AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg er så redd jeg har en sykdom. Klarer ikke slappe av med at det er angst! Har vært hos flere leger.som sier dette bare er angst?! Venter nå på MR. Men er så redd.. jeg har prikking/rykninger i kroppen, på begge sider. Ene dagen kan det være på høyre side, i foten. En dag kan det være i fingrene på venstre side. foten min sovner/dovner bort en liten stund. Merker det godt når jeg går. Har blitt svak i kroppen, vondt i ene kneet, uten at det har skjedd noe. helt stiv/prikking/nummen på ene siden av hodet, nedover halsen. Kjeven er stiv, ubehagelig å svelge. Osv osv 😅 dere skal selvfølgelig ikke svare / gjette på hva det er, men er det andre som har hatt det sånn, og var det kun angst? Kan angst gi sånne symptomer ? Anonymkode: 22585...eb6
orkide1 Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 angst.. angst kan gi helt latterlig mye rare symptomer 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Angst kan gi slike symptomer du beskriver. Det er også en del vitamin-/mineralubalanser og sykdommer som kan gi lignende symptomer. Tenk gjennom når disse symptomene oppstod, om noe spesielt hadde skjedd i livet ditt rundt da du fikk symptomene eller de siste månedene før. Anonymkode: c2630...87d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Angst kan gi slike symptomer du beskriver. Det er også en del vitamin-/mineralubalanser og sykdommer som kan gi lignende symptomer. Tenk gjennom når disse symptomene oppstod, om noe spesielt hadde skjedd i livet ditt rundt da du fikk symptomene eller de siste månedene før. Anonymkode: c2630...87d Kan virkelig angst gi prikking, nummen følelser, og at fot «sovner»? Og kun nummen ene siden av hode/hals? Begynte først med prikking og svakhet i ene armen. Etter det har det komt over alt.. Symptomene kommer og går. Har ofte fått tung pust og vondt i brystet av angst, aldri kjent på dette før hatt det sånn hver dag i snart 4 uker. Anonymkode: 22585...eb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan virkelig angst gi prikking, nummen følelser, og at fot «sovner»? Og kun nummen ene siden av hode/hals? Begynte først med prikking og svakhet i ene armen. Etter det har det komt over alt.. Symptomene kommer og går. Har ofte fått tung pust og vondt i brystet av angst, aldri kjent på dette før hatt det sånn hver dag i snart 4 uker. Anonymkode: 22585...eb6 Akkurat nå så er det rykninger/ prikking i tommelen, og foten «sover»🤯 Anonymkode: 22585...eb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Sorry mange spm, jeg har som sagt skikkelig angst for sykdom, men prikking/rykning i tunga, andre som har hatt det før?? Anonymkode: 22585...eb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Jeg tenker at det kan høres ut som vitamin/mineral mangler. Dette er veldig typisk for lave verdier av f.eks b12, selv lave verdier innenfor normale verdier kan gi en hel del symptomer. Husk også å teste b9 (folat) samtidig, da dette påvirker b12 (normalt b12 vil ikke brukes normalt i kroppen ved lavt b9). Det kan også dreie seg om magnesium, som kan være verre å plukke opp ved blodprøver. Jeg mistet følelsen i beinet nesten kronisk, og ble helt bra med magnesium tilskudd (tok et par mnd). Både b-vitaminer og magnesium er veldig viktig for nervessystemet. Anonymkode: 68e15...217
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sorry mange spm, jeg har som sagt skikkelig angst for sykdom, men prikking/rykning i tunga, andre som har hatt det før?? Anonymkode: 22585...eb6 Prikking i tung er veldig typisk angst. Jobb med angsten din ❤️ Anonymkode: 68e15...217 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prikking i tung er veldig typisk angst. Jobb med angsten din ❤️ Anonymkode: 68e15...217 Er ikke bare prikking, men leamus også. Altså, er det mulig å få alt samtidig. Blir gal.. Ja prøver å jobbe med den, men akkurat nå sliter jeg med det når det er så masse jeg kjenner på.. Anonymkode: 22585...eb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke bare prikking, men leamus også. Altså, er det mulig å få alt samtidig. Blir gal.. Ja prøver å jobbe med den, men akkurat nå sliter jeg med det når det er så masse jeg kjenner på.. Anonymkode: 22585...eb6 Ja, alt du nevner er typiske symptomer på angst. Og jo mer du kjenner på det, jo mer symptomer kommer. Men som sagt, både magnesium og b12 kan være problemet her, og for lite av disse vil også gi angst - i tillegg til problemer med nervesystemet. Enkelt å fikse Anonymkode: 68e15...217 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tenker at det kan høres ut som vitamin/mineral mangler. Dette er veldig typisk for lave verdier av f.eks b12, selv lave verdier innenfor normale verdier kan gi en hel del symptomer. Husk også å teste b9 (folat) samtidig, da dette påvirker b12 (normalt b12 vil ikke brukes normalt i kroppen ved lavt b9). Det kan også dreie seg om magnesium, som kan være verre å plukke opp ved blodprøver. Jeg mistet følelsen i beinet nesten kronisk, og ble helt bra med magnesium tilskudd (tok et par mnd). Både b-vitaminer og magnesium er veldig viktig for nervessystemet. Anonymkode: 68e15...217 Kobber/sink-ubalanser kan også gi en del av dette i tillegg til at det kan gi angst, tung pust m.m. Anonymkode: c2630...87d 1
Aanonym1 Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, alt du nevner er typiske symptomer på angst. Og jo mer du kjenner på det, jo mer symptomer kommer. Men som sagt, både magnesium og b12 kan være problemet her, og for lite av disse vil også gi angst - i tillegg til problemer med nervesystemet. Enkelt å fikse Anonymkode: 68e15...217 . Endret 7. februar 2023 av Aanonym1 Anonym
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 Har du generelt helseangst? Hvis ja, gjetter jeg at dette nok ikke er noe farlig. Man kjenner mye rart i kroppen hvis man kjenner etter. Anonymkode: 926fa...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Skrevet 7. februar 2023 Høres ut som helseangst 😕 Anonymkode: 909d3...14d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 Just now, Aanonym1 said: Klarer å tenke av og til at det er angst, men synes det er merkelig at det har vært sånn hver dag i 4 uker, og kjenner bare mer.. har testet b12, den var veldig fin:) litt lavt på folat, så har begynt å ta folsyre tabletter Det er ikke merkelig for du blir bare reddere ettersom tiden går og kroppen er antagelig i angstmodus mesteparten av tiden du er våken. Anonymkode: db01a...126 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #16 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke bare prikking, men leamus også. Altså, er det mulig å få alt samtidig. Blir gal.. Ja prøver å jobbe med den, men akkurat nå sliter jeg med det når det er så masse jeg kjenner på.. Anonymkode: 22585...eb6 Men du, angst er også en sykdom. Og når det gjelder en del annen sykdom er noe av det viktigste å ikke kjenne etter… Selv har jeg MS. Hvis jeg bruker dagene mine på å kjenne etter kan jeg love deg at jeg kjenner mye, og ikke får gjort noe annet. Men jeg har lært meg at hvis det virkelig er noe galt så er det virkelig galt uansett, det flytter ikke på seg eller kommer og går. Og det er virkelig ikke vits å søle bort dagene på å kjenne etter om det er noe i dag, for det er det, og det er omtrent det samme som var i går også. Så da lar jeg det bare være der, og så gjør jeg det jeg har mer lyst til, som å gå en tur i sola eller strikke litt på en genser. Anonymkode: 898ad...b10 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #17 Skrevet 7. februar 2023 Noen rakk å sitere innlegget ditt før du redigerte. Hvis det er slik at du er lav på folat, så vil det påvirke b12 selv om nivåene her er ok. Så få opp nivåene her, samt vurderer om du bør ta tilskudd av magnesium (jeg tar selv om nivåene er ok per blodprøver). Anonymkode: 68e15...217
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du generelt helseangst? Hvis ja, gjetter jeg at dette nok ikke er noe farlig. Man kjenner mye rart i kroppen hvis man kjenner etter. Anonymkode: 926fa...8d1 Ja, jeg har det. Er redd for å aldri bli tatt seriøst når legene vet at jeg har det. Anonymkode: 22585...eb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du, angst er også en sykdom. Og når det gjelder en del annen sykdom er noe av det viktigste å ikke kjenne etter… Selv har jeg MS. Hvis jeg bruker dagene mine på å kjenne etter kan jeg love deg at jeg kjenner mye, og ikke får gjort noe annet. Men jeg har lært meg at hvis det virkelig er noe galt så er det virkelig galt uansett, det flytter ikke på seg eller kommer og går. Og det er virkelig ikke vits å søle bort dagene på å kjenne etter om det er noe i dag, for det er det, og det er omtrent det samme som var i går også. Så da lar jeg det bare være der, og så gjør jeg det jeg har mer lyst til, som å gå en tur i sola eller strikke litt på en genser. Anonymkode: 898ad...b10 Er ms jeg er redd jeg har nå!passer med symptomene mine! Redd de finner det på MR.. skulle ønske jeg også klarte å tenke sånn! Jeg klarer det en liten stund, men så blir syklonen så sterke st jeg klarer ikke. Plutselig blir jeg kjempe svimmel når jeg går, og prikker over alt. Strammer seg i tunga, og får panikk følelser når jeg kjenner det. Tror kanskje jeg klarer å bli roligere etter MR, visst de ikke finner noe! hvilken symptomer hadde du ? Anonymkode: 22585...eb6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen rakk å sitere innlegget ditt før du redigerte. Hvis det er slik at du er lav på folat, så vil det påvirke b12 selv om nivåene her er ok. Så få opp nivåene her, samt vurderer om du bør ta tilskudd av magnesium (jeg tar selv om nivåene er ok per blodprøver). Anonymkode: 68e15...217 Ååh? Hvor lang tid tar det før det virker? Begynte for bare 1 uke siden. Anonymkode: 22585...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå