AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Ser når jeg googler, mange antrekk hvor klærne er beige/ brune- da er skoene/ veskene/ kåpene brune. Antrekk svart: skoletter og støvletter i svart, vesker og kåper i samne farge. Sporty antrekk: sneakers- kule jakker. Søte skjørt: ballerina sko og kåper som passer perfekt i farger og form. Flere vesker i ulike farger som matcher antrekkene. Det jeg lurer på: Har dere flere farger og former på vesker, flere sko i ulik stil? Kåper i ulike lengder og farger? Jeg føler jeg kommer til kort overalt. Jeg har kun en svart crossover veske, en kamelfarget kåpe. Svarte skoletter og hvite sneakers. Klarer ikke å lage de antrekkene jeg ser når jeg googler på antrekk 😒 Er det noen som kan gi meg tips på hva jeg bør kjøpe inn? Anonymkode: 8d0a7...ad9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Du kommer langt med et par pumps, ankel boots, hvite sneakers og sandaler Anonymkode: 1d2d9...aba 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Jeg har ikke det nei. Mitt klesskap er ett virrvarr. Anonymkode: 037d4...136 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Har sikkert 40 vesker, 20 vinterjakker/kåper, 10 sommerjakker og oppunder 100 par sko. Så… ja. 🙈 Anonymkode: 8d6c3...af8 1 1
skreppamedleppa Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 (endret) Hmmm, tja.. jeg har nok en del forskjellige vesker og blir litt forundret når noen fra f.eks på dette forumet lurer på hvilken veske andre har (som i et entall), men jeg har ikke en sånn typ million stil (altså merkevesker og dyre vesker), jeg elsker tote vesker f.eks og de ulike passer inn i stilen min. Sko er det litt verre for meg personlig fordi jeg bruker str 34 men har lært meg å se litt mer til utlandet på nettbutikker, å jeg liker å ha litt forskjellig å velge mellom, men jeg har nok færre skopar nå enn om jeg f.eks hadde brukt str 36. Kåper/jakker: Ja jeg har litt ulike, både som jeg har arvet, hatt over mange år. Kjøper litt forskjellig når jeg kjøper som jeg vet passer til noe i garderoben. Jeg liker å sette sammen antrekk og synes selv små "detaljer" som sko, veske, smykker, strømpebukse, jakke virkelig kan komplimentere hele antrekket. Men jeg har kanskje en rar stil iforhold til andre og har nok alltid hatt det så garderoben er bygget over tid. Endret 7. februar 2023 av skreppamedleppa 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Nei, jeg har ikke det. Er veldig klesinteressert, men generelt ikke så interessert i "pynt" og bygger ikke antrekkene mine rundt detaljer. Anonymkode: dec3b...b49 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Ja, har mye. På lista per nå står for eksempel en enkel selskapsveske i tan med hardware i rosègull, da jeg vet den vil gjøre seg godt med sommerkjoler, og noe av tilbehøret jeg liker å bruke i de. Anonymkode: 1e6df...52e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Ja, har både høye og lave støvletter, sneakers i ulike farger, ballerinasko i ulike farger, og pumps i ulik høyde. Har hovedsakelig svarte vesker, men i flere størrelser. Jeg klarer ikke gå på byen med samme veske som jeg bruker som håndbagasje på fly. Jeg har veske med plass til litt handling og en bok om jeg skal ta kollektivt til byen for å shoppe. Har clutch til pene kjoler, og crossover veske til pub til pubrunder. Føler det blir helt feil med en clutch om jeg går på puben i jeans, sneakers og en stor vinterparkas... Har en dyr og lang ullkåpe, den foretrekker jeg spare til fest og andre anledninger jeg pynter meg til. Har en tykk skinnkåpe som jeg kreperer i om det er varmere enn -10, så den brukes ikke til hverdags... Skal jeg bare kjøre en tur til butikken, så har jeg en hverdagskåpe på vinteren, eller hettegenser på vår/høst. Er det skikkelig ufyselig vær så bruker jeg vann og vindtett parkas, uansett om det er julebord, handletur eller pub-tur. Når det er sagt, dyreste vesken min er en til 499,-, og nest dyreste kostet under 300,-. Og ingen sko eller støvletter har kostet over 500,-. Anonymkode: 67e1f...f0e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har èn veske og 1-2 jakker som ser ok ut. Resten er bruksjakker (parkas, vindjakke osv). Sko har jeg vel totalt tre par jeg bruker - nøytrale sko til jobb, tursko og svarte skoletter til pynt. Kjøpte svart siden det går til alt. Anonymkode: 9949d...195
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Nei nei nei. Å kle seg på denne måten er roten til undergang. Jeg har ett par vintersko og to par sommersko. Er veldig opptatt av klær, men går heller for ting som passer sammen selv om det blir kontrast. Anonymkode: de165...3e3 2
Sam Jones Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Ja, kjøper vesker, kåper og sko i nøytrale farger og supplerer med noen farger innimellom. Har kåper i sort, beige, grått, mørkeblåt og noe mønstret, men noen har jeg hatt i mange år. Jeg bygger alltid base først før jeg kjøper ting som bryter feks skjerf eller genser.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ser når jeg googler, mange antrekk hvor klærne er beige/ brune- da er skoene/ veskene/ kåpene brune. Antrekk svart: skoletter og støvletter i svart, vesker og kåper i samne farge. Sporty antrekk: sneakers- kule jakker. Søte skjørt: ballerina sko og kåper som passer perfekt i farger og form. Flere vesker i ulike farger som matcher antrekkene. Det jeg lurer på: Har dere flere farger og former på vesker, flere sko i ulik stil? Kåper i ulike lengder og farger? Jeg føler jeg kommer til kort overalt. Jeg har kun en svart crossover veske, en kamelfarget kåpe. Svarte skoletter og hvite sneakers. Klarer ikke å lage de antrekkene jeg ser når jeg googler på antrekk 😒 Er det noen som kan gi meg tips på hva jeg bør kjøpe inn? Anonymkode: 8d0a7...ad9 Wow, eier du virkelig kun en kåpe/jakke, et par sko og et par skoletter? Ingen sandaler, pensko, støvler, støvletter...? Jeg er superimponert! Selv om hvis jeg kun eide to par sko ville jeg nok hverken valgt skoletter eller hvite sneakers... Anonymkode: ee4d7...2ba 1
Daria Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har yttertøy, vesker, sko og annet tilbehør i et variert utvalg farger og fasonger. Det er sjelden jeg kjøper noe for at dett skal passe inn i ett spesielt antrekk, men jeg er bevisst på at ting skal passe samme. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har fire par ballerinasko i forskjellige farger, to par flip flops, to par pene sandaler, to par joggesko, et par innegymsko, et par gummistøvler, tre par støvletter, fjellsko, tursko, vinterstøvler, bunadsko, tre par pumps, ridestøvler, stallsko, litt pene "spasersko". Har fire vesker pluss to magevesker og en sekk, og av jakker.... kort dunjakke, lang dunjakke, parkas, regnkåpe, regnjakke, softshelljakker, svart ullkåpe, hvor ullkåpe, skinnjakke, skinnkåpe, tynn primaloftjkakke, tre hettejakker, vindtett men ikke vanntett jakke... Og likevel trenger jeg både nye sko og ny jakke. Men hvis jeg hadde hatt ting av optimal kvalitet hadde jeg ikke trengt halvparten så mye da. Anonymkode: ee4d7...2ba
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei nei nei. Å kle seg på denne måten er roten til undergang. Jeg har ett par vintersko og to par sommersko. Er veldig opptatt av klær, men går heller for ting som passer sammen selv om det blir kontrast. Anonymkode: de165...3e3 Roten til undergang? Anonymkode: 445dc...d08 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 Nei. Det har jeg heller ikke inntrykk av at er vanlig. Du må ikke tro at influencere og bloggere og insta-babes representerer hva som er normalt i befolkningen. Det er nok langt mer vanlig å ha én vinterjakke, én vårjakke, to-tre par vintersko maks, osv. Jeg har heller ikke ørten ulike klesstiler. Jeg virrer ikke omkring og er preppy en dag, sporty en annen dag, punk den tredje dagen, osv. Jeg prøver heller å være bevisst på at alt jeg kjøper skal matche det meste av hva jeg har fra før. Anonymkode: 0b319...477 2
mammahjarte Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 Eg har faktisk berre. - Støvlar - Vintersko - Crocks (bruker som innesko på jobb) - Løpesko (Nike med demping) - Sneakers (sommarsko). Totalt: 5 par sko (kjøpe alltid dyre sko, som kan/bør vara leeeenge). Kåpe har eg ikkje, men har regnjakka frå stormberg, vindjakke frå skogstad, softshell jakke frå Stormberg. Det er altså 3 jakker. Total: 3 jakker Vesker har eg faktisk ein god del av, fleste funnet på brukthandel frå 10-150 kr stykk. Synest det er kjekt å finna nye som ser rare ut. Rullerer på ein ca 20 stykker. Har ingen dyre vesker. Er litt svak for sekkar også, er glad i å studera kva rom dei har og tilpassa det til ulike formål. Har ein del natursmykker som tilbehør til ulike klesplagg, masse fint. Eg burde kanskje handla inn litt meir da, eg sliter alltid når eg må i selskap og sånt. Har aldri noko å gå med. Er ikkje så veldig interessert i kle og sånt. Heilt greitt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 Nei. Jeg har ett par sko til sommeren, og ett par sko til vinteren. Bruker de til de er utslitt. Anonymkode: 379c0...cba 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei. Det har jeg heller ikke inntrykk av at er vanlig. Du må ikke tro at influencere og bloggere og insta-babes representerer hva som er normalt i befolkningen. Det er nok langt mer vanlig å ha én vinterjakke, én vårjakke, to-tre par vintersko maks, osv. Jeg har heller ikke ørten ulike klesstiler. Jeg virrer ikke omkring og er preppy en dag, sporty en annen dag, punk den tredje dagen, osv. Jeg prøver heller å være bevisst på at alt jeg kjøper skal matche det meste av hva jeg har fra før. Anonymkode: 0b319...477 Trenger ikke være influencer for å ha en varm jakke å gå til fjells med, en finere kåpe og en og to hverdagsjakker om vinteren. I denne tråden virker det som det er like vanlig å ha flere alternativer å velge mellom som de som ikke har det Anonymkode: 2bf8b...d8a 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger ikke være influencer for å ha en varm jakke å gå til fjells med, en finere kåpe og en og to hverdagsjakker om vinteren. I denne tråden virker det som det er like vanlig å ha flere alternativer å velge mellom som de som ikke har det Anonymkode: 2bf8b...d8a Nei, men da snakker du om jakker til ulikt bruk, ikke til ulik klesstil. Selvsagt er det veldig vanlig å ha ulik jakke for fjelltur og for pent selskap.. Men jdet er noe helt annet enn å ha jakker med samme funksjon og bruksområde, men til ulike klesstiler. Anonymkode: 0b319...477 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå