Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Centimeteren skrev (30 minutter siden):

Jonathan truet med å banke Maja med en kjelve? Hørte jeg rett???

Ehhh... Nei.

Sverre, som er satt sammen med Maja, SPØKTE med Maja om at et kjevle ble brukt til å banke kona med.
Det ble sagt i en spøkefull tone, og hun tok det også tydelig som en spøk.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duff skrev (10 timer siden):

De er wannabe kjendis psykolog/sexologer, ikke seriøse yrkesutøvere slik Catrin Sagen er. Det jeg likte så godt med de tidligere sesongene var at alt ble tatt på alvor. Alle fikk god oppfølging og vi fikk se mange sider av det å være ett par som var nyttig her på hjemmebane også. Jeg og mannen så alle episodene sammen og hadde mange gode samtaler utfra hva vi så. Som ett mini ekteskapskurs.

Enig, det er så latterlig. Da de kom inn i restauranten: «de er et sånn stilig par» Det er jo bare vås på dem. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Cuddlegirl skrev (21 minutter siden):

Jonathan? Hva er det han har sagt da? 🤷 

Neeeeeei sorry, ikke Jonathan 🤦‍♂️Han er bare god. Jeg mente Joakim 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (42 minutter siden):

Du hørte definitivt ikke rett. 

Sverre TULLET med det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (32 minutter siden):

Mila er DRITkjedelig.... Snork

En aktivitet, også velge å kjøpe kaffe? 🤷

Jeg skjønte ikke at det var aktiviteten 😂 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musken skrev (2 timer siden):

Dette er jeg enig i. I utgangspunktet virker Jonathan som en drømmefyr: tilsynelatende sympatisk, refektert, stabil, forståelsesfull, moden, høflig, en real type (f.eks. hvordan han forsøkte å hjelpe han fyren som ble matcha med Sandra og som ikke er med i programmet engre), og ut i fra det vi har sett, så virker han som en fin og artig fyr å være rundt. Han har det meste som veldig mange ser etter i en partner. Men: Hva er GREIA med at han er så bergtatt av Mila? Jeg har sikkert bare en veldig annen smak enn ham, men jeg ser virkelig ikke hvorfor hun skal være så vakker..? Er det bare meg? Og er det litt snodig at han godtar at hun er så kjip?

Jeg oppfatter det ikke som at han er så bergtatt av Mila. Tror bare han tar ansvaret som alle deltakerne burde ta når de er med i programmet, at man gjør så godt man kan for å finne sammen med den man har blitt matchet med. Han har mindre og mindre positivt å si om henne.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Har de gjort om det norske konseptet til å ligne mer på MAFS Australia nå? Har fulgt med på noen sesonger av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (Akkurat nå):

Har de gjort om det norske konseptet til å ligne mer på MAFS Australia nå? Har fulgt med på noen sesonger av det.

Ja, men de har tydeligvis færre å velge i, og dermed betydelig færre og dårligere matcher.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
Just now, Susan Sto Helit said:

Ja, men de har tydeligvis færre å velge i, og dermed betydelig færre og dårligere matcher.

Ååh det høres kjedelig ut. I den australske versjonen er det ofte helt utrolig dårlige par, men de fleste ser ut til å passe bra sammen i utgangspunktet. Er bare konseptet som skaper drama.

Men den britiske versjonen fikk heller ikke til det Australia har fått til, så overrasker meg ikke at den norske ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (11 timer siden):

Et eksempel på useriøsitet og kunnskapsløshet er når det ene paret er veldig tydelige på at det er null kjemi, kun vennskap og at det ikke er noen gnist mellom dem, og "eksperten" gir dem i oppgave å holde sexundervisningskurs for hverandre. Jeg kan ikke tenke meg noe mer turn-off i en relasjon enn å måtte forholde seg til sex med et menneske man ikke har den typen kjemi med. Skjønner intensjonen om å tenne en gnist, men om det ikke ligger noen kjemi i bunn vil det potensielt bidra til å skape enda større avstand i relasjonen. Oppgaven i seg selv er det ikke noe i veien med, men den bør heller brukes for å få farten på en relasjon hvor det allerede er en interesse og gnist. 

Oi, mulig jeg har duppet eller noe - for dette husker jeg ikke å ha fått med meg. Hvilken episode var det i? Høres ikke bra ut, enig i det!

000VF000 skrev (10 timer siden):

Årets utgave er elendig! De har kjørt programmet i grøfta. 

Tidligere sesonger: drar på date, drar på fjelltur, drar på båttur, drar på IKEA etc. Viser opp og nedturer og hvordan de jobber med forholdene. 

Denne sesongen: alle parene skravler sammen rundt et bord, deltagere som er tiltrukket av en annens partner, par som konkluderer status uten å vise noe av det som ligger bak. Deltagerne snakker like mye med andre som med egen partner. 

Her er det åpenbart noen uten talent i produksjonsselskapet som har fått frie tøyler til å lage dårlig tv. 

Jeg har bare sett første sesongen og den som går nå, men mitt inntrykk er at de prøver å få inn litt "Ex on the Beach"-vibes/drama i programmet. Jeg så også at på siden man melder seg på neste sesong står det at de har hentet inspirasjon fra den australske versjonen og at programmet skulle komme i ny drakt denne gangen (altså den sesongen som går nå). Forhåpentligvis blir kanskje neste sesong en mer justert versjon igjen..? :P

Musken skrev (4 timer siden):

Dette er jeg enig i. I utgangspunktet virker Jonathan som en drømmefyr: tilsynelatende sympatisk, refektert, stabil, forståelsesfull, moden, høflig, en real type (f.eks. hvordan han forsøkte å hjelpe han fyren som ble matcha med Sandra og som ikke er med i programmet engre), og ut i fra det vi har sett, så virker han som en fin og artig fyr å være rundt. Han har det meste som veldig mange ser etter i en partner. Men: Hva er GREIA med at han er så bergtatt av Mila? Jeg har sikkert bare en veldig annen smak enn ham, men jeg ser virkelig ikke hvorfor hun skal være så vakker..? Er det bare meg? Og er det litt snodig at han godtar at hun er så kjip?

Hva gjelder de andre parene er jeg enig med det flere har skrevet. Maja og Sverre er kjempefine, håper de holder sammen! Kaja fortjener syyykt mye bedre enn Jonathan. Håper hun og Jonathan finner sammen. Bjørn og Marius er veldig mismatch på energinivå, men jeg synes at de skal ha for at de prøver. Cecilie og Ørjan er som de er.

Enig ang Jonathan, men oppfatter han ikke som bergtatt av Mila. Det virket som han dels lot seg imponere over utseendet helt først, men allerede i starten virket det som han begynte å få avsmak pga hennes eget forhold til utseendet sitt, slik jeg oppfattet det iallefall. Videre syns jeg han virker mer og mer anstrengt, irritert osv, men det fremstår som at han tar eksperimentet seriøst og er investert (noe jeg tenker man også bør være når man faktisk deltar i det, da). Utrolig synd at han fikk utdelt Mila, er på grensen til betatt av han selv. :P 

Daisy_B skrev (2 timer siden):

Jeg oppfatter det ikke som at han er så bergtatt av Mila. Tror bare han tar ansvaret som alle deltakerne burde ta når de er med i programmet, at man gjør så godt man kan for å finne sammen med den man har blitt matchet med. Han har mindre og mindre positivt å si om henne.

Enig i dette også.

Linny111 skrev (1 time siden):

Som jeg skrev litt over også fant jeg dette på nettsiden hvor man søker til neste sesong:
"Jeg så også at på siden man melder seg på neste sesong står det at de har hentet inspirasjon fra den australske versjonen og at programmet skulle komme i ny drakt denne gangen (altså den sesongen som går nå)."

Så ja, du har nok rett i det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten dette i en artikkel om Sandra fra programmet (kom opp i artikkelen noen linket om Mila over), deler ettersom jeg skrev noe om det i en tidligere kommentar:
"For å finne en god match, må ekspertene i programmet gjøre grundige intervjuer med deltakerne. Sandra følte at intervjuene gikk bra, men at de ikke var så omfattende som hun hadde trodd."

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
18 minutter siden, betrayed said:

Som jeg skrev litt over også fant jeg dette på nettsiden hvor man søker til neste sesong:
"Jeg så også at på siden man melder seg på neste sesong står det at de har hentet inspirasjon fra den australske versjonen og at programmet skulle komme i ny drakt denne gangen (altså den sesongen som går nå)."

Så ja, du har nok rett i det.

Ja, jeg leste om det norske konseptet i år, og det er veldig likt det australske. Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men den australske har tatt helt av her i Storbritannia. Det trender på Twitter etter hver episode og folk blir skikkelig engasjert. Så da er det det Norge prøver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (3 timer siden):

Vet du tilfeldigvis hvor man kan se det australske? Fikk lyst å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Centimeteren skrev (10 timer siden):

Det var ingen trussel, men en spøk. Han er visst en spøkefugl har jeg skjønt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (18 timer siden):

Et eksempel på useriøsitet og kunnskapsløshet er når det ene paret er veldig tydelige på at det er null kjemi, kun vennskap og at det ikke er noen gnist mellom dem, og "eksperten" gir dem i oppgave å holde sexundervisningskurs for hverandre. Jeg kan ikke tenke meg noe mer turn-off i en relasjon enn å måtte forholde seg til sex med et menneske man ikke har den typen kjemi med. Skjønner intensjonen om å tenne en gnist, men om det ikke ligger noen kjemi i bunn vil det potensielt bidra til å skape enda større avstand i relasjonen. Oppgaven i seg selv er det ikke noe i veien med, men den bør heller brukes for å få farten på en relasjon hvor det allerede er en interesse og gnist. 

De har absolutt ingen seksuell kjemi eller gnist. Det å da gi de en intim oppgave blir helt feil, og det burde hun som sexolog vite. Det blir litt som å ha sexundervisning med en bekjent, for det er der de er nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Grüner said:

Mente du at Kaja fortjener bedre enn Joakim (du skrev Jonathan😉)? 

Obs, ja, mente Joakim 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Linny111
12 hours ago, betrayed said:

Vet du tilfeldigvis hvor man kan se det australske? Fikk lyst å prøve!

Jeg bor i Storbritannia og ser det på Channel 4. Vet ikke om det er tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 8 av Gift med første blikk Australia gikk på fem eller TVNorge i vinter. Skikkelig drama.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle tidligere deltakere i programmet har så tro på det nye konseptet, her ved Sara og Joakim (som faktisk fortsatt holder sammen etter programmets slutt)

CE969618-9951-46BC-BDD9-8F29C225938D.thumb.jpeg.fd2dadd63afe893b06e19cbb5c24f274.jpeg

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne sesongen har jo både produksjon og deltagere vært åpen om at flere av dem har blitt castet til programmet. Cecilie og Ørjan er jo begge castet og kaster derfor ikke bort noens tid i programmet siden de er matchet med hverandre, men hadde jeg som en oppriktig deltager blitt matchet med en person som har castet hadde jeg nok blitt både sint, skuffet og provosert. Her tenker jeg litt på Kaja og Joakim.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...