Gå til innhold

Reise alene på tur 1-2 uker uten ektefelle, hva tenker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om mannen/kona hadde hatt behov for (pga sykdommer) å være i varmere strøk, og hadde hatt tid til det, ville du latt hen gjøre det? Selv om det ville betydd at du måtte ta mer tid/ansvar hjemme med skolebarn? 

Anonymkode: 24bcb...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om mannen/kona hadde hatt behov for (pga sykdommer) å være i varmere strøk, og hadde hatt tid til det, ville du latt hen gjøre det? Selv om det ville betydd at du måtte ta mer tid/ansvar hjemme med skolebarn? 

Hvis det er et reelt behov grunnet sykdom er vel ikke dette noe spørsmål i det hele tatt.

Anonymkode: a627f...ffd

• Liker 9
Skrevet

Ja, men jeg hadde håpet vi kunne reist sammen.

Men, men jeg kan ikke la min samboer gjøre noe som helst, jeg bestemmer ikke over han. Jeg hadde dog håpet han ville ha meg med. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og eksen var på turer uten hverandre flere ganger. Han på guttetur og jeg på jentetur. Han skulle bare på fisking, mens jeg dro utenlands og desidert de dyreste reisene.

Hadde jeg hatt samboer som trengte varme pga helsen så kunne han bare reist. Jeg ville faktisk spurt om å få være med da jeg også liker varmen.

• Liker 1
Skrevet

Høres fornuftig ut og noe som trolig vil komme begge til gode senere :hjerte:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Latt henne gjøre det? Er det kona eller dattera du snakker om?

Man bestemmer ikke over andre voksne mennesker på den måten.

Jeg reiser på «guttetur» til USA snart. Kunne ikke falt meg inn å spurt om lov😂.

Jeg spurte derimot om datoene passet, og sa at vi kunne tilpasse datoene om det var et dårlig tidspunkt. Kona svarte bare «kos dere. Blir sikkert dødskult».

Samme svarte jeg når kona fortalte at hun skal på jentetur til New York til høsten. 

Bare å ønske god reise. Det er slikt man gjør når man elsker noen og ønsker deres beste.

Gode erfaringer individuelt styrker også samholdet. Man slutter ikke å være et individ selvom man er i et forpliktende forhold.

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig, merkelig spørsmål synes jeg. Når hen reiser på behandlingsreise pga sykdom så stiller man opp uten spørsmål. Det er 2 uker med mere ansvar målt mot helsa til din kjære, elsker du din kjære så bør du ikke være i tvil engang.

• Liker 1
Skrevet

Behandlingsreise? Om ferie fra hverandre, så er det rart. 

Anonymkode: 1fe6b...c7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Behandlingsreise? Om ferie fra hverandre, så er det rart. 

Anonymkode: 1fe6b...c7f

Er ikke sikkert begge har fri da.

Anonymkode: a7dc4...0be

Skrevet

Ja, selvfølgelig. 

Anonymkode: 24ba9...329

Skrevet

Har han råd til å reise på helseferie etter at hans del av regningene er betalt, må han gjerne gjøre det.

Anonymkode: 9a070...0ee

• Nyttig 1
Skrevet

Ja. Om han hadde kommet til meg og sagt han trengte en uke sydentur fordi han var sliten og lei hadde han «fått lov» til det også. Vi har generelt veldig stor tillit til hverandre i livet og unner hverandre å ha det fint. 

Anonymkode: fe116...a89

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...