Gå til innhold

Arv og pliktdelsarv til barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg eier bolig alene. Har 2 barn som skal dele likt ved min død. Har ikke testamente på dette da saken står som nevnt.

Hvis jeg vil kan jeg skrive over hele huset til ene barnet og den andre kan ikke arve noe av boligen. Det de da må dele på er penger på konto og ved salg av bilen min. Andre verdier har ikke jeg, bortsett fra innbo som de enten deler eller selger.

Jeg har selv arvet en andel av huset til mine foreldre, en er steforelder. Den gjenlevende skal bo der til hn ikke vil lenger eller dør. Da først innløser jeg min arv ved salg av huset.

Jeg har en forelder jeg ikke har kontakt med, aldri hatt det heller. Den dagen hn dør vil jeg ikke gå med at gjenlevende får sitte i uskiftet bo. Jeg vil da innløse min arv asap. For alt jeg vet står ingenting på min forelder, men det finner jeg ut den gang da. Sist jeg sjekket sto hn som eier av boligen. Mye kan ha endret seg siden jeg sjekket det.

Anonymkode: 63f24...424

Hvorfor vil du ha arv fra en forelder du ikke har hatt kontakt med?

Anonymkode: d1072...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor vil du ha arv fra en forelder du ikke har hatt kontakt med?

Alle har rett til å arve sine foreldre. Det er vel grunn nok.

Anonymkode: 5c94b...1bb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva om man aldri har vært gift, men har barn fra tidligere? Vil barn i en sånn situasjon kunne kreve skifte når forelderen får samboer feks? 

Altså hæ? Du må utdype dette? Er den ene forelderen død etter å ha vært i et forhold med den gjenlevende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...