Gå til innhold

Foranliggende morkake, når kjente dere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er uke 22+5 og har morkake foran og fikk beskjed at det kan ta lengere tid før man kjenner liv. Kjenner litt bobling, men ingen onklige spark enda, hvertfall ikke sånn at jeg ser det uten på magen. Dere som har det eller har hatt det, når kjente dere spark for fullt?

Anonymkode: f4f2c...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foran med begge, kjente det faktisk tidligere med nummer 1 (uke 17). Med nummer to kjente jeg det rundt uke 20, men det var veldig svakt og tror ikke jeg hadde skjønt at det var spark om jeg ikke hadde vært gravid før :) nå er jeg i uke 24 og det er fortsatt relativt svakt, men jeg kjenner henne flere ganger om dagen🥰 jeg fikk aldri sånne spark som vises veldig godt på utsiden med sønnen min, ikke engang når jeg var høygravid

Anonymkode: 60805...ac8

Skrevet

Rundt 18 uker begynte jeg å virkelig kjenne kribling og ørsmå bevegelser med foranliggende morkake, skikkelige spark noen uker senere. Men det er veldig individuelt og når jeg beskrev følelsen til jordmor var det hun som sa at det var baby jeg kjente😅 Gratulerer med baby ❤️ 

Skrevet

Kjente bobling og litt sånne «fiskehaler» fra uke 17, men kjente ikke ordentlige spark regelmessig før fra uke 28 😊

Skrevet

Rundt uke 23 :)

Anonymkode: 63bf1...8db

Skrevet

Veldig svakt/sjeldent rundt uke 22, litt mer sånn ordentlig først rundt uke 25.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er uke 22+5 og har morkake foran og fikk beskjed at det kan ta lengere tid før man kjenner liv. Kjenner litt bobling, men ingen onklige spark enda, hvertfall ikke sånn at jeg ser det uten på magen. Dere som har det eller har hatt det, når kjente dere spark for fullt?

Anonymkode: f4f2c...c70

Dette fikk jeg kun på slutten da jeg hadde morkaken foran, og det var ikke spark, men sånn at jeg så magen bevege seg frem og tilbake da hun flyttet på seg pga dårlig plass.

Bevegelse utover bobling tror jeg ikke jeg kjente før uke 23-24. 

Anonymkode: abf47...977

• Liker 1
Skrevet

Uke 24 med første og 18 med andre, småsjalu på de som får erfare å ikke ha morkaka foran. Lurer sånn på hvordan sparkene hadde følt og sett ut, for som regel kjenner jeg mer enn hva man kan se på magen.

Anonymkode: 9ff43...d92

Skrevet

Hadde foranliggende morkake og kjente tydelige bevegelser rundt uke 18-19, faktisk rett etter ordinær ultralyd 😊 Hoppet rett over det boblestadiet som folk snakker om, jeg kjente tydelige spark med en gang.

Anonymkode: 144eb...373

Skrevet

Ingenting før i uke 23. Kjente da ordentlige spark. 

Skrevet

Jeg kjente at det var noe der i uke 18, men kjente sikkelig bevegelse/spark i uke 23😊 

Anonymkode: b5f13...882

Skrevet

Rundt uke 28 sånn ordentlig daglig, før det innimellom uke 24

Anonymkode: b5e83...f38

Skrevet

Har hatt foranliggende med begge mine. Med førstemann skjønte jeg ikke når det var luft og når det var baby før kanskje rundt uke 22-23. KJente jo hele tiden "noe", men slet med luft i magen, og var vanskelig å vite om det var luft eller baby. 

Med andremann kjente jeg bevegelse fra baby allerede rundt uke 16. Men det er jo vanlig å kjenne bevegelse før med nr 2 - kanskje fordi da vet man mer hva baby kjennes ut som. 

Anonymkode: 29541...e3d

Skrevet

Hadde av og til en følelse av en bitteliten fisk i magen et par uker før oul, på oul sa jordmor "hehe, dette kjenner du vel godt! Nå romstrerer han noe veldig her". Jeg kunne så vidt kjenne noe, kanskje et bittelite spark her og der. Begynte å kjenne igjen de små fiskelignende bevegelsene etter oul. Men det ble aldri noen skikkelig tydelige spark. Så folk i termingruppa mi skrev at de hadde vondt i ribbena fra spark, og det var helt merkelig for meg siden jeg egentlig bare kjente at det alltid var litt "press" på bekkenet og ribbeina men veldig lite tydelige spark. Hører til historien at han lå i upppdaget seteleie, så jeg vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? 

Anonymkode: 6edf9...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...