AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Fikk du eller fikk du ikke vektøkning av denne medisinen og hvor stor dose brukte/bruker du? Noen som har sluttet og gått ned i vekt? Jeg spiser lite men fortsetter å ese og mistenker at det er medisinen. Føler meg feit! Dere som slet med søvn hvordan klarte dere å slutte? Gikk dere over på andre medisiner eller klarte dere å sove etterhvert uten? Anonymkode: a10ca...004
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Gikk litt opp i vekt, 4 kilo på 1,5 år. Sluttet for to uker siden. Er kjempedårlig(sluttet på fluanxol samtidig). Uvell, hodepine, får ikke i meg mat. Får ikke sove. Gøy. Om jeg klarer å stå i dette til det går over, så skal jeg aldri starte på medisin igjen! Anonymkode: c985e...639
emilie123 Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Gikk mye opp i vekt, men den verste ulvehungeren ga seg da jeg gikk ned i dose. Blir mer sulten av den dosen jeg står på nå, men det er mer levelig
Gjest FrkMjau Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Gikk faktisk ned i vekt, men det behøver ikke ha noe med medisinen å gjøre. Forferdelige greier! ødelagte tenner (som ble erstattet) hangover hver morra, opplevdes som om jeg ikke var meg selv, mer som en slags inception limbo
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Gikk ca. 20kg opp i vekt. Men det virker som det var mye vannvekt, for det gikk relativt fort av igjen da jeg sluttet på den. Grusomme bivirkninger, denne hadde jeg styrt unna om jeg hadde visst. Anonymkode: 0c3fe...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Ja, ble feit. Ble tynn i igjen da jeg sluttet. Anonymkode: e3c0b...c64
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Nei, gikk ned rundt 5 kilo, så måtte drikke næringsdrikker for å unngå undervekt. Jeg spiser og craver mer søtt når jeg har underskudd på søvn. Anonymkode: aedc5...54b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 +20kg. Men jeg må ta de for å sove så jeg får bare være feit og ulykkelig. Bedre enn å være konstant trøtt og så nære ved å ta livet mitt at det er det eneste jeg tenker på. Tror jeg. Anonymkode: 367a3...dee 1
Daryl Dixon Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Jeg tar store doser, skulle opp i vekt uansett, men har ikke inntrykk av at jeg har gått opp i vekt på grunn av medisinen, den gjør meg heller ikke sulten som noen opplever.
_popcorn_ Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Ryddet for medisindosering. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fikk du eller fikk du ikke vektøkning av denne medisinen og hvor stor dose brukte/bruker du? Noen som har sluttet og gått ned i vekt? Jeg spiser lite men fortsetter å ese og mistenker at det er medisinen. Føler meg feit! Dere som slet med søvn hvordan klarte dere å slutte? Gikk dere over på andre medisiner eller klarte dere å sove etterhvert uten? Anonymkode: a10ca...004 Ja, la på meg en del. Hadde et konstant søtsug, bare MÅTTE ha noe. Kunne ligge i halvsøvne og spise sjokolade, det var helt jæææævli. Oksehunger hver kveld pillene faktisk begynte å funke og gjøre meg trøtt. Slutta nå gitt. Og sover bedre! Anonymkode: 76d90...3f2 1
_popcorn_ Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Ryddet for medisindosering og svar til det. _popcorn_, adm
Ugresset Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Jeg kan dele mine erfaringer. Jeg gikk først på disse for noen år siden, i tre måneders tid. Jeg måtte slutte på de fordi jeg våknet på natten, ca 3 timer etter medisin) med en helt ekstrem ulvehunger og jeg raida kjøleskapet og kjøkkenskap etter noe jeg kunne trykke i meg. Ikke spise, men som sagt- trykke i meg! Våkna dagen etter og var uggen av det jeg hadde spist og gikk selvsagt opp i vekt pga denne nattespisinga. Det er ikke "bare" å ikke spise, jeg var i en slags boble og brydde meg ikke der og da, måtte bare ha mat og dagen etter huska jeg det knapt. Så ja. Jeg slutta, orket ikke ha det sånn og orket ikke vektøkningen. Måtte trene meg ned i vekt etter det, kiloene gikk ikke av av seg selv.. Jeg kjenner to andre som bruker de fast, og de har ikke dette problemet. En tredje venn måtte slutte på de av samme grunn som meg. Nå har jeg begynt på de igjen og har lært meg et par ting: jeg kan ikke ta de daglig - da kommer ulvehungeren. Jeg tar de ca 3 dager i uka og har andre medisiner de andre dagene. Jeg tar de absolutt aldri hvis jeg har drukket alkohol, da øker effekten og det er ikke bunn i meg. Kan spise syke mengder mat. Klok av skade-man lærer av sine feil altså. Forutennom at jeg får tett nese og rastløse bein før jeg sovner så sovner jeg godt og lenge. Skulle ønske det med mat ikke var en bivirkning for da ville jeg brukt de i stede for andre sovemidler jeg får av lege som er vanedannende.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Trådstarter her igjen Jeg får ikke sultfølelse lenger av de siden jeg har brukt de i flere år. Fikk det i begynnelsen, spiser lite og i kaloriunderskudd men går ikke ned i vekt tross kaloriunderskudd så derfor er jeg redd det er medisinene. Er det medisinene i seg selv som kan påvirke vekt eller kun når man får ulvehunger og spiser mye? Anonymkode: a10ca...004
Purple_Pixiedust Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Trådstarter her igjen Jeg får ikke sultfølelse lenger av de siden jeg har brukt de i flere år. Fikk det i begynnelsen, spiser lite og i kaloriunderskudd men går ikke ned i vekt tross kaloriunderskudd så derfor er jeg redd det er medisinene. Er det medisinene i seg selv som kan påvirke vekt eller kun når man får ulvehunger og spiser mye? Anonymkode: a10ca...004 Det er pga man spiser mye. Jeg har gått ned 26 kg samtidig som jeg gikk på medisinen. Dvs jeg gikk først opp i vekt av dem, også gikk jeg ned igjen etterpå. Dosen var også høyere enn hva man går på kun for søvn. Men man reagerer jo ulikt på medisiner. Likevel du må innta mer mat enn du trenger for å gå opp i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå