karilue Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Heisann. Sønnen min på 9 mnd begynte med helt melkefri kost og mme 24.jan da han har vært veldig plaget med hard mage/forstoppelse siden han var ganske så fersk i verden. Han får pepticate plus, og spiser variert itillegg til mme. idag kan det nesten virke som melken har forlatt kroppen😅 tidligere idag var avføringen grønnaktig på farge, og ikveld var det litt slimete… jeg har hørt fargen kan bli annerledes enn «vanlig», men noen som vet om det er vanlig med slimete avføring?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Slimete avføring har i vårt tilfelle vært symptom på at hun har fått i seg melk. Avføringen skal ikke være slimete. Men ettersom det bare er to uker siden, er det nok rester. Tar opptil 6 uker før melkeproteinet er ute. Ville likevel gått i gjennom for å se om du ikke har gått på en mini blemme. Kanskje det var for mye spor en eller annen plass? Anonymkode: fd84a...2fc
karilue Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Slimete avføring har i vårt tilfelle vært symptom på at hun har fått i seg melk. Avføringen skal ikke være slimete. Men ettersom det bare er to uker siden, er det nok rester. Tar opptil 6 uker før melkeproteinet er ute. Ville likevel gått i gjennom for å se om du ikke har gått på en mini blemme. Kanskje det var for mye spor en eller annen plass? Anonymkode: fd84a...2fc Ja kan jo godt hende det🥵 har hørt det er litt magevirus ute å går.. bæsja to ganger inatt også. Mulig jeg har bomma en plass eller mulig magevirus. Han får movicol jr itillegg som han fikk fra før melkefritt. Driver å trapper ned så kutta fra 1 pose til en halv idag
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 karilue skrev (31 minutter siden): Ja kan jo godt hende det🥵 har hørt det er litt magevirus ute å går.. bæsja to ganger inatt også. Mulig jeg har bomma en plass eller mulig magevirus. Han får movicol jr itillegg som han fikk fra før melkefritt. Driver å trapper ned så kutta fra 1 pose til en halv idag Levd med det her i halvannet år, så vet hvor enkelt det er å gå på en bommert. Datteren vår tåler det meste av spor, men enkelte produkter tåler hun ikke med spor. Man må bare prøve og feile. Og det kan som du sier magevirus. Prøv deg frem, vi hadde matdagbok de første månedene da vi feilet relativt ofte. Lykke til!! Anonymkode: fd84a...2fc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Min hadde slimete og grønn avføring før vi begynte med melkefritt. Barnelegen og gastrokirurgen han gikk til fortalte at allergien forårsaket en form for betennelse i tarmen og at avføringen ble grønn og slimete på grunn av det. Når kroppen stabiliserte seg på melkefritt forsvant fargen og slimet. Nå blir han slimete og grønn igjen om han får i seg melkeprotein. Om dere har smurt brødskiver - kan det ha skjedd at dere har brukt f.eks. smørkniven i smør med melk uten å vaske den før dere smurte på barnets skive? Kan fjøla ha blitt brukt til melkemat uten å ha blitt vasket før dere brukte den til hans mat? Min tåler nå mat med "kan inneholde spor av/spor av"-merking, men sånne småting som at fjøla hadde gulost på seg før hans skive ble lagt på den er likevel nok til å skape problemer her. Anonymkode: cd68b...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå