AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Det er nok mange som spiser vanlig husmannskost og det er absolutt ingenting galt med det, men til dere som har tilpasset kostholdet deres til målene dere har på gymmet (for eksempel muskelbygging) - hva spiser dere? Jeg trenger inspirasjon! Til middag pleier jeg bare å ta en proteinkilde (feks karbonadedeig, kyllingfilet eller torsk/laks) med en karbohydratkilde (ris, potet eller pasta) med litt diverse grønt, også dressing eller saus av noe slag. Ellers går det mye i smoothie, yoghurt og proteinpannekaker. Det blir ofte veldig simpelt. Anonymkode: cc6fb...4a7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Spis vanlig mat. Du trenger ikke å tenke på ekstra protein så lenge du ikke er kroppsbygger eller vegetarianer. Anonymkode: 2c441...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spis vanlig mat. Du trenger ikke å tenke på ekstra protein så lenge du ikke er kroppsbygger eller vegetarianer. Anonymkode: 2c441...9ee Ikke flytt fokuset fra tråden, det var ikke det jeg spurte om. Alle som trener tung styrke har godt av å prioritere proteiner, selv om det ikke er absolutt nødvendig for å få resultater. Trening er en interesse for meg og jeg har spesifikke mål som jeg ønsker å nå - og et høyt inntak av proteiner er nødvendig for å nå disse målene. ts Anonymkode: cc6fb...4a7 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Sei, torsk, kylling,, kalkun,Svinekjøtt, reker,Cottage cheese, egg, ost, grønnsaker, quinoa og linser. Anonymkode: ad2f2...d3e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 Mest mulig kjøtt av alle slag. Egg er billig, godt og enkelt. Den eneste grunnen til at jeg spiser annet enn kjøtt, egg, fisk og yoghurt er at resten av familien vil ha vanlig mat, og i likhet med de fleste moderne mennesker synes det er helt for galt å spise det samme to dager på rad. Jeg blir ikke lei av kjøtt og egg, antar at det henger sammen med at jeg kjenner at jeg har godt av det. Så tenker lite på variasjon, poenget er å få i seg god næring. Om en biff ikke frister, er jeg jo ikke egentlig sulten. Anonymkode: 446df...072
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Hvalbiff og lever en en fin variasjon. Ellers liker jeg å steke vispede egg i vaffeljern. Smaker godt med pultost på toppen. Bra proteinkilde. Anonymkode: 0e0c6...16f 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Jeg spiser mager cottage cheese som tilbehør til alle måltider. Tar en proteinshake i ny og ne, kanskje 1 gang i uken. Jeg hadde en styrketreningspause på et års tid. Da jeg begynte igjen så drakk jeg en proteinshake etter hver økt, tre ganger i uka. Jeg ble fortere sterkere enn da jeg tidligere hadde trent. Så pause pga sykdom, og nylig begynt igjen. Denne gangen prøver jeg spise proteiner, i steder for shake, men blir fort feit om jeg skal spise som normale folk, klarer ikke få ned så mye kjøtt og tunfisk og whatever. Så derfor mager cottage cheese. Er 158 høy, slank og i overgangsalderen. Anonymkode: 1a8b6...dc1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Jeg spiser helt vanlig mat, men med fokus på å ha nok proteiner. Så helt vanlig pasta-og-kjøttsaus, med fullkornpasta og karbonadedeig, og masse grønnsaker i sausen - akkurat samme som resten av familien. Tar gjerne tre skinkebiter på brødskiven fremfor én som er den sosialt akseptable mengden i følge mannen Og lager havregrøten til lunsj på melk, og har et egg oppi. Om du vil ha mer protein, er det jo bare å ha mer protein i den maten du allerede spiser? Proteinrik mat trenger jo på ingen måte å være simpel? På min ukesmeny er det fiskegrateng - hjemmelaget med masse fisk i, seibiff med løk og bakte grønnsaker - og da tar jeg rikelig med sei, indisk kyllinggryte med ris og salat - og da tar jeg masse ris, osv. Anonymkode: 33e1b...5bb
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er nok mange som spiser vanlig husmannskost og det er absolutt ingenting galt med det, men til dere som har tilpasset kostholdet deres til målene dere har på gymmet (for eksempel muskelbygging) - hva spiser dere? Jeg trenger inspirasjon! Til middag pleier jeg bare å ta en proteinkilde (feks karbonadedeig, kyllingfilet eller torsk/laks) med en karbohydratkilde (ris, potet eller pasta) med litt diverse grønt, også dressing eller saus av noe slag. Ellers går det mye i smoothie, yoghurt og proteinpannekaker. Det blir ofte veldig simpelt. Anonymkode: cc6fb...4a7 F.eks. i går spiste jeg eggerøre av 4 egg, 4 dadler i småbiter og salt, til frokost (min nye dille, spiser det mange ganger i uka!), harira (lammegryte med selleristang og tomat) til middag og ca 3 dl gresk 10 % fett yoghurt med et grønt eple til kvelds. I dag spiste jeg smoothiebowl av avokado, bringebær og egg til frokost, og skal ha pistasj-kylling med blomkålris og spiresalat til middag. Anonymkode: cb817...5da
Rights Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Mye proteiner (kjøtt, fisk, ost, melk, egg, nøtter). Spiser bare kjøtt til middag. Lager middag som er god/sunn, pytt pytt om det blir noen ekstra kcal. Fett. (Nøtter, avokado, ost). Lite karbohydrater. Så jeg unngår i stor grad; ris, skiver, poteter, pasta. Får vel i meg mesteparten av proteinene via melk... 2l melk til dagen = 100g proteiner. Middag med kjøtt, ca. 100g... Lett å nå målet med proteiner. Ekstra kcal, om så godteri, chips eller alkohol, gjør godt for styrken, men ikke for fettprosenten... Da må jeg være mer aktiv for å holde meg i sjakk. Teller ikke kcal, men teller proteiner. Men alt er så innøvd at det skjer automatisk. Blir jeg for tykk så er det bare å endre litt på inntak/aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvalbiff og lever en en fin variasjon. Ja, hvalkjøtt er kjempesunt og bra. Bruker å variere, ha det som både biff sosekjøtt og gryte. Er så heldig å bo på Vestlandet, og kjøper ferskt fra fangstskuta 1 gang i året. Anonymkode: 66e0b...b57 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det blir ofte veldig simpelt Skriv heller enkelt. Simpelt betyr ikke det du tror. Anonymkode: abfd1...0aa
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 Spiser det jeg vil til enhver tid. Jeg er langt ifra feit selv om jeg veier 100kg eksakt. Men det er alt med måte som dem sier. Lever man på smumtringer, burger og anna fet mat må man ta i mer for å ta det igjen. Trener hver andre dag (bulk) Anonymkode: 1c2d6...2a5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiser det jeg vil til enhver tid. Jeg er langt ifra feit selv om jeg veier 100kg eksakt. Men det er alt med måte som dem sier. Lever man på smumtringer, burger og anna fet mat må man ta i mer for å ta det igjen. Trener hver andre dag (bulk) Anonymkode: 1c2d6...2a5 Smultringer* Jævla apple's autocorrect Anonymkode: 1c2d6...2a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå