Gå til innhold

Hvordan kan noen jenter være syltynne ila. tenårene, men så blir skikkelig formfulle i 20/30-åra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke på dem som aktivt trener styrke osv., men helt ordinære jenter som kanskje var tynne og ikke hadde noen former, men plutselig "eksploderte" på det området når de kom i 20-åra. 

Er det bare snakk om vanlig vektøkning pga. livsstil, eller er det hormoner og genetikk? Forbrenningen som plutselig sakker ned?

Anonymkode: 110b9...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner. 

Anonymkode: c53fe...6fd

• Liker 3
Skrevet

Livsstil.

Anonymkode: 598c0...ca5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ny livsstil og kjønnshormoner.

Flytter for seg selv, spiser usunt med mye festing og østrogen i full blomst +p-piller er dårlig kombo.

Anonymkode: d7a0a...581

• Liker 9
Skrevet

Livsstil, tipper jeg. De flytter hjemmefra, og går over til å spise mye take away og raske løsninger på mat. Mange legger på seg når de får samboer. Blir mye sofakos.

Anonymkode: 69997...fd7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Forbrenning forandrer seg ved 25 år. 

Etter 25 år er det vedlikehold som gjelder, for da begynner forfallet. 

Anonymkode: 489bc...bf2

• Liker 2
Skrevet

For meg var det p-pillene. Sluttet nylig etter 12 år på og raser ned i vekt. Var aldri overvektig før jeg begynte på de som 18-åring. 

Anonymkode: 36f55...59a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forbrenning forandrer seg ved 25 år. 

Etter 25 år er det vedlikehold som gjelder, for da begynner forfallet. 

Anonymkode: 489bc...bf2

Dette stemmer ikke. Forbrenningen går litt ned ved fylte 20 år, men nesten ikke merkbart. Den merkbare endringen kommer i overgangsalderen og enda mer merkbart etter man fyller 70.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ny livsstil og kjønnshormoner.

Flytter for seg selv, spiser usunt med mye festing og østrogen i full blomst +p-piller er dårlig kombo.

Anonymkode: d7a0a...581

Ja. Men, det er også viktig å påpeke at de var unaturlig tynne i tenåra. Altså, at det i grunnen ikke er meningen at voksne fruktbare kvinner skal være så tynne, av åpenbare årsaker. 

• Liker 1
Skrevet

Forbrenning og livsstil. For min del kunne jeg spise akkurat hva jeg ville (og det jeg ville var usunt og junk) og likevel være tynn som en strek. Rundt 25 år skjedde det noe med kroppen, men jeg var jo vant til å kunne spise hva jeg ville. Tok noen år og noen kg for mye før jeg innså at jeg måtte legge om kostholdet. 

Anonymkode: e9b2a...01b

• Liker 2
Skrevet

Hormoner, da. De fleste får bredere hofter, osv, så de ikke ser så tynne ut. Livsstil også antar jeg, men tenker det er mest hormoner.

Anonymkode: b0869...98f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hormoner, da. De fleste får bredere hofter, osv, så de ikke ser så tynne ut. Livsstil også antar jeg, men tenker det er mest hormoner.

Anonymkode: b0869...98f

Og noe av det er meningen biologisk, fordi fettlagre i tilfelle graviditet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Forbrenningen går litt ned ved fylte 20 år, men nesten ikke merkbart. Den merkbare endringen kommer i overgangsalderen og enda mer merkbart etter man fyller 70.

Jo det stemmer.

Anonymkode: 523e2...09d

Skrevet

Livstil. I tenårene bodde jentene hjemme der mange fikk fornuftig mat av mor og far. Mange tenåringer driver også med idrett men slutter når de flytter hjemmefra. Rett og slett mer stillesittende liv og at de står fritt til å spise hva de vil, når de vil som selvstendige voksne. Mange fester også mye i studentiden med det innbærer av alkohol og nattmat. 

Anonymkode: e4537...b71

• Liker 4
Skrevet

Kjenner ett par jenter på den alderen de var tynne så fort de begynte på P-piller ble de lubne vet ikke om det er pillene da men det virka sånn 🙂 

Skrevet

Det er jo naturlig at kroppen forandres gjennom livet  . 

Anonymkode: e5a36...d31

• Liker 6
Skrevet

Til meg var det utvikling av pcos :) 

Anonymkode: 68dce...ff7

• Liker 1
Skrevet

Hormoner. 

Anonymkode: 3ef26...65b

Skrevet

Livsstil, for min del. 

Undervekt i tenårene (likte stort sett ikke maten, kunne nesten leve på vann og kaffe en hel dag, aldri likt brød, melk, poteter, kjøtt). 

Nedre skala av normalvektig i 20-årene (student, mye fest, spiste på innfallsmetoden) 

Normalvektig i 30-årene. (lærte meg å lage mat, spiste regelmessig og nok, kjørte stort sett bil)

På grensen mot overvekt i 40-årene (enda mer stillesittende, korona og hjemmekontor, god råd, mye god mat og vin) 

Anonymkode: 02aa1...3ea

• Liker 1
Skrevet

Lipødem! 
Eksploderte etter første svangerskap.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...