Gå til innhold

Sivilsak, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært i en sivilsak, hvordan foregikk den?

Er det vanlig at man blir kontaktet av advokat allerede i en sivilsak? Eller er det mest vanlig at man hyrer en advokat om man ikke blir enige i en sivilsak? Eller er det ikke fasit på dette?

Anonymkode: f04d0...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere som har vært i en sivilsak, hvordan foregikk den?

Er det vanlig at man blir kontaktet av advokat allerede i en sivilsak? Eller er det mest vanlig at man hyrer en advokat om man ikke blir enige i en sivilsak? Eller er det ikke fasit på dette?

Jeg har vært borti «privatrettslig». Hva er forskjellen på det og «sivilsak» ?

I vårt tilfelle ble advokat kontaktet og sendte oss en «henvendelse», «Henvendelsen» krevet både penger og signering av kontrakt med motparten. Alt var grunnløst. Vi vurderte å anmelde forholdene faktisk. 

Anonymkode: be2fd...8bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I vårt tilfelle ble advokat kontaktet og sendte oss en «henvendelse», «Henvendelsen» krevet både penger og signering av kontrakt med motparten. Alt var grunnløst. Vi vurderte å anmelde forholdene faktisk. 

Jeg vet ikke forskjellen..

Jeg ble nylig kontaktet av en advokat. Eller, det var på vegne av et familiemedlem som ville at jeg skulle ha dialog med advokaten som fremmer sin klients sak da (altså motparten). Jeg synes det er litt rart å hyre en advokat i en sivilsak for det må jo være dyrt..? Når jeg googler så ser det jo ut til at man i første omgang kan havne i konfliktrådet? Her er det snakk om å gå rett til domstolen ut ifra det advokaten sier.

Jeg har virkelig ikke peiling her! Har aldri snakket med en advokat før og synes det er så ekkelt! 

Og etter noen samtaler med denne advokaten så har jeg også en mistanke om at advokaten vet om klienten sin fra før. Det virker som om de har hytte på samme feriested (en bitteliten plass). 

Jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan kom dere frem til at henvendelsen var grunnløs? Du trenger ikke svare om du ikke vil altså ✌️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...