AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg er på gjeldsordning og aleneforsørger til et barn. Mitt mindreårige barn mitt har adhd, og mottar grunn- og hjelpestønad. Grunn og hjelpestønad er skattefritt, og er stønader som barnet mottar for sine diagnoser, og skal etter det jeg forstår ikke regnes som kompensasjon for min inntekt. Stønadene vises heller ikke på min skattemelding. På grunn av dette har jeg ikke tidligere opplyst Namsmannen om disse stønadene som barnet i tillegg mottar inn på sin bankkonto. Jeg kom i snakk med Namsmannen og nevnte dette nå nylig. Min saksbehandler der ble usikker, trodde kanskje at stønadene skal regnes som mine inntekter, noe jeg da er uenig i. Har noen her erfaring med denne problemstillingen? Anonymkode: d2901...8c3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Det er diskutert inne på gjeldsordning gruppa på Facebook. Du kan se der. Mener det var noe med at barnas inntekt ikke skal regnes med Anonymkode: 5df2c...ff8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Hvis det regnes som dine inntekter skal økte ekstrautgifter også regnes som nødvendige utgifter. Ergo ville du gått i 0 uansett, men jeg mener det burde blitt oppgitt. Anonymkode: 6574c...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå