a3e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette.

Trådstarter skriver at eksen har oppført seg dust, vel....det er ikke mindre dust å holde på med en ny og samtidig vurdere å gå tilbake til eksen...

Hun skriver jo også at han har endret seg og det virker som bruddet gikk rolig for seg og hun vet eksen ikke ville ha bruddet. Og avslutte det nye forholdet når hun synes det er for intenst og han er for påtrengende og hun fortsatt føler for eksen er vel ikke dust. 

Hun trenger jo ikke hoppe tilbake til eksen, men sånn som hun har det nå så vil det jo ikke fungere med den nye - gamle følelser dukker opp, endringer hos eksen og nye ikke helt som hun ønsker. Synes ikke hun er dust, synes hun er reflektert.

• Liker 1
Skrevet
Useless skrev (4 minutter siden):

Hun skriver jo også at han har endret seg og det virker som bruddet gikk rolig for seg og hun vet eksen ikke ville ha bruddet. Og avslutte det nye forholdet når hun synes det er for intenst og han er for påtrengende og hun fortsatt føler for eksen er vel ikke dust. 

Hun trenger jo ikke hoppe tilbake til eksen, men sånn som hun har det nå så vil det jo ikke fungere med den nye - gamle følelser dukker opp, endringer hos eksen og nye ikke helt som hun ønsker. Synes ikke hun er dust, synes hun er reflektert.

Jeg tror dere faktisk er enige, og at dere begge mener at hun ikke skal være i det nye forholdet når hun er usikker på eksen.

Skrevet

Eksen din er fremdeles den samme.

Du gikk for en grunn.

Han nye er ikke riktig heller. 

Sjelden det treffer på første nye man dater.

Det er ikke disse to det skal stå mellom, det finnes en haug andre der ute.

Anonymkode: 0de59...cf4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror dere faktisk er enige, og at dere begge mener at hun ikke skal være i det nye forholdet når hun er usikker på eksen.

Hun er vel usikker på eksen fordi han nye ikke er rett. Da virker eksen bedre. Men han trenger ikke være det.

To feil gir ikke en rett.

Anonymkode: 0de59...cf4

• Liker 2
Skrevet

Du bør ihvertfall ikke satse på han nye. Hvis du synes han er slitsom allerede nå, etter bare noen uker, så er det ikke liv laga.

Du trenger vel ikke ta et valg her og nå? Gi klar beskjed til kjæresten at det går for fort fram og at du ikke er klar til å bli offisielle. Takler han ikke det, så får det bli slutt. Det er forsåvidt et stort rødt flagg at han er så intens og vil presse deg til et offentlig forhold bare etter noen uker!

Gjest Beelzebub
Skrevet

Med mindre det er snakk om vold eller andre former for mishandling, er som regel barnefaren det beste du kan få til på mannefronten. Verditapet i det å ha barn med en annen mann er såpass høyt at etter det må du nedgradere kraftig for å få tak i en ny.

Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (1 minutt siden):

Du trenger vel ikke ta et valg her og nå? Gi klar beskjed til kjæresten at det går for fort fram og at du ikke er klar til å bli offisielle. Takler han ikke det, så får det bli slutt. Det er forsåvidt et stort rødt flagg at han er så intens og vil presse deg til et offentlig forhold bare etter noen uker!

Sukk. Om hun skal holde han nye på gress, for å bruke tid på å tenke på eksen og ta et valg senere, så bør du plassere de røde flaggene hos trådstarter.

Useless skrev (18 minutter siden):

Ja, om du synes å holde på med en, samtidig som du vurderer en annen, er å være reflektert, så du om det...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sukk. Om hun skal holde han nye på gress, for å bruke tid på å tenke på eksen og ta et valg senere, så bør du plassere de røde flaggene hos trådstarter.

Ja, om du synes å holde på med en, samtidig som du vurderer en annen, er å være reflektert, så du om det...

TS her,

enig i det dere sier, jeg kan (og skal ikke) holde på med begge samtidig - men så er det jo ikke det jeg gjør heller.. jeg har kjent han nye i kort tid og har siste uken kjent på disse følelsene.. så jeg tenker meg litt om her, kjenner på følelser, ber om innspill (om ikke annet enn for å bekrefte det jeg tenker) før jeg agerer..

Skrevet
Beelzebub skrev (11 minutter siden):

Med mindre det er snakk om vold eller andre former for mishandling, er som regel barnefaren det beste du kan få til på mannefronten. Verditapet i det å ha barn med en annen mann er såpass høyt at etter det må du nedgradere kraftig for å få tak i en ny.

Verditap?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Der legger du ord i munnen på meg. Det var ikke det jeg mente. Hun vet ikke lenger hva hun vil. Han nye er ikke det hun ønsker kan det virke som, men den gamle har hun fortsatt følelser for. Hun må ta et steg tilbake og reflektere over 3 valg. Sjekke om det gamle kan fikses, droppe/holde tilbake den nye eller trekke seg tilbake fra begge. Dette er ikke et enkelt valg og hun reflektere over det og ønsker innspill, men til syvende og sist er det hun som må ta valget.

Gjest Beelzebub
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Verditap?

La oss ikke late som at du ikke forstår hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...