Gå til innhold

Føler på dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert bare ett problem i hodet mitt 🤣. Jeg har 2 gutter på 16 og 21 år. Begge bor her. Eldste studerer og har en jobb en dag i uken. Han får studielån og betaler ikke noe hjemme. 

Men hvis jeg kjøper noe til 16 åringen, så får jeg dårlig samvittighet over at 21 åringen ikke får noe. Men han er jo voksen og bor og spiser gratis. 

Jeg og far spleiset nettopp på en ps5 til yngste da ps4 ble ødelagt. Siden da har jeg følt litt dårlig samvittighet ovenfor eldste. Men han fikk jo sitt han han var yngre også. Hvordan gjør dere det med voksne barn som bor hjemme og mindre søsken 

Til jul og bursdag får de for samme summen, så ingen forskjell der 

Anonymkode: 8c7f6...0c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så lenge begge bor hjemme syns begge skal behandles likt. 

Endret av Eva-Lena
Skrivefeil
Skrevet
Eva-Lena skrev (10 timer siden):

Så lenge begge bor hjemme syns behøvde skal behandles likt. 

Så jeg bør kjøpe klær og sånn til han eldste også? Hva med playstation 5? Kjøpe til han også? Han fikk da mer fra oss da han var tenåring og broren var yngre. Synes dette er vanskelig 

Skrevet

Han eldste er voksen og sparer mye penger på gratis kost og losji. Det får holde det. Syns han burde betalt litt for seg, men det er fordi jeg måtte det selv. 

Skrevet

Det er ikke sånn at han ikke får noe fra oss. Han fikk nytt slalom utstyr til jul og han fikk nettopp ny dress pga vi skal i bryllup. Jeg vippser han også litt penger av og til hvis han er på turer med venner,  så jeg vet at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så jeg bør kjøpe klær og sånn til han eldste også? Hva med playstation 5? Kjøpe til han også? Han fikk da mer fra oss da han var tenåring og broren var yngre. Synes dette er vanskelig 

Jeg mener ikke at begge må få hver sik PlayStation, men kanskje noe annet for samme sum feks noe klær, rene penger eller betale mobilregning. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan kreve leie av gutten og deretter behandle han likt? 

Anonymkode: 093d4...3d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan kreve leie av gutten og deretter behandle han likt? 

Anonymkode: 093d4...3d6

Kunne gjort det, men har ikke gjort det ennå 

Skrevet

Tror du skal komme over den dårlige samvittigheten. Gutten bor gratis hjemme og får slik en fordel mange ikke har.

Hjelper det å tenke at han hadde fem år som enebarn😅

Tror vi må komme litt over den der millimeterrettferdigheten når det gjelder unger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...