AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Har sålangt litt dårlig erfaring med det. Har erfart å møtes en gang og bare bli "ghostet". Har også arrangert treff og omtrent ingen dukket opp (hadde da ikke møttes før). Og har også møtt folk men ikke helt funnet kjemien, litt måtte tåle pinlig stillhet. Er normalt hyggelig og høflig og spør de om forskjellige ting for å bli kjent. Noen flere med litt forskjellig erfaring? Er i 30 årene og har nok også blitt mer selektiv hvem jeg bruker tid på. Håper å finne "kjemien" med noen på sikt😅 Har nå meldt meg på ulike aktiviteter og håper kanskje treffe nye folk på den måten. Anonymkode: e2605...f4e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Jeg har prøvd ulike grupper på facebook og også apper. Appen var som å bruke Tinder, bare at det var for venner. Like mange som ikke gadd å svare eller var interessert allikevel. Så den gav jeg opp etter en stund. Det var også mye tekniske problemer med appen. På facebook traff jeg noen folk i en gruppe og det var hyggelig den første gangen jeg prøvde det. Da var jeg med på litt forskjellig og traff ulike personer. Fikk ikke venner, men det var en positiv opplevelse. Så prøvde jeg igjen mens det var korona og da var det endel rare menn som skulle ha seg dame og flere som ble sure når jeg ikke fikk svart absolutt alle. Fikk ganske mange meldinger så måtte sile litt dessverre, men ble ikke så mye ut av det den gangen. Jeg har vurdert å prøve det en gang til, men virker som mange tror at det er en invitasjon til sex eller forhold selv om man skriver at man er ute etter venner. Ser at det nå går an å søke etter venner på facebook dating også. Mulig jeg kan prøve det. Det er ikke enkelt å finne nye venner i voksen alder. Jeg har prøvd mye forskjellig og har bare fått en venn hittil. Anonymkode: f06e9...337 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Min erfaring er at mange som søker seg venner eller kjæreste over internett er i cluster B kategorien. Så derfor holder jeg meg unna, og heller treffer mennesker på hobbyer, aktiviteter, frivillig arbeid etc. Anonymkode: 04339...aad 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min erfaring er at mange som søker seg venner eller kjæreste over internett er i cluster B kategorien. Så derfor holder jeg meg unna, og heller treffer mennesker på hobbyer, aktiviteter, frivillig arbeid etc. Anonymkode: 04339...aad Åssen vet du det? Anonymkode: f58e0...acb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min erfaring er at mange som søker seg venner eller kjæreste over internett er i cluster B kategorien. Så derfor holder jeg meg unna, og heller treffer mennesker på hobbyer, aktiviteter, frivillig arbeid etc. Anonymkode: 04339...aad Håper ikke jeg er i den kategorien da, fant mannen på Tinder🙈 Har du god erfaring med å bli kjent med andre via hobbier da? Anonymkode: e2605...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har prøvd ulike nettsider, Facebook-grupper og apper for å finne nye venner. I løpet av noen år har jeg fått 4 nye venninner på denne måten (2 nære og 2 mer perifere). Likevel synes jeg det er utfordrende å bli kjent med nye folk via Internett. Det kan være vanskelig å få kontakt med folk da mange er dårlige på å kontakte andre og venter på å bli kontaktet selv, og så er det mange som ikke svarer på henvendelser i det hele tatt. Om man møter folk IRL så blir det gjerne bare med ett møte, og det virker for meg som om folk er veldig opptatt av å finne forskjeller heller enn likheter. Til en viss grad er det også litt statusjag på noen. For eksempel har jeg en venninne som er uføretrygdet som er kjempegrei på alle måter, men hun har problemer med å finne flere venner på Internett og har fått kommentarer som tyder på at de foretrekker andre venner som er i jobb. Så virker som om sosial status har en del å si for noen. Ellers har jeg også oppdaget at det på noen nettsider/venneapper er tildels mye baksnakking av andre. Etterhvert vil jo mange gjerne ha møtt de samme folkene, og jeg kjenner selv til at enkelte godt voksne damer har startet en "klikk" hvor de prøver å rekruttere nye damer hele tiden og samtidig prøver å ekskludere andre. Jeg opplevde selv å møte folk som hadde lagt meg til på sosiale medier og deretter sittet og kikket i mine vennelister, og så fikk jeg beskjed om at den personen var sånn og sånn og at jeg måtte holde meg unna vedkommende. Slike ryktespredere holder jeg meg langt unna. Så selv om jeg har funnet noen venner via Internett oppigjennom så har jeg dessverre inntrykk av at det er vanskelig å finne nye venner på denne måten, og jeg kjenner flere som synes det samme. Tror mange allerede har veletablerte vennekretser, slik at når alt kommer til stykket så har de ikke særlig tid til å investere i nye vennskap likevel. Statusjag og baksnakking er nok også vanlig på slike nettsider, iallefall utifra hva jeg kjenner til. Anonymkode: 21a8f...7f6 1 1
Ingar-André Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Mann i 30 årene (30-35). Sier ikke eksakt alder, men der omkring. Jeg har aldri hatt facebook ei heller snap før nå rett før jul 2022. Har fortsatt ikke Fb og vil heller ikke ha det. Noget langt og dertil unødvendig inlegg bare for å si at jeg ikke kan uttale meg om det😎 Finner venner på gammle måten, da kan man luke ut folk ettersom
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Det kunne aldri falt meg inn å prøve å finne venner via apper eller internettjenester. Litt som å finne dame i Thailand. Anonymkode: 11321...ab3
Curiousine Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Jeg ville utvide vennekretsen. Jeg brukte hey vina for bli kjent med flere. Nå er vi 4 stk som er en del ilag derfra 😊 men var ikke så mange inne på den appen i mitt område, så sikkert enda bedre på større steder.
bambyb82 Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 jeg bruker gruppen heygirl for min by på Facebook. Har truffet et par fine sjeler der via felles interesser for trening og design/kunst. Så umulig er det ikke. Men det er helt klart lettere om en har felles interesser som gjør det lettere. Mine venner har til felles friluftsliv- telt-trening-design-diy. Dette er en ypperlig arena for å treffes på fellesturer med overnattinger og slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå