Gjest Pecado Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Har en sms-krangel gående med faren til min sønn. Vi har bytta jul i år. Jeg spurte om vi kunne bytte. Og han sa ja. Nå sier han at han ikke kan ha ungen i romjula fordi han skal jobbe. Dette har han helt sikkert vist en stund, men nå mener han at jeg bare har med å ha ungen siden han skal jobbe. Skylder på alt fra at det er min jul (som det ikke er, vi har bytta) til at han setter ungen på trappa på søndag. Men jeg skal jobbe selv i jula. Barnevakt får jeg ikke tak i, og skulle jeg få tak i det så blir det dyrt. Fra gammelt av har han bytta helg og styrt som han selv har villet. Derfor trodde han vel at det skulle gå nå og. Men jeg nekter. Og hva skal han gjøre? Sette ungen på trappa? men sint er han, og det er det han truer med. Burde jeg si at greit kom med han? Skal jeg få ekstra utgifter pga av dette? Alle mine planer avblåst? Jeg får fan meg lyst å grine.
Potetoline Skrevet 21. desember 2005 #2 Skrevet 21. desember 2005 Det får jeg og.... men pga det stakkars barnet som må føle seg utrolig uønsket i en sånn familiesentrert høytid.
Pasha Skrevet 21. desember 2005 #3 Skrevet 21. desember 2005 for en idiot av en far først og fremst. men vær den voksene her av dere to. ikke ødlegg jula for sønnen deres.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #4 Skrevet 21. desember 2005 Stakkars deg som må feire jul sammen med barnet ditt!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #5 Skrevet 21. desember 2005 Årlig talt for noen kommentarer enkelte her har kommet med! Har man gjort avtaler om at man skal jobbe i julen så skjønner jeg trådstarter godt at det er en fortvilende situasjon. Det er ikke bare å komme å si at man ikke kan jobbe likevel 4 dager før julaften. Er selv enslig og har en jobb hvor jeg setter meg opp på vakter. Hadde jeg antatt at sønnen min skulle være hos far i jula og om han hadde kommet i dag og sagt sorry ..det går ikke likevel.. ja da hadde ihvertfall jeg fått problemer. Jeg hadde om jeg hadde vært deg trådstarter ikke vært hjemme den søndagen, for er han en ordentlig far så lar han jo ikke ungen være alene.
Elle Melle Skrevet 21. desember 2005 #6 Skrevet 21. desember 2005 Stakkars deg som må feire jul sammen med barnet ditt! ← Jammen herregud da! Hun kan vel ikke feire julen sammen med barnet når hun er på jobb, kan hun vel?!? Hva mener DU er den beste løsningen da, at hun sier opp jobben sin for sikkerhets skyld, slik at faren ALDRI trenger å ha sønnen mer? Det er ingen som har sagt at hun ikke VIL feire med barnet, er det vel? Hun skal på jobb, du vet, det enkelte av oss driver med for å få penger til husleie og mat og slikt. Aaa rgh....!!!
Gjest Pecado Skrevet 21. desember 2005 #7 Skrevet 21. desember 2005 Jaja. Han fikk viljen sin. Som vanlig. Han skal ha ungen til første juledag, og jeg resten. Må vel bare skaffe barnevakt på et vis. Og lage en koselig jul her. Det siste jeg vil er at det skal gå ut over ungen. Men jeg trumfa igjennom at neste jul er min. Når man har to barn med to fedre så er det ikke alltid like lett å få det til å klaffe at man har de samme jul. Og det ble det jo når vi bytta. Men når han plutselig satte seg på bakbeina ble det bare tull. Men nå er denne og neste jul min. Og da løser det seg. heldigvis. Og denne gangen skal jeg ha det skriftlig!
Gjest Gjesta Skrevet 21. desember 2005 #8 Skrevet 21. desember 2005 Lurt å få det skriftlig. Og om du må ha barnevakt kan vel han betale for det? Skjønner ikke hvorfor du må ha ekstra utgifter fordi han skal jobbe.
Gjest Pecado Skrevet 21. desember 2005 #9 Skrevet 21. desember 2005 Han nekta og betale. Mente at det var mitt ansvar som har foreldreansvaret og dessuten betaler han barnebidrag. Så det nekta han.
Gjest Gjesta Skrevet 21. desember 2005 #10 Skrevet 21. desember 2005 (endret) Han nekta og betale. Mente at det var mitt ansvar som har foreldreansvaret og dessuten betaler han barnebidrag. Så det nekta han. ← Ja det barnebidraget er alltid et killlerargument i slike diskusjoner. Er ikke grenser for hvor langt de kronene kan strekkes. Mye lenger enn alle andre utbetalinger jeg har i hvert fall. Alle de andre kommentarene jeg har er du helt sikkert klar over fra før. Ønsker dere en god jul! Endret 21. desember 2005 av Violetta
Shea Skrevet 21. desember 2005 #11 Skrevet 21. desember 2005 Fytti katta for en kjip eks mann du har. Kjedelig at det blir slik. Det kunne jo være et alternativ å dele de dagene dere har arbeid slik at det ble likt 2-2. Du prøvde sikkert det eller kanskje det ikke går pga avtsand o.l. Synd er det i alle fall. Best er det jo når begge parter kan vise fleksibilitet for da er det jo så mye lettere å være fleksibel tilbake.
Gjest Piper Skrevet 21. desember 2005 #12 Skrevet 21. desember 2005 Stakkars deg som må feire jul sammen med barnet ditt! ← Mener du helt seriøst at mødre skal være glad til at faren bare gir blanke effen, og styrer og steller som de vil? Mødre skla aldri kunne planlegge noe, enten det er jobb, hobby eller noe annet for det kan jo være far plutselig har lyst til å finne på noe annet. Er det det du mener med denne kommentaren, at mor alltid skal være der for barnet sitt og far kan gjøre som han vil? Kan du komme og gå som du vil på jobben din? Om du kan, så er du sikkert selvstendig, men er du ikke selvstendig har man faktisk arbeidstider. Men du har kanskje ikke jobb heller, for da hadde du kanskje ikke svart så forbannade tåpeligt.
Gjest Miloine Skrevet 22. desember 2005 #13 Skrevet 22. desember 2005 Stakkars deg som må feire jul sammen med barnet ditt! ← hvordan kan du være så dust i hue å vinkle dette dit hen det er så tydelig at du overhode ikke vet hva dette dreier seg om, så hvorfor slenger du dette fra deg? --------------------------------------------------------------------------------------- Når en sånn situasjon oppstår er det faktisk barnefaren som skal finne en løsning som er bra for dere alle tre. Det er jo han som har satt dere i denne situasjonen og da er det han som må ordne opp i det. Det skal ikke være nødvendig at du til stadighet må avlyse dine avtaler fordi barnefaren ikke klarer å holde sine avtaler. Når han til stadighet bryter avtalene er det jo nesten umulig å kunne planlegge eks. en helgetur med venner, når du skal være barnefri, i frykt for at barnefaren skal avlyse avtalen. Det er hans ansvar å skaffe barnevakt dersom han blir forhindret til å ha barnet hans helg,ferie o.l.. Nå vet ikke jeg hva slags bidragsavtale dere har, men dersom dere ikke har privat, blir jo bidraget regnet bla. etter hvor mye bidragspliktige er sammen med barnet. Når B.P. avlyser sine samværsdager å legger ansvaret over på deg, er det jo han som skal betale for de utgiftene du evt. får.
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2005 #14 Skrevet 22. desember 2005 Det får jeg og.... men pga det stakkars barnet som må føle seg utrolig uønsket i en sånn familiesentrert høytid. ← ENIG !! De fleste ville ha vært lykkelige for å få være sammen med barnet sitt i julen. Jeg har aldri hørt noen KLAGE på det før. *Riste på hodet*
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #15 Skrevet 22. desember 2005 ENIG !! De fleste ville ha vært lykkelige for å få være sammen med barnet sitt i julen. Jeg har aldri hørt noen KLAGE på det før. *Riste på hodet* ← Når man har lagt opp til å jobbe, så får man ikke så lett vært sammen med barnet sitt, når man får beskjed på kort varsel. Hun klaget jo ikke på barnet sitt, men på faren som bryter avtaler.
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #16 Skrevet 22. desember 2005 ENIG !! De fleste ville ha vært lykkelige for å få være sammen med barnet sitt i julen. Jeg har aldri hørt noen KLAGE på det før. *Riste på hodet* ← Leser du bare det du vil lese? Kanskje du burde lese alt, og få med deg alt før du uttaler deg. Her er det ikke snakk om å ikke ville være sammen med barnet, men at mor må jobbe. Eller valgte du bare å overse den setningen, for den ble liksom ikek så viktig for deg? Mener dere virkelig at mødre skal være glad til at far bryter avtaler, for da er de så heldige å måtte omrokkere på jobb og alt annet de hadde planlagt? Så kan far gjøre som han vil?
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #17 Skrevet 22. desember 2005 Har en sms-krangel gående med faren til min sønn. Vi har bytta jul i år. Jeg spurte om vi kunne bytte. Og han sa ja. Nå sier han at han ikke kan ha ungen i romjula fordi han skal jobbe. Dette har han helt sikkert vist en stund, men nå mener han at jeg bare har med å ha ungen siden han skal jobbe. Skylder på alt fra at det er min jul (som det ikke er, vi har bytta) til at han setter ungen på trappa på søndag. Men jeg skal jobbe selv i jula. Barnevakt får jeg ikke tak i, og skulle jeg få tak i det så blir det dyrt. Fra gammelt av har han bytta helg og styrt som han selv har villet. Derfor trodde han vel at det skulle gå nå og. Men jeg nekter. Og hva skal han gjøre? Sette ungen på trappa? men sint er han, og det er det han truer med. Burde jeg si at greit kom med han? Skal jeg få ekstra utgifter pga av dette? Alle mine planer avblåst? Jeg får fan meg lyst å grine. ← La han ta ansvaret, for det er like mye hans ansvar som ditt. Dette er noe han burde tenk på før, og derfor syns jeg han bør ta ansvar for å ordne tingene selv også. Selvfølgelig vil det sikkert være lettere å si "kom med han", men hva lærer han av det da? At han får det som han vil, bare han sutrer lenge nok. Han er en voksen person, som må ta ansvar for de valgene han tar. Han visste barnet ville komme, og da bør han også ta ansvaret med å finne barnevakt ol når han skal jobbe. Men la for all del ikke barnet få vite om krangelen deres, for det vil bare få barnet til å føle seg uønsket.
Gjest Miloine Skrevet 22. desember 2005 #18 Skrevet 22. desember 2005 (endret) ENIG !! De fleste ville ha vært lykkelige for å få være sammen med barnet sitt i julen. Jeg har aldri hørt noen KLAGE på det før. *Riste på hodet* ← Hvem her er det som har klaget på det? Problemet her er at mor og far IKKE bor sammen, og dermed så deler de så godt de kan samværsdager med barnet! Problemet her er at far faktisk bryter avtalen, rett før avtalen skal finne sted, uten å ta hensyn til verken barnets følelser eller mors planer.(både fridager og arbeidsdager ) og dette er tydeligvis ikke første gangen. Det som også blir vanskelig for en mor som aldri kan forutse om far holder avtalen om samvær, er også det å forklare barnet hvorfor det ikke skal til pappa allikevel. (dersom barnet er gammelt nok til å forstå) Barnet har sikkert gledet seg voldsomt (forhåpentligvis) til å være sammen med pappaen sin, men blir skufffet og såret når han får vite at han ikke skal dit allikevell. Hvem tror du må forklare dette og stadig komme med hvite løgner til barnet om hvorfor barnet ikke skal til pappa? Endret 22. desember 2005 av Miloine
Cola;) Skrevet 22. desember 2005 #19 Skrevet 22. desember 2005 La han ta ansvaret, for det er like mye hans ansvar som ditt. Dette er noe han burde tenk på før, og derfor syns jeg han bør ta ansvar for å ordne tingene selv også. Selvfølgelig vil det sikkert være lettere å si "kom med han", men hva lærer han av det da? At han får det som han vil, bare han sutrer lenge nok. Han er en voksen person, som må ta ansvar for de valgene han tar. Han visste barnet ville komme, og da bør han også ta ansvaret med å finne barnevakt ol når han skal jobbe. Men la for all del ikke barnet få vite om krangelen deres, for det vil bare få barnet til å føle seg uønsket. ← Sier meg enig i dette. Jeg har to barn som skal være hos sin far i romjulen. Jeg skal jobbe og han har fri. Hadde han kommet nå og sagt at han ikke kan ha dem fordi han må på jobb allikevel, så er det han som må skaffe barnevakt. Jeg har lagt opp min arbeidsplan utifra at de skal være his sin far, og hadde fått store problemer om han bare hadde satt dem på trappa her Hvorfor skal hans jobb være viktigere enn min? Og, når det er sagt, så elsker jeg barna mine over alt på jord, og ville gjerne hatt dem hjemme i jula. Men når det er planlagt at de skal være hos sin far, så planlegger jeg andre ting for meg selv, som å jobbe.
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2005 #20 Skrevet 22. desember 2005 Nå var det vel egentlig morens jul i utgangspunktet. Ergo- hennes ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå