Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Krutthøna skrev (15 timer siden):

Mye mulig det hun sier er rett, men det forsvarer på ingen måte oppførselen hennes. Det finnes mange andre måter hun kunne håndtert det på. I mine øyne er hun ikke tørr bak ørene. Barnslig og umoden. 

Mye er nok klippet så hun skal fremstilles sånn. Hun sier også at hun åpnet seg og snakket om hva som har formet henne som person, men det ble klippet vekk.

hun sier også at flere av deltakerne datet andre mennesker åpenlyst mens de var med programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K_mb skrev (4 timer siden):

Enig.

Det er for mye dilling og dalling. Har sett en sesong av den australske versjonen, og der får deltakere det glatte lag av ekspertene ved uakseptabel adferd i forholdet.

Har du sett den svenske? De har Kjærlighetsrådet etter hver episode hvor ekspertene kommenterer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (16 timer siden):

Cecilie har en rant på instagramstory nå hvor hun går i strupen på både programmet og Ørjan over hvordan situasjonen er blitt framstilt.

Hun sier hun og Ørjan ble enige med produksjonen at de kun var venner. Produksjonen hjalp dem med hvordan de kunne bli i eksperimentet som venner. De fikk begge betalt for å delta. hun er sur for at både hun og Ørjan åpent har snakket om at de kun er der som venner, Ørjan var på tinder mens hun begynte å date en fyr som Ørjan hilste på og også hadde over på middag da de bodde sammen. Ørjan ga uttrykk til Cecilie om at de begge skulle være ærlig om at de kun var der som venner på tv, derfor Cecilie snakket om at hun ville være med for å utvikle seg selv osv. men når Ørjan hadde egne intervjuer i programmet har han gjort stikk motsatt som han sa til Cecilie og fremstiller der at han prøver og prøver og Cecilie er så vanskelig. Samtidig har Cecilie sagt i sine intervjuer at hun trenger space og Ørjan ikke er hennes type, fordi hun trodde de begge var enige om å være ærlig på dette i programmet.

samtidig fortsetter Ørjan nå å gi intervjuer hvor han fortsatt å si at det var vanskelig for han pga hennes væremåte.

jeg skjønner at Cecilie føler seg feil fremstilt når det blir vist på tv! I tillegg er det en bekreftelse på at hele programmet har vært fake og at de er med fordi de får betalt 

Uansett om de valgte å bare være venner (som jeg ærlig talt synes Ørjan også har vært tydelig på!), så unnskylder det på ingen måte hennes oppførsel.

Om de så bare skulle fokusere på å finne kontakt dem i mellom som venner så er hun den dårligste vennen noen sinne. Hun har ikke engang forsøkt å få et vennskap dem i mellom. Hun lå der i senga og kommanderte han til å lage frokost og ble illsint om når han foreslo at de skulle prøve ut en aktivitet på tusenfryd sammen.

Hun kunne latt være å tenke at han ville det skulle bli noe mellom dem når de begge hadde den samme følelsen av at de ikke passet sammen. Hun klarte ikke engang å forsøke å skape en vennskapelig tone, det var jo hun som hele tiden fikk det til å virke som at han 'steppet over hennes grenser'. Selv om tingene han foreslo de kunne gjøre sammen, kunne vært vennskapelige aktiviteter.

For ei dame. Å at hun anklager han for å bare være med for å bli kjendis eller noe lignende: hun var der BARE for å bli mer kjent. Han prøvde i allefall å få det til å bli en god opplevelse for begge to, hun behandlet han som dritt gjennntakende ganger! Hun har virkelig null selvinnsikt! 

Synes disse 'ekspertene' gjorde en dårlig innsats, tenk at de får betalt for å bare sitte der å komme med små kommentarer 🤯 Benjamin er den eneste av den som iallefall kom med gode råd, og reflekterte over det som foregikk. De andre bare satt der å nikket, eller sa det samme som Benjamin bare med andre ord. Synes litt synd på Benjamin som måtte 'gjøre all jobben', for de andre to hadde jo ingenting å komme med virker det som.

Endret av Elidaa
  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elidaa skrev (16 minutter siden):

Uansett om de valgte å bare være venner (som jeg ærlig talt synes Ørjan også har vært tydelig på!), så unnskylder det på ingen måte hennes oppførsel.

Om de så bare skulle fokusere på å finne kontakt dem i mellom som venner så er hun den dårligste vennen noen sinne. Hun har ikke engang forsøkt å få et vennskap dem i mellom. Hun lå der i senga og kommanderte han til å lage frokost og ble illsint om når han foreslo at de skulle prøve ut en aktivitet på tusenfryd sammen.

Hun kunne latt være å tenke at han ville det skulle bli noe mellom dem når de begge hadde den samme følelsen av at de ikke passet sammen. Hun klarte ikke engang å forsøke å skape en vennskapelig tone, det var jo hun som hele tiden fikk det til å virke som at han 'steppet over hennes grenser'. Selv om tingene han foreslo de kunne gjøre sammen, kunne vært vennskapelige aktiviteter.

For ei dame. Å at hun anklager han for å bare være med for å bli kjendis eller noe lignende: hun var der BARE for å bli mer kjent. Han prøvde i allefall å få det til å bli en god opplevelse for begge to, hun behandlet han som dritt gjennntakende ganger! Hun har virkelig null selvinnsikt! 

Synes disse 'ekspertene' gjorde en dårlig innsats, tenk at de får betalt for å bare sitte der å komme med små kommentarer 🤯 Benjamin er den eneste av den som iallefall kom med gode råd, og reflekterte over det som foregikk. De andre bare satt der å nikket, eller sa det samme som Benjamin bare med andre ord. Synes litt synd på Benjamin som måtte 'gjøre all jobben', for de andre to hadde jo ingenting å komme med virker det som.

Dette 👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NumberSix skrev (5 timer siden):

Litt late to the party her, men så nettopp den berømmelige klikke-scenen med Cecilie. Det er mulig ting har forsvunnet i klipping (det tror jeg forsåvidt ikke egentlig), men savner at disse psykologene kommer på banen og kommenterer på oppførselen til Cecilie. De sitter der som noen naut og bare "oj, der ble det trigget noe hos henne" og det er det... De kunne mye heller kommentert noe om at dette ikke var konstruktiv kommunikasjon, slik bør man ikke oppføre seg eller noe sånt. Bare ett eller annet som signaliserer at det er ugrei oppførsel! Men nei, ekspertene kommenterer bare på at parene er stilige og at det er "spennende" å se hva som skjer...

Enig. i den Australske versjonen tok de skikkelig tak i den type oppførsel. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang dialekten til Mila som det har vært snakket om tidligere, så hører man jo at venninna hun snakker med på skype har samme dialekt som henne, altså ikke bergensk. De er nok fra et område rundt, kanskje Osterøy eller noe i den dur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (19 timer siden):

Cecilie har en rant på instagramstory nå hvor hun går i strupen på både programmet og Ørjan over hvordan situasjonen er blitt framstilt.

Hun sier hun og Ørjan ble enige med produksjonen at de kun var venner. Produksjonen hjalp dem med hvordan de kunne bli i eksperimentet som venner. De fikk begge betalt for å delta. hun er sur for at både hun og Ørjan åpent har snakket om at de kun er der som venner, Ørjan var på tinder mens hun begynte å date en fyr som Ørjan hilste på og også hadde over på middag da de bodde sammen. Ørjan ga uttrykk til Cecilie om at de begge skulle være ærlig om at de kun var der som venner på tv, derfor Cecilie snakket om at hun ville være med for å utvikle seg selv osv. men når Ørjan hadde egne intervjuer i programmet har han gjort stikk motsatt som han sa til Cecilie og fremstiller der at han prøver og prøver og Cecilie er så vanskelig. Samtidig har Cecilie sagt i sine intervjuer at hun trenger space og Ørjan ikke er hennes type, fordi hun trodde de begge var enige om å være ærlig på dette i programmet.

samtidig fortsetter Ørjan nå å gi intervjuer hvor han fortsatt å si at det var vanskelig for han pga hennes væremåte.

jeg skjønner at Cecilie føler seg feil fremstilt når det blir vist på tv! I tillegg er det en bekreftelse på at hele programmet har vært fake og at de er med fordi de får betalt 

Menn som lyver om slikt er farlige. Incel vibes. Har selv erfaring med det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Har sett dagens episode på Discovery +. Helt ok episode. Alt var egentlig avslørt i media på forhånd, så ingen overraskelser. Kjenner jeg er mer spent på episoden neste uke. Kan se ut som Cecilie beklager et eller annet overfor noen av de andre + hun "eksploderer" igjen. Kan det bli et "par" av Kaja og Joakim også....eller er det bare for å ha litt spenning? 🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elidaa skrev (3 timer siden):

I følge henne VAR det en vennskapelig Tone mellom dem. De lo og hadde det gøy sammen utenfor kameratiden.

Det er derfor hun føler seg så bedratt og lurt både av han og produksjonen.

Vi ser kun 45 min av det som skjer ila 7 dager. Jeg har tenkt at hun har vært veldig spesiell, men da jeg så hennes versjon falt alle bitene på plass. Hun er lurt og Ørjan lever på offer-kortet og høster applaus fra seere 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (7 timer siden):

I følge henne VAR det en vennskapelig Tone mellom dem. De lo og hadde det gøy sammen utenfor kameratiden.

Vi ser kun 45 min av det som skjer ila 7 dager. Jeg har tenkt at hun har vært veldig spesiell, men da jeg så hennes versjon falt alle bitene på plass. Hun er lurt og Ørjan lever på offer-kortet og høster applaus fra seere 

Hei, er det Cecilie eller? Har vanskelig for å tro at du mener at det Cecilie sier gir mening.

Slik jeg ser det er det hun som lever på offerkortet her.. På siste samtalen med ene eksperten (Benjamin) spør han hva hun synes, osv. Hun nevner BARE opplevelser og tanker som handler om henne selv. Ingenting om opplevelsen sammen med Ørjan, vennskap o.l, hun fokuserte bare på seg selv. Ingen selvkritikk eller refleksjon der i gården virket det som. 

Hun merker vel at seerne ikke likte oppførselen hennes, å nå skal hun prøve å snu det om, at hun har blitt lurt av Ørjan og hele produksjonen. At hun er et offer... 🙄

Endret av Elidaa
  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (5 timer siden):

Ang dialekten til Mila som det har vært snakket om tidligere, så hører man jo at venninna hun snakker med på skype har samme dialekt som henne, altså ikke bergensk. De er nok fra et område rundt, kanskje Osterøy eller noe i den dur.

Noe av det er vel aksenten hennes/litt gebrokkent, så snakker hun jo delvis "fin"-bergensk, og delvis "stril".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (2 timer siden):

Det man kan si om henne er jo at hun har en personlighet og væremåte som gjør det enkelt for produksjonen å bruke henne som "badguy", samtidig som at Ørjan har i det minste gjort det fullt mulig å bruke han som "goodguy". Det er jo forskning som støtter at å ha en badguy vs goodguy gir bedre seertall, så at de har fokusert på det negative med Cecilie og det positive med Ørjan er nok sannsynlig. Det er sjelden folk KUN er en av delene, men i en produksjon er det jo enkelt å finne det som støtter opp om bildet de ønsker å vise. Det er litt som at de viser deg et bilde, men holder hendene over de delene de ikke vil du skal se. Det må man ta med i beregningen, men det er likevel ingen tvil om at Cecilie har oppført seg mye dårlig, og at Ørjan ihvertfall har vært grei "nok" av tiden til å fremstille de slik de ønsker. 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elidaa skrev (1 time siden):

Hei, er det Cecilie eller? Har vanskelig for å tro at du mener at det Cecilie sier gir mening.

Slik jeg ser det er det hun som lever på offerkortet her.. På spiste samtalen med ene eksperten (Benjamin) spør han hva hun synes, osv. Hun nevner BARE opplevelser og tanker som handler om henne selv. Ingenting om opplevelsen sammen med Ørjan, vennskap o.l, hun fokuserte bare på seg selv. Ingen selvkritikk eller refleksjon der i gården virket det som. 

Hun merker vel at seerne ikke likte oppførselen hennes, å nå skal hun prøve å snu det om, at hun har blitt lurt av Ørjan og hele produksjonen. At hun er et offer... 🙄

Absolutt ikke Cecilie nei, men jeg føler med henne når hun føler hun vist seg fra en ekte side og samtidig føler hun blir fremstilt som en badguy. Og også når hun føler seg sveket av Ørjan. Og jeg skjønner henne hvis det hun sier stemmer. 
Igjen er det lett å gjøre seg opp en formening om alle når man kun ser 45min av 168 timer.

Må gå an å si imot deg og flertallet uten å bli mistenkeliggjort for å være henne ..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (45 minutter siden):

Det man kan si om henne er jo at hun har en personlighet og væremåte som gjør det enkelt for produksjonen å bruke henne som "badguy", samtidig som at Ørjan har i det minste gjort det fullt mulig å bruke han som "goodguy". Det er jo forskning som støtter at å ha en badguy vs goodguy gir bedre seertall, så at de har fokusert på det negative med Cecilie og det positive med Ørjan er nok sannsynlig. Det er sjelden folk KUN er en av delene, men i en produksjon er det jo enkelt å finne det som støtter opp om bildet de ønsker å vise. Det er litt som at de viser deg et bilde, men holder hendene over de delene de ikke vil du skal se. Det må man ta med i beregningen, men det er likevel ingen tvil om at Cecilie har oppført seg mye dårlig, og at Ørjan ihvertfall har vært grei "nok" av tiden til å fremstille de slik de ønsker. 

God oppsummering, enig i det du sier 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, dårligbrukernavn said:

Noe av det er vel aksenten hennes/litt gebrokkent, så snakker hun jo delvis "fin"-bergensk, og delvis "stril".

Jeg kjenner henne ikke, så det blir bare spekulasjoner, men utifra det jeg hører så snakker hun striledialekt. Ikke noe gebrokkent :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Elidaa skrev (8 timer siden):

Ufordragelig dame , Cecilie . Litt av en måte å prøve å bli kjendis på. Kjendis med negativt fortegn . Kjempe -narsisst. Gjør narr , avbryter , får Ørjan til å danse rundt seg for husfredens skyld . Hun er ett skue i narsisistisk adferd av verste karakter . Som et levende pensum . Samt hun projiserer . Alt hun beskylder Ørjan for , feil kvinnesyn , feil intensjoner ( ønsket om kjendisstatus ), innta offerrolle ,  er det hun som gjør . Ørjan kom svært godt ut av det, å det tåler hun på narsisistisk vis , svært dårlig . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (1 time siden):

Absolutt ikke Cecilie nei, men jeg føler med henne når hun føler hun vist seg fra en ekte side og samtidig føler hun blir fremstilt som en badguy. Og også når hun føler seg sveket av Ørjan. Og jeg skjønner henne hvis det hun sier stemmer. 
Igjen er det lett å gjøre seg opp en formening om alle når man kun ser 45min av 168 timer.

Må gå an å si imot deg og flertallet uten å bli mistenkeliggjort for å være henne ..? 

Uansett om det er mer vi ikke får se, så er det vi har fått se hennes egen oppførsel, med kommentarer til. Så det er ikke til å komme bort i fra at hun oppfører seg ufordragelig i visse situasjoner. Så, vi ser kanskje ikke det fulle bildet, men det vi ser er jo reelle trekk ved henne som menneske. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (46 minutter siden):

Jeg kjenner henne ikke, så det blir bare spekulasjoner, men utifra det jeg hører så snakker hun striledialekt. Ikke noe gebrokkent :)

Hun snakker definitivt gebrokkent. Ikke mye, men hun bruker ofte feil endinger og bøying av ord som gjør at man hører at hun ikke er født i Norge. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (7 timer siden):

Mila snakker "feil", ikke stril. Hun har samme talefeil som utenlandske gjerne har når de ikke er oppvokst i Norge. Du kan også se på tekstene hennes på instagram at hun har en del språkfeil (ikke stavefeil, men feil bruk og feil rekkefølge av ord i setningene) som ikke har noe med dialekt å gjøre. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...