Gå til innhold

Skolebytte 1./2. klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et område hvor folk har lite utdanning og relativt billige boliger/blokker. Vi vurderer å flytte, og det vil innebære skolebytte for barnet vårt i 1. eller 2. klasse. Barnet vårt har noen få venner på skolen, men de bor ikke i gangavstand.

Vil det være bedre for barnet vårt om vi flytter til et annet nabolag med bedre bomiljø, eller bør man absolutt ikke flytte på barneskolen? 

Anonymkode: 06d75...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i utgangspunktet ikke noe problem å flytte med barn på barneskolen, eller ellers i skoleløpet. Det er mange faktorer som spiller inn både hos barnet selv, familien og ny skole/barnegruppe. Det har sjeldent noe med prisen på boligene naboene bor i, du kan like gjerne ha et dårlig bomiljø i et nabolag med høye boligpriser.. Men at venner av barnet bor nært er jo ønskelig for mange. 

De aller fleste barn faller svært godt til ro på ny skole, noen etter litt tid. 

Anonymkode: ebcd7...a0e

• Hjerte 1
Skrevet

Vi flyttet da minste gikk i 2 klasse og skolebyttet skjedde midt i skoleåret. Har gått helt greit.

Barnet har faktisk kontakt med flere fra "gamleklassen" og går på en fritidsaktivitet med dem. Jeg tenker at barnet er heldig som har venner flere steder i byen og at hen møter igjen en del av de fra det gamle nabolaget senere i skolekarrieren eller i livet.

Bare et innspill. Vi bodde og i et billig område med lave huspriser og mye utleieboliger.  Jeg tenkte at alt ville bli bedre bare vi kom til et "fint" strøk med mer ressurssterke foreldre. Men det har egentlig ikke blitt særlig forskjell. Barnet havnet i den klassen som hadde mest gjennomtrekk på trinnet.

• Hjerte 1
Skrevet

Flytter du til område med masse barn i nabolaget ville jeg ikke vært bekymret. Sats på litt ekstra fritidsinteresser i starten også for å få kontakt med fler, 

Anonymkode: 0cf87...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...