Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far begynner å bli gammel og skrøpelig, så var inne for å sjekke om det lå heftelser på huset eller hytten. Sjekket på Kartverket sine sider. Ser at hytten står i min bestefar sitt navn, som forøvrig døde for over 20 år siden. Er 100 % sikker på at min far eier hytten. 

Min far har to søsken. Kan dette med feil eier ha noe betydning når min far dør? 

Anonymkode: e67ce...996

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, har du dokumentasjon på at hytten skulle vært overført til din far? Ellers så er det alle tre søsken som eier den.

Anonymkode: cb3e5...46c

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja, har du dokumentasjon på at hytten skulle vært overført til din far? Ellers så er det alle tre søsken som eier den.

Anonymkode: cb3e5...46c

De to søsknene fikk overført hver sin sum med penger, så noe dokumentasjon må vel finnes 🤔 Det var først min bestemor som arvet, deretter solgte hun den til min far.  Bestemor er også død. Synes det er veldig rart at hytten ikke er blitt overført til riktig eier.

Anonymkode: e67ce...996

Skrevet

Kan ha vært pga arveavgift og dokumentavgift siden den aldri ble overført 

Skrevet

Det kan bli problemer hvis din far sine søsken ikke går med på at det er din far som er eier, dette er det lurt å få ordnet opp i mens han er i live.

Anonymkode: 28b74...1ac

• Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...