AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Er helt krisen. Skal ha betalt semesteravgift, men ved en feil. Enten ved at jeg har skrevet noe feil ved betaling eller banken eller noe gikk ikke betaling gjennom. Får beskjed om mulig tap av studieretten osv. Jeg kontaktet skolen på mandag ved en gang jeg innså feilen, og sendte søknad om "dispensasjon". Nå er dette over 24 timer siden og frykter om jeg vil miste studieretten. Har følt meg uvell i hele går og i dag, og møtte ikke opp på forelesningene fordi denne situasjonen skaper så mye ubehag. Vil absolutt betale hvis de gir meg muligheten. Er på UIO og snakk om 800 kroner ish Anonymkode: 0aa26...bc7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Du ser vel i nettbanken om du har betalt i tide til riktig konto? Anonymkode: 4856d...a1a 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du ser vel i nettbanken om du har betalt i tide til riktig konto? Anonymkode: 4856d...a1a Jeg ser at pengene aldri forsvant fra kontoen, så ett eller annet har skjedd som har gjort at det ikke gikk gjennom. Kan godt hende jeg skrev noe feil eller noe. Anonymkode: 0aa26...bc7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Ta kontakt med studieveileder/studiekonsulent og vedlegg betaling så kan betalingen lett settes som betalt manuelt i systemet om den er gjort til riktig konto. Anonymkode: 7e6d3...43e 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ta kontakt med studieveileder/studiekonsulent og vedlegg betaling så kan betalingen lett settes som betalt manuelt i systemet om den er gjort til riktig konto. Anonymkode: 7e6d3...43e Men den er jo ikke betalt. Er jo det som er greia. Ikke så mye du får gjort hvis de ikke gir deg dispensasjon. Kan jo være lurt til neste semester å betale i god tid før fristen å sjekke at betalingen blir registrert hos universitetet. Står på studentweb. Anonymkode: d79b8...7da
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser at pengene aldri forsvant fra kontoen, så ett eller annet har skjedd som har gjort at det ikke gikk gjennom. Kan godt hende jeg skrev noe feil eller noe. Anonymkode: 0aa26...bc7 Sjekk med banken hva som er årsaken? Anonymkode: 4856d...a1a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Betal fort i morgen tidlig og ring og send epost: https://www.uio.no/studier/kontakt/knutepunktet/ Du får pengene tilbake hvis du likevel mister studieretten. Anonymkode: d2996...faa
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Du får et varsel og en sjanse til å betale før du får vedtak om tap av studierett. Du mister ikke studieretten i morgen. Anonymkode: b1a0d...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekk med banken hva som er årsaken? Anonymkode: 4856d...a1a La oss være ærlige, i 99 prosent av tilfellene er det en selv som har rotet det til i slike tilfeller, og ingen andres feil. Men dette kommer til å ordne seg, TS. Du blir ikke kastet ut på dagen! Bare betal så fort som mulig og ta kontakt med universitetet Anonymkode: 81d79...bdf 2
Mezzosoprena Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 Hvis du fortsatt har pengene, så er det jo ikke noe problem, da kan du bare fortelle studiestedet at det har skjedd en feil og du har penger til å betale igjen. Jeg kan aldri tenke meg at de er SÅ firkantede.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Du får et varsel og en sjanse til å betale før du får vedtak om tap av studierett. Du mister ikke studieretten i morgen. Anonymkode: b1a0d...2f4 Dette stemmer hos oss også, så det ordner seg - bare betal regningen og gi beskjed om at du har betalt og ønsker å beholde plassen Anonymkode: 27fa8...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå