Gå til innhold

Hva er det som skiller "ungdommelig" fra "kjerringstil" i 2023?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For damer i 40 åra.

Anonymkode: ef18a...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjerring: Stramme jeans, sideskill, bob-frisyre som er kortere i nakken enn fremme, skinnskjørt/skinnbukser, dyreprint, plagg med paljetter/perler/glitter.

Ungdommelig: Vet ikke, det blir fort krampaktig. Det beste er å gå for en klassisk, tidløs stil. Finn snitt som kler deg, plagg i god kvalitet og som er laget av naturfibre.

Anonymkode: 1f933...006

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjerring: Stramme jeans, sideskill, bob-frisyre som er kortere i nakken enn fremme, skinnskjørt/skinnbukser, dyreprint, plagg med paljetter/perler/glitter.

Ungdommelig: Vet ikke, det blir fort krampaktig. Det beste er å gå for en klassisk, tidløs stil. Finn snitt som kler deg, plagg i god kvalitet og som er laget av naturfibre.

Enig med bob-frisyren og dyreprint, uenig i resten

Anonymkode: 7a469...192

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

På KG er kjerringstil det man ikke liker, mens ungdommelig er det man liker.

I det virkelige liv har ikke folk det enorme behovet for å kalle noe kjerring slik som på KG.

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Haha, utenom bob og dyreprint, så beskriver du meg på prikken😂

Er 32 år, så begynner vel å nærme meg kjørring alder😅🙈

Anonymkode: c2606...872

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det ikke nok tråder om dette?

Anonymkode: cc61c...8b4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For meg er kjerringstil ofte gamle klær som har gått ut av moten og som er slitt og nuppete. Gjerne klær av billig materiale som viskose og polyester. Ting man kjøpte i 2010 som bare har blitt hengende og man fremdeles bruker. 

377B8E28-15E1-4887-9AE1-244614C6DCF1.jpeg

A585FF70-0194-46C2-8E90-BC1947CE0ECC.jpeg

Anonymkode: da39e...898

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjerringstil er egentlig bare mote fra ti år siden. Dvs skinny jeans, Steve Madden boots, topper med en viss cut med prints eller paljetter. Sånn som dette ser jeg mange 40-åringer gå med: http://usato.no/galleri/lookbook-2013.html Pluss et skjerf rundt halsen.

Ungdomsstil: Y2K har vært populært en stund. Bootcut, lavt liv på bukser og skjørt, korte topper, sneakers eller chunky heals. 

Anonymkode: 43d89...f8c

• Liker 3
Skrevet

Kjerringstil: lett kort boblejakke, dyre friluftsklær til hverdags og selvfølgelig skinnyjeans.

Ungdomsstil: ulike nyanser av beige, korte topper og gensere som viser magen, vide bukser. Billige klær fra fast-fashion industrien.

Anonymkode: 6ea5b...2d5

• Liker 1
Skrevet

Men skinny jeans er da finere enn baggy ? Ihvertfall på de fleste 🙈

Anonymkode: 6658d...9d9

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er det og det er vel bare på KG at skinnyjeans er verre enn pest, jeg ser veldig mange i skinnyjeans daglig fra 14 år og oppover

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finere enn baggy kanskje, ikke finere enn klassisk straight med høyt liv.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Finere enn baggy kanskje, ikke finere enn klassisk straight med høyt liv.

Nei det synes ikke du, men smak er jo subjektivt da

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Kjerringstil er klær som fremhever kroppen på en fin måte.  For det trenger voksne kvinner. Ungdommelig stil er klær som ikke er flatterende. Feks magetopper, vide, uformelige bukser og store skjorter. Og gjerne også i farger ingen kler, som syregrønt og beige.  Ungdom er så pene i seg selv og trenger ikke klær som som forskjønner dem. Jeg er blitt kjerring for lengst, og trives utmerket med det!

Anonymkode: 8cd40...5ea

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjerringstil er klær som fremhever kroppen på en fin måte.  For det trenger voksne kvinner. Ungdommelig stil er klær som ikke er flatterende. Feks magetopper, vide, uformelige bukser og store skjorter. Og gjerne også i farger ingen kler, som syregrønt og beige.  Ungdom er så pene i seg selv og trenger ikke klær som som forskjønner dem. Jeg er blitt kjerring for lengst, og trives utmerket med det!

Anonymkode: 8cd40...5ea

Enig. Ungdomsklærne som er jeg gikk i på.90/2000 tallet ser ikke ut i måneskinn.  Men de trenger ikke glitter og glamour som oss eldre. 

Anonymkode: e0d67...4ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For meg er kjerringstil ofte gamle klær som har gått ut av moten og som er slitt og nuppete. Gjerne klær av billig materiale som viskose og polyester. Ting man kjøpte i 2010 som bare har blitt hengende og man fremdeles bruker. 

Uff,så grusomt..😬🫣

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjenner ingen på 40 som går sånn. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner ingen på 40 som går sånn. 

Enig. Jeg er 47, og disse klærne lyser det mer 70-åring av. 

Men ellers er jeg glad jeg er gammel nok til å stole på meg selv og ikke bry meg så mye om hva andre tenker. Det synes jeg er en av forskjellene; ungdom er så opptatt av hva andre synes hele tida. Så lenge man er greit kledd ut fra anledningen (for det må man, på jobb f.eks) spiller det vel ikke så stor rolle om noen på 25 synes klærne er kjerring. 

Anonymkode: a3bc6...a1d

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det som er ungdommelig ofte blir kjerring om jeg på 40 bruker det. 

Et eksempel er store, hvite sneakers. Ser disse dominerer også i kontorlandskapet nå. Men jeg holder meg til ankelstøvletter med spiss tå nå om vinteren.

Samme med mom jeans. Men mulig jeg bare er preget av at det virkelig var kjerring da jeg var ung. 

I stedet for å etterstrebe ungdommelig har jeg gått for en mer klassisk stil. Rette, sorte bukser, hvite topper, etuikjoler fra Tiger, etc. 

Anonymkode: 27ba3...e96

• Liker 3
Skrevet

Vil kaste en brannfakkel her og si at unge jenter i Norge ofte kler seg veldig stygt. De går med løse joggebukser, mom-jeans, store t shorter eller store genser osv. Eller de går med bar mage midt på vinteren. Det er bare å se på the voice hvor utrolig stygt de unge jentene kler seg på audition. Ser du til utlandet så kler jentene seg mye mer elegant og classy. Jeg tar «kjerring stil» over den misforståtte måten å kle seg på any day!

Anonymkode: e05e3...79e

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...