Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Arya2000 skrev (2 timer siden):

De må virkelig luke ut folk med alvorlig personlighetsproblematikk i slike program. ...() Er kanskje litt harsk nå men dette var ille å se på. Hun er sikkert god på bunnen da, men trenger en god dose atferdsterapi. 

Mennesker som oppfører seg slik har antagelig mye bagasje og trenger terapi for å rette opp en skjevutviklet personlighet 😬

Endret av Unika
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
M.H85 skrev (5 timer siden):

Hun er vel 26? Leste gjerne feil. Men når alt kommer til alt er det produksjonen som burde stoppet den relasjonen rimelig kjapt. Er det som overrasker meg,at slikt er underholding. Dette kaller jeg psykisk vold. Hun leter etter noe å dra han ned i dritten med. Hun klikker fordi han spurte om de skulle ta karusell (eller noe) sammen, det var jo helt jævlig å spør om. Han burde sagt han skulle ta karusell alene for hvorfor skulle hun sitte i en karusell med han taperen? "Jeg hater deg" sier hun egentlig. Du er et null. Altså ..😱 Og det å ligge å kommandere om mat,drikke,kaker for å så " jeg trenger fred fra det jævla trynet ditt" ...slik hun holder på. Sykt ,håper programmets sjefer tar en runde med seg selv 😲😢

De må jo ha sett noe av atferden hennes før hun ble med på programmet? Hun skjuler det ikke akkurat. 

Hun er rett og slett for syk til å være med. Uansett mann, tror jeg ingen hadde klart eller ønsket å være med en person med sånn atferd. Her har produksjonen bommet virkelig eller bare tatt henne med for underholdningen del (isåfall svært uetisk)

Som noen sier, hadde dette vært en mann hadde det vært helt anerledes. Dette er psykisk vold, manipulering etc. 

Ja, de må virkelig gå noen runder med seg selv. Hun skulle vært beskyttet mot seg selv. Det er ikke underholdning, potensielt skadelig og hvem tør å melde seg på programmet nå etter dette? 

Håper de får inn en del klager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (9 minutter siden):

De må jo ha sett noe av atferden hennes før hun ble med på programmet? Hun skjuler det ikke akkurat. 

Hun er rett og slett for syk til å være med. Uansett mann, tror jeg ingen hadde klart eller ønsket å være med en person med sånn atferd. Her har produksjonen bommet virkelig eller bare tatt henne med for underholdningen del (isåfall svært uetisk)

Som noen sier, hadde dette vært en mann hadde det vært helt anerledes. Dette er psykisk vold, manipulering etc. 

Ja, de må virkelig gå noen runder med seg selv. Hun skulle vært beskyttet mot seg selv. Det er ikke underholdning, potensielt skadelig og hvem tør å melde seg på programmet nå etter dette? 

Håper de får inn en del klager. 

100% enig med deg. De bør få klager... Slik atferd hører hjemme i terapi,ikke på TV. Hele Norge har sett hvordan den stakkars mannen er blitt behandlet. Det verste med henne er nok den manglende empatien.. sier ikke unnskyld en gang. Ganske utrolig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker også. Syntes det her var for psykisk vold å regne. Greit de tar utdrag av situasjoner når de lager programmet,  men det var slik det var. Ørjan hadde  fortjent kompensasjon og en fortjenestemedalje i tålmodighet.

Greit hun sier hun fungerer slik hun gjør og må ha SPACE, men da melder en seg ikke inn i et slikt program. Da tar en ansvar for det og jobber med seg selv, eller flytter til gokk og bor der alene med 100 katter for å sette det på spissen. Ikke plag andre med bagasjen din.

Det hun ikke skjønner er at det var like ille (om ikke verre) for Ørjan , men han tok seg sammen og oppførte seg slik vanlige folk gjør. Hun hadde ikke tålt 1 sekund å bli behandlet slik hun behandler andre. De må virkelig luke ut folk med alvorlig personlighetsproblematikk i slike program. Jeg fatter virkelig ikke hvem som sto bak castingen, og de rådgiverne må ha tatt utdannelsen på nettkurs. Er kanskje litt harsk nå men dette var ille å se på. Hun er sikkert god på bunnen da, men trenger en god dose atferdsterapi. 

Helt enig. Når alt kommer til stykket er det produksjonen som har totalt driti seg ut her. Ekstra spesielt når de liksom skal være terapeuter. De kan da umulig være utdannet det. Er nok uansett noen høyere opp enn de terapeutene som har valgt castingen, er de som bør få klager...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker også. Syntes det her var for psykisk vold å regne. Greit de tar utdrag av situasjoner når de lager programmet,  men det var slik det var. Ørjan hadde  fortjent kompensasjon og en fortjenestemedalje i tålmodighet.

Greit hun sier hun fungerer slik hun gjør og må ha SPACE, men da melder en seg ikke inn i et slikt program. Da tar en ansvar for det og jobber med seg selv, eller flytter til gokk og bor der alene med 100 katter for å sette det på spissen. Ikke plag andre med bagasjen din.

Det hun ikke skjønner er at det var like ille (om ikke verre) for Ørjan , men han tok seg sammen og oppførte seg slik vanlige folk gjør. Hun hadde ikke tålt 1 sekund å bli behandlet slik hun behandler andre. De må virkelig luke ut folk med alvorlig personlighetsproblematikk i slike program. Jeg fatter virkelig ikke hvem som sto bak castingen, og de rådgiverne må ha tatt utdannelsen på nettkurs. Er kanskje litt harsk nå men dette var ille å se på. Hun er sikkert god på bunnen da, men trenger en god dose atferdsterapi. 

Haha gratis nettkurs da😂😬😬😬 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi jo at Ørjan ble casta. Vet vi at ikke Cecilie ble det? Vet vi at det hele ikke bare er avtalt spill for å skape drama og god TV som begge partene er inneforstått med?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galanga skrev (23 minutter siden):

Nå vet vi jo at Ørjan ble casta. Vet vi at ikke Cecilie ble det? Vet vi at det hele ikke bare er avtalt spill for å skape drama og god TV som begge partene er inneforstått med?

Jeg betviler at det er skuespill. Ingen vil ødelegge sitt gode navn og rykte på det viset. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (1 time siden):

Jeg betviler at det er skuespill. Ingen vil ødelegge sitt gode navn og rykte på det viset. 

Å joda, det gjør mange andre frivillig i andre realityformater også. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (9 timer siden):

Helt enig. Når alt kommer til stykket er det produksjonen som har totalt driti seg ut her. Ekstra spesielt når de liksom skal være terapeuter. De kan da umulig være utdannet det. Er nok uansett noen høyere opp enn de terapeutene som har valgt castingen, er de som bør få klager...

Terapeutene er ikke «produksjonen», og de har ikke satt sammen parene. Det er matchingbyrå som har tatt seg av den biten. Men med den vinklingen og måten produksjonen har lagt opp programmet på nå, så kommer de ganske dårlig ut av dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte Google ekspertene:

Benjamin er utdannet psykolog. Han beskriver den nye versjonen av GVFB som mer glamorøs og mer romantisk. Det mest spennende datingprogrammet på tv. 

Altså har han sett programmet selv?

Bianca er relasjonsutvikler og har bakgrunn fra barnevern. Holder foredrag på skoler og barnehager og firmaer. Er visst også fostermor. 

Susanne er utdannet sexolog fra sexologiskolen i Danmark. Med spesialistutdannelse i bedriftssexologi(?)🤷‍♀️ Hun kan også bookes til et utdrikningslag. 

Også har vi Cathrin Sagen:

Bred og lang erfaring med emosjonsfokusert parterapi for par som ønsker å jobbe med forholdet, både med forebygging, reparasjon og avslutning. Jobber også med emosjonsfokusert terapi for individer som strever med angst, depresjon, selvfølelse, fastlåste følelser eller vanskelige opplevelser.

Hun tar for tiden ikke nye klienter grunnet doktorgradperm.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt helt av å konnentere her, for programmet blir jo bare verre og verre🤯 Cecilie er helt ekstremt lite empatisk, jeg er sjokkert over at de ikke bryter inn, eller at de må ha en parterapitime. Ørjan er så diplomatisk og tålmodig at han fortjener medalje, han får irrasjonell kjeft fra en ustabil kjerring, svarer ingenting annet enn at han skal skjerpe seg, tilbyr kaffe, hvorpå hun baksnakker ham til kamera og ber om fiskepudding😵💫 Ørjan serverer henne, er høflig og snill, men hun oppfører seg som et monster. Ørjan ser ut som han er på gråten, og jeg tror ikke han er typen som lett gråter foran andre.... Makkverk av et program!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (21 timer siden):

Ja. Hadde dette vært motsatt,en narsissistisk mann hadde han blitt kastet ut. Disse terapeutene. Er de utdannet på mc donalds? Vurderer nesten sende inn klage. Psykisk vold er ingen underholdning. Siden mannen her er offeret biter han vel bare tenna sammen og legger det bak seg,hadde det vært ei dame hadde hun fått mye mer sympati. Cecilie er virkelig ei dame som bør stoppes fra flere TV program. Hun er jo syk så evner nok ikke se det selv,men trodde virkelig det var psykologer altså utdannede psykologer tilstede iallefall på slike intime relasjons programmer som giftemål? Sjokkert...😱

Enig. Hun skulle ikke vært med i dette eksperimentet. En tikkende bombe og humørsyk som fy og oppfører seg ufyselig mot en som prøver å gjøre henne fornøyd. Mener ikke å spekulere, men på tv fremstår Cecilie som en person som har vanskelig med å knytte relasjoner fordi hun ikke evner å regulere følelser og gir ingenting tilbake, istedenfor fyrer hun løs og gir Ørjan ufortjent tyn fordi hun har issues hun selv bør jobbe med for å bli kvitt. Hun er ikke moden for et forhold, og bør ta tak i seg selv før hun i det hele tatt går på date igjen. Ingen gidder et sånt menneske!

Endret av K_mb
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2023 at 12:01 PM, lalaB said:
  Hide contents

Her er det altså et par som er dødfødt (Cecilie og Ørjan), som får rundt 60-70% av program-tiden, også ser vi ingenting til hvordan Maja og Sverre har det og hva de gjør. Ser to minutter med Jonathan og Mila, som faktisk virker å ha tatt en skikkelig helomvending. Kanskje det er håp for dem allikevel. 

Skjønner ikke helt hvorfor de som klipper dette programmet tror at det er så interresant å se så mye av Cecilie og Ørjan når de begge har skrevet dra og faktisk er enige om at det ikke blir dem. 

Fordi denne sesongen er bare tøv. Ikke er de gift, og fokuset er på “reality”, ikke på Gift Ved Første Blikk. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bonsaijenta skrev (8 timer siden):

Måtte Google ekspertene:

Benjamin er utdannet psykolog. Han beskriver den nye versjonen av GVFB som mer glamorøs og mer romantisk. Det mest spennende datingprogrammet på tv. 

Altså har han sett programmet selv?

Bianca er relasjonsutvikler og har bakgrunn fra barnevern. Holder foredrag på skoler og barnehager og firmaer. Er visst også fostermor. 

Susanne er utdannet sexolog fra sexologiskolen i Danmark. Med spesialistutdannelse i bedriftssexologi(?)🤷‍♀️ Hun kan også bookes til et utdrikningslag. 

Også har vi Cathrin Sagen:

Bred og lang erfaring med emosjonsfokusert parterapi for par som ønsker å jobbe med forholdet, både med forebygging, reparasjon og avslutning. Jobber også med emosjonsfokusert terapi for individer som strever med angst, depresjon, selvfølelse, fastlåste følelser eller vanskelige opplevelser.

Hun tar for tiden ikke nye klienter grunnet doktorgradperm.

Har Susanne tatt samme brevkurs som Iselin Guttormsen?

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (11 minutter siden):

Sannsynligvis. Hvem med respekt for faget leier seg ut til utdrikningslag? 🙈

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (1 time siden):

Jeg har hørt navnet og sett henne på SVD, men utover det vet jeg ingenting om henne. Tittet innom ig-kontoen hennes for mange år siden og det var for vulgært etter min smak. Så jeg vet dessverre ikke hvor IG har utdannelsen sin fra😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Castingprosessen blir om mulig enda rarere: https://www.dagbladet.no/kjendis/ble-dumpet-rett-for-innspilling/79085160

Her står det at Jonathan ble dumpet av sin forlovede kun 2 måneder før innspillingen! På TV får man vel ikke inntrykk av at bruddet er så ferskt? Han ble brått dumpet 3 uker før de egentlig skulle gifte seg. På det tidspunktet er man ikke ferdig med å bearbeide bruddet, så det er jo totalt skivebom å overtale han til å bli med i programmet. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (32 minutter siden):

Castingprosessen blir om mulig enda rarere: https://www.dagbladet.no/kjendis/ble-dumpet-rett-for-innspilling/79085160

Her står det at Jonathan ble dumpet av sin forlovede kun 2 måneder før innspillingen! På TV får man vel ikke inntrykk av at bruddet er så ferskt? Han ble brått dumpet 3 uker før de egentlig skulle gifte seg. På det tidspunktet er man ikke ferdig med å bearbeide bruddet, så det er jo totalt skivebom å overtale han til å bli med i programmet. 

Jaha, ja. Ble meldt på av vennene for å finne trøstepremie/erstatningskone.

Da sitter vi igjen med hva, 2-3 deltagere som har søkt på normalt vis? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daisy_B said:

Jaha, ja. Ble meldt på av vennene for å finne trøstepremie/erstatningskone.

Da sitter vi igjen med hva, 2-3 deltagere som har søkt på normalt vis? 

For å være ærlig så tror jeg egentlig ingen av deltagerne har søkt selv, tror alle er castet. Har selv ei venninne (helt vanlig dame i 30-årene) som ble forsøkt castet til denne sesongen, så det var nok lite å ta av.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (På 18.4.2023 den 20.52):

De kunne dumpa disse «ekspertene» og  latt Maja tatt over. 

Det er mest pga henne og Sverre at jeg velger å fortsette å se på. 

Cecilie trenger hjelp. Og Ørjan burde fått en pris eller kompensasjon for å holde ut med henne. 

Maja og Jonathan hadde vært fine rådgivere. 💛 Fine, varme og kloke folk. Bedre enn ekspertene, som har vært veldig lite på banen.

Forøvrig lurer jeg på om noen ser den amerikanske versjonen?  Finnes det en tråd om den? Der er det mye rart.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...