AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Barna syke denne gangen. Vært mye sykdom hos oss i det siste og jeg får så dårlig samvittighet ovenfor jobben. Merker de er irritert på meg, eller kanskje ikke, jeg vet ikke. Hater å være borte og synes det er flaut å være hun som ofte er syk/har syke barn. Jeg er ikke mye borte, men vært mye syk siden november 😔 både jeg og mannen bytter på å være hjemme med barna, men likevel.. Argh... Anonymkode: 9a85e...bc9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Absolutt alle jeg kjenner med 2 eller flere barn hvor minst 1 er i barnehage har så og si vært hjemme med div sykdom siden jul. Det har vært influensa, vannkopper, omgangssyke, munn-hånd-fotsyke, korona, forkjølelse og brennkopper i ett. Når ungene er friske så er det gjerne foreldrene som faller ned i sykdommene ungene nettopp er ferdige med. Mager trøst, men vit du ikke er alene, kjenner flere som har brukt opp sine sykt barn-dager allerede. Anonymkode: 5f38b...548 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Absolutt alle jeg kjenner med 2 eller flere barn hvor minst 1 er i barnehage har så og si vært hjemme med div sykdom siden jul. Det har vært influensa, vannkopper, omgangssyke, munn-hånd-fotsyke, korona, forkjølelse og brennkopper i ett. Når ungene er friske så er det gjerne foreldrene som faller ned i sykdommene ungene nettopp er ferdige med. Mager trøst, men vit du ikke er alene, kjenner flere som har brukt opp sine sykt barn-dager allerede. Anonymkode: 5f38b...548 Takk kjære deg, det hjelper ❤️ Anonymkode: 9a85e...bc9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Jeg er ganske sikker på at de ikke blir irritert på deg. Mennesker i fruktbar alder får barn og da er det en periode på noen år hvor de er mer syke enn de fleste andre. Det er ikke noe du kan noe for og det går over. Så kommer det en tid hvor du har større barn som blir sjelden syk og det er dine kollegaer som er hjemme med syke småbarn. Du kommer ikke til å irritere deg over dem du heller, du kommer bare til å huske hvordan det var og være glad det er over. Og som hun sa over her, du er ikke alene, sånn er det på alle arbeidsplasser. Det er livets gang. Anonymkode: b7999...569 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Skjønner deg godt. Men du har jo ikke noe valg. Heldigvis er sjefen her småbarnsmor, og må ofte være hjemme med sykt barn selv. Forrige sjef var 60 år og hadde null forståelse for at jeg ikke kunne sende en feberunge i barnehagen, eller at ikke far kunne ta alle sykedagene 🙄 Anonymkode: dd0ff...ff8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Jeg kjenner igjen følelsen, men jeg tror nok de fleste kollegaene kjenner seg igjen og skjønner at man ikke er hjemme hvis man ikke må. Er selv heldig med en sjef som husker småbarnsperioden selv, og aldri er irritert når jeg må være hjemme. Siden mine oppgaver bare går utover henne, hvis de gjør det, så er det ingen kollegaer som sier noe heller. Anonymkode: 9a159...54d
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Om de på jobben har/hat hatt småbarn selv, så vet de godt hvordan det er, og det er nok ingen av dem som er sure på deg. Jeg har opplevd folk som har blitt sure pga sykt-barn-fravær, men det har vært enten folk som ikke har barn, eller mannfolk i høy alder hvor konen har vært hjemmeværende da de hadde småbarn... De er uansett bare å gi en lang faen i. Det har vært ekstremt mye sykdom i vår bhg også, og vi har brukt 6 sykedager i år allerede... OG var borte fem dager bare i desember... Voldsomt sykefravær blant ansatte og unger i bhg, så mer eller mindre alle andre foreldrene i bhg er i samme båt - og hører det samme fra kolleger. Anonymkode: 0b03e...649 1
Million Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Sånn er det å ha mindreårige barn. De blir syke. Alt mulig av smitte hopper fra den ene ungen til den andre i både barnehage og småskolen. Husker godt den tiden fra da sønnen min var i barnehage. Det var sånn at det var flaut å komme på jobb til slutt, fordi jeg hadde vært borte IGJEN pga sykt barn... som så smittet meg og mannen i tur og orden med det samme. Omgangssyke med spying, influensa, alt mulig. Det eneste han aldri ble smittet av, var lus!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Om de på jobben har/hat hatt småbarn selv, så vet de godt hvordan det er, og det er nok ingen av dem som er sure på deg. Jeg har opplevd folk som har blitt sure pga sykt-barn-fravær, men det har vært enten folk som ikke har barn, eller mannfolk i høy alder hvor konen har vært hjemmeværende da de hadde småbarn... De er uansett bare å gi en lang faen i. Det har vært ekstremt mye sykdom i vår bhg også, og vi har brukt 6 sykedager i år allerede... OG var borte fem dager bare i desember... Voldsomt sykefravær blant ansatte og unger i bhg, så mer eller mindre alle andre foreldrene i bhg er i samme båt - og hører det samme fra kolleger. Anonymkode: 0b03e...649 Haha ja. Hver gang det er snakk om foreldrepermisjon eller sykt barn, sier min sjef på 60 at slik var det ikke da han fikk barn, kona tok alt. Samme fyren drar hjem på slaget kl.3 for da har konemor middagen klar hjemme. Bortsett fra de dagene kona er opptatt og stakkaren må ordne middag selv, da blir det takeaway Anonymkode: 3d740...950
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha ja. Hver gang det er snakk om foreldrepermisjon eller sykt barn, sier min sjef på 60 at slik var det ikke da han fikk barn, kona tok alt. Samme fyren drar hjem på slaget kl.3 for da har konemor middagen klar hjemme. Bortsett fra de dagene kona er opptatt og stakkaren må ordne middag selv, da blir det takeaway Anonymkode: 3d740...950 En av mine tidligere sjefer på 60+ ble dritsur hver gang noen var hjemme med sykt barn eller måtte følge til lege. De mannlige kollegaene mine fikk alltid kommentaren "men det kan da vel din kone gjøre???".... Anonymkode: 0b03e...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå