AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg har fått lønnstrekk og det er helt greit. Men det har bitt noe tull fra arb giver så det er ikke blitt trukket. Hva gjør jeg da ? Anonymkode: 8ea45...d85
Eva-Lena Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Da betaler du beløpet til mottaker selv. 1
Jaytee Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Hvis du har fått beskjed om lønnstrekk, så har arbeidsgiver mest sannsynlig fått beskjed fra namsmannen. Men husk at det kan gå 1 eller 2 måneder før trekket faktisk blir satt i gang, så sjekk datoen for når det primært skal skje. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Jaytee skrev (3 minutter siden): Hvis du har fått beskjed om lønnstrekk, så har arbeidsgiver mest sannsynlig fått beskjed fra namsmannen. Men husk at det kan gå 1 eller 2 måneder før trekket faktisk blir satt i gang, så sjekk datoen for når det primært skal skje. Det sto 1 februar Anonymkode: 8ea45...d85
Jaytee Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det sto 1 februar Anonymkode: 8ea45...d85 Og du har fått full lønn?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det sto 1 februar Anonymkode: 8ea45...d85 Når i mnd har du lønnsutbetaling da? 😊 Trekk fra namsmannen settes alltid med første i mnd som både start å slutt dato, mens den reelle datoen kan variere grunnet lønnsutbetaling. Om du har utbetalingsdato den første også, så tar du en tlf til arbeidsgiver/lønnskontor. For deg har ingen konsekvenser hvis de har rotet det til ( annet en at renter løper og gjelden består). Derimot kan arbeidsgiver bli "straffet" for og ikke trekke. Anonymkode: 14df7...a24
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Jeg fikk lønn i dag , trekk skulle være fra 1 februar Anonymkode: 8ea45...d85
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk lønn i dag , trekk skulle være fra 1 februar Anonymkode: 8ea45...d85 Da er det vell gjerne lønn for januar du har fått nå? En mulig forklaring da er at trekke skal gå på februar lønn. Uansett greit å ta en tlf til lønnskontor å høre 😊 Anonymkode: 14df7...a24
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Har skjedd meg et par ganger å når arbeidsgiver fått beskjed hvilket de får samtidig som deg så er det faktisk demmes ansvar så du trenger ikke å gjøre noenting. Anonymkode: e1d0c...662
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 Lønn blir gjerne kjørt opptil 10 dager før faktisk utbetaling så det kan hende de ikke har rukket å få det med. blir sikkert trekt fra neste lønn. Ville holdt av penger i tilfelle det kjøres dobbelt neste lønn eller blir noe surr Anonymkode: 0264b...09b 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Lønn blir gjerne kjørt opptil 10 dager før faktisk utbetaling så det kan hende de ikke har rukket å få det med. blir sikkert trekt fra neste lønn. Ville holdt av penger i tilfelle det kjøres dobbelt neste lønn eller blir noe surr Anonymkode: 0264b...09b De har ikke lov å kjøre dobbelt trekk. Anonymkode: e1d0c...662
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 Takk for alle tips, det er januar lønn , men jeg trodde det ble nå pga det er utbetalt i februar.Jeg legger de av i tilfelle og så hvis det ikke blir trukket dobbelt neste gang så ringer jeg og spør hvor jeg skal betale Anonymkode: 8ea45...d85
newman01 Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Koster det ikke ekstremt mye mer å ta nedbetaling av lån gjennom namsmannen? Hadde det ikke vært bedre å gå inn i en frivillig ordning og bruke de pengene man har til overs og betalt ned raskere?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 newman01 skrev (6 timer siden): Koster det ikke ekstremt mye mer å ta nedbetaling av lån gjennom namsmannen? Hadde det ikke vært bedre å gå inn i en frivillig ordning og bruke de pengene man har til overs og betalt ned raskere? Jo det gjør det nok men når man blir alvorlig syk og mister 40% av inntekts så er det ikke alltid det går . Og det er ikke alle kreditorer som aksepterer avtaler eller er intresert i det. Da hadde vel ikke namsmann eller gjeldsordning osv fantes. Så ikke alle som havner oppi dette fordi de ikke vil/ønsker/prøver osv Anonymkode: 8ea45...d85
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo det gjør det nok men når man blir alvorlig syk og mister 40% av inntekts så er det ikke alltid det går . Og det er ikke alle kreditorer som aksepterer avtaler eller er intresert i det. Da hadde vel ikke namsmann eller gjeldsordning osv fantes. Så ikke alle som havner oppi dette fordi de ikke vil/ønsker/prøver osv Anonymkode: 8ea45...d85 Selv om de ikke aksepterer avtale så er det uansett best å betale etter evne. Ved frivillig innbetaling til inkasso kan man og bestemme hva innbetalingen skal dekke, hovedstol eller renter. Da er det heller ikke grunnlag for lønnstrekk hvis man har fordelt og betalt overskuddet etter livsopphold og boutgifter. Så å ikke betale selvom de ikke aksepterer avtale gjør at de får rett til lønnstrekk.. da bestemmer inkasso selskapet hva som skal dekkes, blir da somregel renter og omkostninger sånn at man beholder og melker gjelden lengst mulig Anonymkode: 0264b...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå