Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere nye vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kjøper dere nye vintersko og hvor lenge har dere et par? Gir dere bort eller selger de forrige skoene når dere kjøper nye?

Anonymkode: fed9f...ec5

Skrevet

Da jeg gikk og busset slet jeg gjerne ut ett par sko i løpet av 2-3 sesonger. Nå som jeg kjører så har jeg dem mye lenger. Men jeg har dem til de er så slitt ut at de ikke kan doneres/selges.

Anonymkode: ce75f...430

Skrevet

I år har jeg kjøpt nye tursko for vinter + et par støvletter til pent. I fjor kjøpte jeg selskinnssko. Året før kjøpte jeg nye ankelboots med vintersåle. Året før kjøpte jeg «vanlige» vintersko. 

Så jeg handler vel ca ett par i året- men ikke av alle slagene. Da blir hver type vintersko oppdatert med noen års mellomrom. 

Skrevet

Jeg kastet nettopp mine gamle, kjøpt i 2017. De var utslitt. Har hatt et annet par imellom der, med de var billige og av dårligere kvalitet og holdt bare en og en halv vinter. Har helst to par å bytte mellom. 

Anonymkode: e3b53...a5c

Skrevet

Kjøpte nye i går. De jeg hadde måtte kastes pga slitasje. Gode sko fra ecco, 2016. Har også et litt billigere alternativ stående, tilfelle.

Anonymkode: cd150...82a

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker sko til de er utslitte. Så de kastes når de er utslitte, og da kjøper jeg nye. 

Det er flere år siden jeg kjøpte nye vintersko. Jeg har også fått sko reparert hos skomaker, så de varer lengre. 

Tror sist jeg kjøpte vintersko må ha vært minst tre år siden. 

Anonymkode: 1c0ac...c19

• Liker 2
Skrevet

Kjøper solide vintersko så de holder en stund. Tipper de varer sånn ca 10 år.

(Bor på sørvestlandet, så vintersko er ikke de skoene man bruker mest av heller da, kan gå i slippers fra april til november) 😅

Anonymkode: 6608b...eef

• Liker 1
Skrevet

Hvert år ca

Anonymkode: 67888...0cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor ofte kjøper dere nye vintersko og hvor lenge har dere et par? Gir dere bort eller selger de forrige skoene når dere kjøper nye?

Anonymkode: fed9f...ec5

Kjøper nye når de gamle er ødelagte, eller hvis det er til barn, utvokste. Å kjøpe nye hvis de gamle er i god nok stand til å selges eller gis bort er bare motbydelig sløseri og forsøpling. Folk som driver på sånn er grunnen til alle problemene i verden. Klima, forsøpling, energikrise - alt dette kommer av overforbruket til sånne mennesker. 

Anonymkode: a2c6a...4c2

• Liker 2
Skrevet

Vi tilbringer som oftest vinteren i varmere strøk, så sliter dem ikke ut så fort.

Trur jeg kjøpte de jeg har nå i 2009/2010. Det var et dyrt par med Scarpa fjellstøvler, så de burde holde en god stund, uansett.

Anonymkode: 4b885...b80

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte nye til vinteren i fjor. Regner med at jeg har de 2-3 år fremover..... 😊

Skrevet

Har vel fire par, til ulike anledninger. De er kjøpt mellom 2015 og 2018. 
Det ene paret som ble kjøpt i 2016 er lite brukt, så de vurderer jeg faktisk gi bort. Men kommer ikke til å kjøpe nye heller da. 

Skrevet

Sist var vel i 2015 tror jeg. Har ett par Timberland. 

Anonymkode: 9a3e5...791

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Når jeg har lyst til å kjøpe nye.

Skrevet

Ca hvert år :) er vinter her halve året minst

Anonymkode: 2a444...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...