Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Blåttvann skrev (13 timer siden):

sexologen som virket helt fjern og ganske enkel. "Jeg ønsker at dere skal holde et sexkurs for hverandre" når de to homsene sa at de nesten ikke kom overens som venner engang. 🤣🤣

Enig. Begge to grøsset av oppgaven.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Iia said:

Jeg mener også at Benjamin omtalte Mila og mannen som "det pene paret vårt". Jeg håper jeg hørte feil.

Han sa det, men jeg tror han snakket om det ytre, at de var pene og pene sammen. Noe som sikkert er hyggelig nok, men ikke poenget med programmet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle sjansene Joakim har gitt Kaja syns jeg ikke noe om måten hun avsluttet på. Burde gitt ham en mulighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker upopulært perspektiv på det, men: jeg synes litt synd på Joakim 😶‍🌫️ Om man er emosjonelt 'frakoblet' pga f.eks vonde opplevelser i forhold fra tidligere som kan være å bli bedratt osv. Vil en virke ganske kald, og det er en beskyttelsesmekanisme. Har vært der selv. 

Samtidig tror jeg at dette kan ha vært en slags 'kickstart' for han i å få en slags reality check hvor han forhåpentligvis innser at han må tørre å åpne seg opp for kjærlighet igjen, tørre å være sårbar. For ellers er alle forsøk på å finne en livspartner bare gjort halvhjertet og vil ikke komme noen vei. Og han går inn i samme rollen som den som har knust hjertet hans i fortiden, og er den som sårer istedenfor å bli såret. Noe som ikke gir han lykke i livet (bare spekulasjoner her altså jeg vet ikke hva som har skjedd i hans fortid😆)

For Kaja var også dette en lignende slags opplevelse, bare at for hun handlet det om å vite sin verdi, og ikke la seg bli tråkket på. Og bygge mer selvtillit.

Tror det var ment at de skulle møtes. Haha, høres så dumt ut, men likevel tenker de begge har vokst og lært veldig mye om seg selv i dette eksperimentet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elidaa skrev (3 timer siden):

Sikker upopulært perspektiv på det, men: jeg synes litt synd på Joakim 😶‍🌫️ Om man er emosjonelt 'frakoblet' pga f.eks vonde opplevelser i forhold fra tidligere som kan være å bli bedratt osv. Vil en virke ganske kald, og det er en beskyttelsesmekanisme. Har vært der selv. 

Samtidig tror jeg at dette kan ha vært en slags 'kickstart' for han i å få en slags reality check hvor han forhåpentligvis innser at han må tørre å åpne seg opp for kjærlighet igjen, tørre å være sårbar. For ellers er alle forsøk på å finne en livspartner bare gjort halvhjertet og vil ikke komme noen vei. Og han går inn i samme rollen som den som har knust hjertet hans i fortiden, og er den som sårer istedenfor å bli såret. Noe som ikke gir han lykke i livet (bare spekulasjoner her altså jeg vet ikke hva som har skjedd i hans fortid😆)

For Kaja var også dette en lignende slags opplevelse, bare at for hun handlet det om å vite sin verdi, og ikke la seg bli tråkket på. Og bygge mer selvtillit.

Tror det var ment at de skulle møtes. Haha, høres så dumt ut, men likevel tenker de begge har vokst og lært veldig mye om seg selv i dette eksperimentet.

Å ha blitt såret er ingen unnskyldning for å bryte ned en annen dame. Alle har blitt såret, men vi går ikke rundt å bryter ned de nye datene våres fordet. De fleste er veldig bevisste på at man ønsket et forhold der begge bygger hverandre opp og ikke ned. Kommentarene til Joakim mistenker jeg er del av et større og manipulerende mønster hos han.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrysmoothie skrev (På 10.5.2023 den 22.50):

Kaja er kanskje kjedelig i forhold til Maja, men Maja vil igjen være for utsvevende for mange. 

Alle fortjener en kjæreste som ikke bryter en ned. Kaja har vært mobbet og har åpenbart blitt formet av dette, men hun fortjener ikke en mindre snill mann bare fordi hun er usikker og "kjedelig" i forhold til en høytsvevende dame med glitterøyenskygge til alle hverdagslooks som drar med typen sin på magedanskurs. Jeg digger at Maja kjører sin egen greie, hun virker som en herlig person men du kan ikke sette så to forskjellige personligheter opp mot hverandre. Mange liker rolige damer også. 

Ja enig. De er like gode begge to men selvsagt forskjellige. Blir som å sammenligne diamanter og rubiner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elidaa skrev (3 timer siden):

Syntes ikke han lærte av det, han fikk jo påpekt dette gang på gang, men dro det lenger og lenger. En 40 år gammel mann som må få beskjed at det er ødeleggende for relasjonen å holde på slik, en 5 åring har jo mer relasjonskompetanse enn dette. Så enten er fyren stokk dum eller så er det en del av et manipulerende mønster.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (På 10.5.2023 den 22.35):

Enig i dette, og jeg har også nevnt tidligere i tråden at jeg ikke skjønner at hun skal være et så voldsomt kupp som mange her mener. Jeg vet ikke hvordan hun er irl, men på TV fremstår hun jo veldig kjedelig. I tillegg ER hun jo åpenbart usikker, siden hun har fikset på flere ting ved utseendet sitt. Det er ikke bare Joachim sin skyld at hun er usikker. Jeg syns også hun har sagt et par ting som er litt lite sjarmerende. Både noe á la "jeg vet jeg er pen" og "jeg er veldig empatisk". Er uansett snill, høflig og søt virkelig nok til at du skal være drømmrdama og den store kjærligheten? Jeg tenker nei. Maja har for eksempel alle egenskapene til Kaja + en x-faktor. 

Bare litt nysgjerrig på det du skriver om at hun har fikset på ting ved utseendet sitt. Hvor har du det fra at hun har fikset på noe? Synes da hun ser veldig naturlig ut, og fantastisk nydelige øyner. Og virker som en dame med fin personlighet og behagelig vesen. 

Hun var ikke drømmedama til Joachim, og det med romantisk tiltrekning er så komplekst at det må være greit. Han tiltrekkes nok mer kvinner som er mer ekstroverte og mer wow-faktor. Kaja er mer den søte girl next door som ikke tramper hardt i korridorene med høye stiletthæler. Hun er nok drømmedama til svært mange andre menn, og forhåpentligvis finner hun en som digger henne for å være seg selv. 

Forresten, så kan man godt være en sterk kvinne med bein i nesen uten at man poster 10 selfies/buttfies/boobfies med filter på daglig på insta og tramper hardt når man går på høye hæler.

Forøvrig, ut fra det vi har sett på tv og lest i media, så synes jeg ikke Joachim kom så godt ut av dette. Jeg tror ikke han har ment med vilje å være slem og  trykke henne ned. Han har sikkert kjent på at hun ikke var rett for han, og så forsøkt å rasjonalisere det for seg selv at han kjente det slik. Og når han da åpner kjeften, så blir det bare dumt Og slemt. Og det han sier kan virke nedbrytende sånn at hun blir usikker på seg selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2023 at 4:46 AM, tøydokka said:

Bare litt nysgjerrig på det du skriver om at hun har fikset på ting ved utseendet sitt. Hvor har du det fra at hun har fikset på noe? Synes da hun ser veldig naturlig ut, og fantastisk nydelige øyner. Og virker som en dame med fin personlighet og behagelig vesen. 

Hun var ikke drømmedama til Joachim, og det med romantisk tiltrekning er så komplekst at det må være greit. Han tiltrekkes nok mer kvinner som er mer ekstroverte og mer wow-faktor. Kaja er mer den søte girl next door som ikke tramper hardt i korridorene med høye stiletthæler. Hun er nok drømmedama til svært mange andre menn, og forhåpentligvis finner hun en som digger henne for å være seg selv. 

Forresten, så kan man godt være en sterk kvinne med bein i nesen uten at man poster 10 selfies/buttfies/boobfies med filter på daglig på insta og tramper hardt når man går på høye hæler.

Forøvrig, ut fra det vi har sett på tv og lest i media, så synes jeg ikke Joachim kom så godt ut av dette. Jeg tror ikke han har ment med vilje å være slem og  trykke henne ned. Han har sikkert kjent på at hun ikke var rett for han, og så forsøkt å rasjonalisere det for seg selv at han kjente det slik. Og når han da åpner kjeften, så blir det bare dumt Og slemt. Og det han sier kan virke nedbrytende sånn at hun blir usikker på seg selv.

Du ser vel selv at hun har masse silikon i puppene f eks?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (12 timer siden):

Du ser vel selv at hun har masse silikon i puppene f eks?

Nei, ikke lagt merke til. Har du noe bevis for den påstanden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tøydokka said:

Ligger et stykke bakover i tråden. Man ser det også bare ved å se på serien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (På 10.5.2023 den 17.21):

Jeg har ikke sett så mange episoder men etter en kommentar fra mannen min måtte jeg inn og studere. Jøsses så lik Ørjan er på min far 😳 attpåtil er han fra samme distrikt som min far er fra.

Kan det være du har en ukjent halvbror?😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (3 timer siden):

Kan det være du har en ukjent halvbror?😜

Det hadde vert litt kult 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/10/2023 at 10:18 AM, Rainbow said:

De skal fortsette med denne slitsomme drama-reality-versjonen neste sesong også! 

https://bergehus.teamtailor.com/jobs/1745192-nye-gift-ved-forste-blikk

Ja tviler jeg på at jeg kommer til å se på. De har jo ødelagt konseptet. 

Og på siden til det byrået så klarer de ikke stave Storbritannia engang. Man skriver ikke UK i Norge. 

Endret av 000VF000
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (13 timer siden):

Det er bare å se på serien det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sesongen ferdig allerede? Synes avslutningen kom brått på, kunne fint kunne vært noen episoder til.

Det ble to par da, Maja og Sverre og Joakim og Kaja?

Endret av Centimeteren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Centimeteren skrev (51 minutter siden):

kunne fint kunne vært noen episoder til.

Har vi sett samme program?🤯

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (9 timer siden):

Er sesongen ferdig allerede? Synes avslutningen kom brått på, kunne fint kunne vært noen episoder til.

Ja sesongen er ferdig (Discovery +), og takk gud for det 😂 En mer rotete, useriøs og langtrukket sesong, har jeg aldri sett....og jeg har sett alle sesongene av GVFB 🙈

Det ble et par. Maja og Sverre. De andre avsluttet forholdet før siste program ble spilt inn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (10 timer siden):

Sesongen er ferdig, ja. 
Jeg ser ikke helt at de kunne trukket dette ut lengre enn de gjorde. I så fall måtte de ha fått inn noen nye par, for de fleste parene var jo på vei til å gi seg likevel. 

Jeg kjenner at jeg ikke er spesielt motivert for å se flere sesonger av dette, om dette årets sesong er den nye malen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste episode på tv nå om fem minutter da? (har ikke abo, så har følt meg på etterskudd gjennom hele denne tråden).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...