ajarRun Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg er familieterapeut med 17 års erfaring. Spør meg om hva som helst så kan jeg gi råd. 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Should I stay or should I go? Anonymkode: 60432...ce8
ajarRun Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Should I stay or should I go? Anonymkode: 60432...ce8 Dra. Gresset er alltid grønnere på den andre siden. Et problem med parforhold er sunken cost fallacy. Man tenker at siden man har kastet bort så mye tid, krefter og penger bør man fortsette. Men et skratende forhold er som en billig seilbåt. Uansett hvor mye tid og krefter du legger i det så er realiteten at det du sitter igjen med en verdiløs seilbåt som har potensiale til å ta deg herfra og til himmelen, men i realiteten ender opp med å suge deg tom for tid, penger og energi mens den ligger på brygga og i bakhodet som en konstant påminnelse av hva du kunne ha gjort. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Hvem er den beste sjåføren: kona eller mannen? Anonymkode: a47ed...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 ajarRun skrev (1 minutt siden): Dra. Gresset er alltid grønnere på den andre siden. Et problem med parforhold er sunken cost fallacy. Man tenker at siden man har kastet bort så mye tid, krefter og penger bør man fortsette. Men et skratende forhold er som en billig seilbåt. Uansett hvor mye tid og krefter du legger i det så er realiteten at det du sitter igjen med en verdiløs seilbåt som har potensiale til å ta deg herfra og til himmelen, men i realiteten ender opp med å suge deg tom for tid, penger og energi mens den ligger på brygga og i bakhodet som en konstant påminnelse av hva du kunne ha gjort. Ja bare fordi man har vært sammen i 10 år så bør en dra det i 10 år til når det er tøft og har vært det. Da er det bedre å stoppe tapet og problemene der og da sammen med forholdet. Eksen min slo meg etter 3 år sammen. Husker jeg tenkte "skal jeg kaste bort alt vi har bygget opp sammen de 3 årene pga et slag". Jeg holdt ut i 2 år til og tapte likevel alt vi hadde bygget opp. Anonymkode: 5dadb...040 2
ajarRun Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja bare fordi man har vært sammen i 10 år så bør en dra det i 10 år til når det er tøft og har vært det. Da er det bedre å stoppe tapet og problemene der og da sammen med forholdet. Eksen min slo meg etter 3 år sammen. Husker jeg tenkte "skal jeg kaste bort alt vi har bygget opp sammen de 3 årene pga et slag". Jeg holdt ut i 2 år til og tapte likevel alt vi hadde bygget opp. Anonymkode: 5dadb...040 Dette! Kunne ikke sagt det bedre selv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Hvordan vet man om et forhold kan bli godt og livsvarig? Ikke lykkelig i alle sine dager, men med vennskap og lidenskap. Anonymkode: 427cc...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Bli i et dødt forhold for familien as, eller satse på ny kjærlighet? Anonymkode: 9509d...ed0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Utroskap gjør forholdet bedre ? Anonymkode: e0616...eeb
Chantielle Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Bo kun sammen for barnas skyld? 0 forhold mellom foreldre. Kun under samme tak. Anonymkode: f1225...625
Fru Uperfekt Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 ajarRun skrev (17 timer siden): Jeg er familieterapeut med 17 års erfaring. Spør meg om hva som helst så kan jeg gi råd. Neimen godag Hr. Refsnes 1
ajarRun Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #14 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 1.14): Hvordan vet man om et forhold kan bli godt og livsvarig? Ikke lykkelig i alle sine dager, men med vennskap og lidenskap. Anonymkode: 427cc...9e2 Setter dere pris på kjernekvaliteten til den andre? Det sies at motsetninger tiltrekker, og det stemmer som regel i starten. Men noen ganger kan imulsiviteten eller forskjellene som først fikk oss tiltrukket bli til en irritasjon. Da er det som regel lite håp for et produktivt forhold. Men hvis man forsetter å beundre kjernekvaliteten til partneren, da har man skutt gullfuggelen. AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 7.00): Bli i et dødt forhold for familien as, eller satse på ny kjærlighet? Anonymkode: 9509d...ed0 Sats på nytt. Reaksjonene deres går over. AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 8.50): Utroskap gjør forholdet bedre ? Anonymkode: e0616...eeb Det kommer veldig an på. AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 13.46): Bo kun sammen for barnas skyld? 0 forhold mellom foreldre. Kun under samme tak. Anonymkode: f1225...625 Noen får det til å fungere, men ofte blir slike ordninger komplisert når en får seg ny partner.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 ajarRun skrev (På 8.2.2023 den 0.04): Jeg er familieterapeut med 17 års erfaring. Spør meg om hva som helst så kan jeg gi råd. Stemmer det at samlivsterapeuter fraråder utro ektefeller å innrømme utroskap for ektefellen? Har lest om flere tilfeller hvor mannen har oppdaget utroskap i ettertid, gjerne flere år. Og konas unnskyldning var at hun ble frarådet å være ærlig om dette og heller jobbe med seg selv. Anonymkode: c10fe...1ee
ajarRun Skrevet 10. februar 2023 Forfatter #16 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Stemmer det at samlivsterapeuter fraråder utro ektefeller å innrømme utroskap for ektefellen? Har lest om flere tilfeller hvor mannen har oppdaget utroskap i ettertid, gjerne flere år. Og konas unnskyldning var at hun ble frarådet å være ærlig om dette og heller jobbe med seg selv. Anonymkode: c10fe...1ee Kommer helt an på situasjonen, men ja det forekommer. Radikal ærlighet er sjeldent en god ide i et forhold.
ESFP Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 ajarRun skrev (På 8.2.2023 den 0.09): Dra. Gresset er alltid grønnere på den andre siden. Et problem med parforhold er sunken cost fallacy. Man tenker at siden man har kastet bort så mye tid, krefter og penger bør man fortsette. Men et skratende forhold er som en billig seilbåt. Uansett hvor mye tid og krefter du legger i det så er realiteten at det du sitter igjen med en verdiløs seilbåt som har potensiale til å ta deg herfra og til himmelen, men i realiteten ender opp med å suge deg tom for tid, penger og energi mens den ligger på brygga og i bakhodet som en konstant påminnelse av hva du kunne ha gjort. Hva er dette for er slags tulleråd? Nissen følger alltid med på lasset. Og de problemene man har i et forhold, dukker som oftest opp i neste. Om det er et problem med partneren, så er det oftest også er problem med den som klager på partneren. Det er ofte bedre å gjøre endringer i seg selv i det forholdet man er i fremfor å måtte gjøre det i neste forhold. 1 1
ESFP Skrevet 10. februar 2023 #18 Skrevet 10. februar 2023 ajarRun skrev (19 minutter siden): Kommer helt an på situasjonen, men ja det forekommer. Radikal ærlighet er sjeldent en god ide i et forhold. Å fortelle om utroskap er ikke radikal ærlighet. Det er en nødvendighet for å kunne være nær i fremtiden.
Gjest Bieter Skrevet 10. februar 2023 #19 Skrevet 10. februar 2023 Denne tråden får meg til å tenke på tv serien Dag
Gjest Beelzebub Skrevet 10. februar 2023 #20 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har hørt at hvis en kvinne virkelig er glad i deg vil hun gjøre en innsats for å interessere seg for de tingene du interesserer deg for. Men min kone leser aldri bøkene jeg kjøper til henne om kamptaktikker fra Napoleonskrigene. Er det fordi jeg ikke er sexy nok for henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå