Gå til innhold

Venninna mi er ikke interessert i mitt liv lenger og hører ikke etter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg begynner å snakke om mine ting, så bare avbryter går hun bare over til å snakke om sitt. Jeg er så lei, hun er faktisk ikke interessert, men ringer gjerne og gråter en skvett fordi det har skjedd noe veldig leit i hennes liv. 

Hva gjør man?

Anonymkode: 9164f...b7c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hver gang jeg begynner å snakke om mine ting, så bare avbryter går hun bare over til å snakke om sitt. Jeg er så lei, hun er faktisk ikke interessert, men ringer gjerne og gråter en skvett fordi det har skjedd noe veldig leit i hennes liv. 

Hva gjør man?

Lar være å svare når hun ringer 😅

Anonymkode: 37ff3...35c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lar være å svare når hun ringer 😅

Kan. liksom ikke gjør det med noen man har vært god venn med i hundreogørtifjørti år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan. liksom ikke gjør det med noen man har vært god venn med i hundreogørtifjørti år.

Jo, man kan faktisk gjøre det. Mulig hu tar et hint og spør hva greia er… hvis ikke, så bryr hu seg ikke

• Liker 4
Skrevet

Du sier HVER GANG  , hvor ofte prater du om deg sjøl og dine ting? 
Er det veldig personlige og private ting eller vanlige hverdagslige hendelser du prater om? 

Anonymkode: 6ee06...ab9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Gjør mot henne som hun gjør mot deg. Dersom du får kommentarer på det sier du at du føler at dere har glidd fra hverandre. Eller du sier ingenting så vil tiden hjelpe deg. Ute av øye, ute av sinn. Du vil være med venner som setter pris på deg. 

Skrevet

Forslag 1) hun går gjennom mye tungt og har ikke kapasitet til å høre om andres drit, hun holder på å bli utmattet

Forslag 2) du klager og syter og hun er drit lei av å vere din klagemur 

Løsning: Snakk med henne! Si "du, jeg legger merke til at du avbryter når jeg prøver å snakke om meg selv, er det en grunn til det kanskje?"

Anonymkode: 5873b...625

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo det kan du, jeg mener, hva har alle de årene og si om hun bare behandler deg dårlig? Jeg hadde ei venninne som deg, jeg sa til henne hvordan jeg følte og opplevde det, at jeg følte meg tilsidesatt og at det var blitt ensidig, da droppa hun meg bare helt. 

Anonymkode: 819fa...3fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, man kan faktisk gjøre det. Mulig hu tar et hint og spør hva greia er… hvis ikke, så bryr hu seg ikke

Hvorfor gi hint i stedet for å si det rett ut som det er. 

Så enormt med passiv-aggressive folk. Man får aldri det man ønsker med hint og surmuling. 

Anonymkode: 5873b...625

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun avbryter fordi du snakker myye om deg selv, og at hun prøver å ta mer plass. Det kan selvfølgelig være helt feil, men du bør jo ta det opp med henne. 

Anonymkode: 934c5...c17

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du sier HVER GANG  , hvor ofte prater du om deg sjøl og dine ting? 
Er det veldig personlige og private ting eller vanlige hverdagslige hendelser du prater om? 

Anonymkode: 6ee06...ab9

Det er begge deler. Sånn helt vanlig venninneforhold og prat egentlig. Ikke ensidig fra noen, men hun lytter bare ikke etter når jeg snakker om ting som skjer i livet mitt lenger. 

Skrevet

Jeg lurer faktisk på om hun er i ferd med å bli ei sånn som bare er opptatt av at Gerd i svingen har fått slag og Gunnar i Kroken har fått kreft igjen og Inga og Per har flytta sammen etter at Gunn-Klara var utro og flytta ut. Og at hun ikke klarer å holde tritt intellektuelt med noen som helst andre temaer enn sånt. Og det er jo faktisk ganske stusslig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje hun avbryter fordi du snakker myye om deg selv, og at hun prøver å ta mer plass. Det kan selvfølgelig være helt feil, men du bør jo ta det opp med henne. 

Anonymkode: 934c5...c17

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Tenker du å fortelle hvordan du føler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er såpass lenge at du bør si ifra. At du har sett deg lei på oppførselen hennes. 

Anonymkode: 8e832...232

• Nyttig 1
Skrevet

Hun er ganske umusikalsk da. Jeg var midt i en opprivende gjennoptagelsessak med politietterforskning en tid tilbake. Jeg fortalte det til henne så klart. Hun spurte ikke en eneste gang etter det hvordan saken gikk. I stedet ringte hun meg og bombarderte meg med detaljert oppdatering om to pågående politisaker i slekta og nabolaget. Jeg var så ute at jeg klarte ikke si fra noe mer enn ok og å ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er såpass lenge at du bør si ifra. At du har sett deg lei på oppførselen hennes. 

Anonymkode: 8e832...232

Ja, egentlig....

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun er ganske umusikalsk da. Jeg var midt i en opprivende gjennoptagelsessak med politietterforskning en tid tilbake. Jeg fortalte det til henne så klart. Hun spurte ikke en eneste gang etter det hvordan saken gikk. I stedet ringte hun meg og bombarderte meg med detaljert oppdatering om to pågående politisaker i slekta og nabolaget. Jeg var så ute at jeg klarte ikke si fra noe mer enn ok og å ja. 

Hva slags miljø er dere i hvor det er vanlig med politisaker?

Anonymkode: 79813...2bd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun ignorerer deg jo fullstendig og går jo inn for at du skal føle deg ikke sett av henne, hva faen liksom..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ganske lett å bli oppslukt av slikt når man står oppi det. Er du helt sikker på at det ikke bare er at hun ikke orker å høre mer om denne saken?

Uansett bør du ta det opp med henne. Hva er vennskap verdt, om man ikke kan snakke ut om ting?

Anonymkode: e76bd...a22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...