AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg sitter og ser på youtube-kanaler der de reiser rundt og spiser forskjellig mat rundt i verden, og veldig ofte så har de ikke egne tallerkener eller serveringsbestikk, de har bare all maten foran seg på bordet, og så TAR de oppi all maten og putter det rett i munnen Jeg skjønner at man gjør det om man spiser sammen med noen som vanligvis gjør dette, og at det er uhøflig å innføre andre skikker når man er ute og reiser, men dette blir jo alltid gjort, og av vestlige. F.ex. ser jeg en fra New Zealand som tar og løfter på ALLE kyllinglårene som står på bordet og som andre skal spise..... Jeg hadde ikke turt dette en gang, jeg vil jo ikke ligge i influensa konstant. Jeg syns det er helt sprøtt. Og har ikke i alle fall vestlige mennesker serveringsbestikk så og si i blodet? Syns det er veldig rart å se på. Er det også slik at kokkene sleiker på sleiva, eller hvor langt går dette? For det burde jo være greit også når dette er greit. Anonymkode: 4f606...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrkMjau Skrevet 8. februar 2023 #2 Del Skrevet 8. februar 2023 Det er værre å ta i en nyrunka handlevogn på REMA 1000! Ja til rosa/svarte handlevognen hver for seg, eller bare egne hansker 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Del Skrevet 8. februar 2023 FrkMjau skrev (4 minutter siden): Det er værre å ta i en nyrunka handlevogn på REMA 1000! Ja til rosa/svarte handlevognen hver for seg, eller bare egne hansker 🤢 Det er absolutt verre om du putter fingrene i munnen etterpå, men det håper jeg at de fleste ikke gjør. TS Anonymkode: 4f606...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrkMjau Skrevet 8. februar 2023 #4 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er absolutt verre om du putter fingrene i munnen etterpå, men det håper jeg at de fleste ikke gjør. TS Anonymkode: 4f606...47c Jeg vil gjerne kunne kjøpe bananer uten å risikere herpes simplex abc samtidig 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Del Skrevet 8. februar 2023 De tar vel ikke på all maten men kun den biten de tar og spiser selv? Anonymkode: b01e0...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De tar vel ikke på all maten men kun den biten de tar og spiser selv? Anonymkode: b01e0...e3b Ya think? Her tar Mark Wiens en bit fisk, og diverse sauser og blander det med ris oppi dette risfatet før han putter det i munnen. Og dette fatet er det flere som spiser av. TS Anonymkode: 4f606...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 8. februar 2023 #7 Del Skrevet 8. februar 2023 Jeg har spist en del på denne måten, både i andre land, og med folk fra steder der dette er vanlig. Det er ikke sånn at alle grafser vilt oppi maten. Man sitter rundt bordet (eller hva det serveres på) og spiser fra "sin del" av fatet, så ligger det gjerne igjen en liten stripe med ris e.l som en avgrensning mellom hver person til slutt. Det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Del Skrevet 8. februar 2023 De bruker ikke dopapir i india Anonymkode: 3ea6c...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 8. februar 2023 #9 Del Skrevet 8. februar 2023 1. Det er vanlig å være ren på hendene når man skal spise av eget fat eller fra delt fat. 2. Bakterier på butikken er ikke farlig, man blir ikke syk av det. 4. Kokker tar fritt på mat, det er ikke rart eller ekkelt. 3. Der de vasker seg etter dobesøk med hånden bruker de kun én hånd, og de bruker kun den motsatte hånden til å spise med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Del Skrevet 8. februar 2023 Polyester skrev (20 timer siden): 1. Det er vanlig å være ren på hendene når man skal spise av eget fat eller fra delt fat. 2. Bakterier på butikken er ikke farlig, man blir ikke syk av det. 4. Kokker tar fritt på mat, det er ikke rart eller ekkelt. 3. Der de vasker seg etter dobesøk med hånden bruker de kun én hånd, og de bruker kun den motsatte hånden til å spise med. Man blir syk av virus som man kan få på butikken, og uansett hvor ren man er på hendene så putter man fingrene i munnen år man spiser ris og diverse retter med små biter og saus med hendene. TS Anonymkode: 4f606...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Del Skrevet 9. februar 2023 Vedder på at det er uhygienisk å bruke fingrene i maten på den måten, men vet at det er en skikk flere steder. Men selv om det er en skikk betyr det ikke at det er bra for oss. Anonymkode: f4cc0...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå