AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Del Skrevet 7. februar 2023 Hei. Hadde tenkt å kjøpe både helårs- regndress og vinter-regndress. Er dette nødvendig? Tenkte vinter-regndress skulle brukes fra nov-mars på slapsdager, og helårs-regndress fra april-oktober. Men så hørte jeg noen si at helårs er bedre gjennom hele året, da det bare er å regulere klærne under dressen. Og vinter-regndress blir for varmt resten av året. Anonymkode: ea947...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Del Skrevet 7. februar 2023 Det kommer jo an på hvor du bor. Her er det mange som har vinterdress i bhg og en foret kattknakken regndress. Her er det ofte -1, til 3-4g om vinteren. Det er ofte vått og sølete. Vi bruker å ta på regndressen da. Er det masse snø, og kuldegrader, tar vi på vinterdressen. Samtidig har det vært ca. 1 uke med snø, så kunne like gjerne hatt regndress ned litt ekstra under akk den uka. Anonymkode: 53808...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Del Skrevet 7. februar 2023 Elendig kvalitet! Anonymkode: 77da2...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Del Skrevet 7. februar 2023 Spørs hvor du bor. Her kjører vi vinterregndress da det er mye slapsevinter (2-5 varmegrader). Vi er veldig fornøyde med kvaliteten og barna synes de er gode på. Har brukt våre til 2 barn og de ser fremdeles tilnærmet ubrukte ut. Anonymkode: 9bc73...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Spørs hvor du bor. Her kjører vi vinterregndress da det er mye slapsevinter (2-5 varmegrader). Vi er veldig fornøyde med kvaliteten og barna synes de er gode på. Har brukt våre til 2 barn og de ser fremdeles tilnærmet ubrukte ut. Anonymkode: 9bc73...8ca Har du også helårsdressen? Snakket nylig med ei som jobber i butikk hvor det selges Kattnakken produkter. Og hun mente at helårsdressen som er litt mindre for i enn vinterregndressen, kan brukes gjennom hele året. Bare bruke mere ull innom på de kaldeste regndagene( såklart, vanlig vinterdress når der er tørt og kaldt) Hun sa det var bortkastet å kjøpe vinterregndressen, da man må ha annen regndress/regntøy når det er vår/sommer/høst. Mens med helårsdressen, så trenger man bare den. Så jeg ble så fryktelig usikker. Anonymkode: ea947...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer jo an på hvor du bor. Her er det mange som har vinterdress i bhg og en foret kattknakken regndress. Her er det ofte -1, til 3-4g om vinteren. Det er ofte vått og sølete. Vi bruker å ta på regndressen da. Er det masse snø, og kuldegrader, tar vi på vinterdressen. Samtidig har det vært ca. 1 uke med snø, så kunne like gjerne hatt regndress ned litt ekstra under akk den uka. Anonymkode: 53808...610 Bor ut på kysten i Trøndelag 😊 Anonymkode: ea947...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du også helårsdressen? Snakket nylig med ei som jobber i butikk hvor det selges Kattnakken produkter. Og hun mente at helårsdressen som er litt mindre for i enn vinterregndressen, kan brukes gjennom hele året. Bare bruke mere ull innom på de kaldeste regndagene( såklart, vanlig vinterdress når der er tørt og kaldt) Hun sa det var bortkastet å kjøpe vinterregndressen, da man må ha annen regndress/regntøy når det er vår/sommer/høst. Mens med helårsdressen, så trenger man bare den. Så jeg ble så fryktelig usikker. Anonymkode: ea947...4a9 Nei, har ikke helårsdressen, men har unger som hater å ha på ull (klør av alt) så de liker den som er litt mer foret slik at det er mindre å kle på og også mer bevegelsesfrihet. Anonymkode: 9bc73...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Hadde tenkt å kjøpe både helårs- regndress og vinter-regndress. Er dette nødvendig? Tenkte vinter-regndress skulle brukes fra nov-mars på slapsdager, og helårs-regndress fra april-oktober. Men så hørte jeg noen si at helårs er bedre gjennom hele året, da det bare er å regulere klærne under dressen. Og vinter-regndress blir for varmt resten av året. Anonymkode: ea947...4a9 På sommeren er de der tynneste regnklærne eneste barna kan gå med her uten å bli kokt. Anonymkode: f9fd1...37e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor ut på kysten i Trøndelag 😊 Anonymkode: ea947...4a9 Da vil jeg si vinterregndress er perfekt, kyst-Trøndelag er surt og kaldt (har hytte på Fosen, bruker vinterregndressen i fjæra fra september til juni omtrent). Anonymkode: 9bc73...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Del Skrevet 7. februar 2023 styr unna dette merket. Anonymkode: 75a3f...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): styr unna dette merket. Anonymkode: 75a3f...2ad Fordi? Jeg er veldig fornøyd med dress fra Kattnakken. Om det skulle være noe hadde jeg håpet på flere «friske» farger til guttene. Anonymkode: 43a55...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Del Skrevet 7. februar 2023 Veldig fornøyd med vår vinterregndress! Den har vært mye brukt i 0-5 grader i vinter! Anonymkode: 6561e...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Del Skrevet 7. februar 2023 Barnehageansatt her! Jeg vil anbefale vinterregndress fra okt-april og vanlig to-delt fra mai-sept. Vinterregndressen er varm og god i slaps og sludd på vinteren også kan den brukes uten mellomlag eller med tynnere mellomlag de dagene det ikke er så kaldt. Helårsdressen har ca halvparten mengde for og blir fort kald på vinteren. På sommer, sen vår og tidlig høst er det best med to-delt da man kan regulere med mellomlag eller bare bruke regnbukse når det er vått på bakken men varmt feks. Helårsdressen blir for varm til sommer/vår og for kald på vinter. Det høres ut som det ultimate produkt som kan brukes hele året, men er egentlig unødvendig syns jeg. Anonymkode: dd086...e13 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 7. februar 2023 #14 Del Skrevet 7. februar 2023 Begge deler går helt fint, det er vår erfaring. I år valgte jeg helårsregndress. Vi bor på sørvest-kysten. Her er ikke så kaldt, men det regner og blåser en del om vinteren. Guttungen er varmblodig, så den dressen + ull som mellomlag + ullundertøy er passe for han. I fjor hadde vi vinterregndress. Helt ærlig merket jeg ikke så mye forskjell, men vinterregndressen er nok enda varmere og mer tilpasset slaps og snø. Jeg er for øvrig kjempefornøyd med Kattnakken. Har tidligere hatt regntøy med fleecefôr. Barnet blir vått inn til foret og vannet trekker oppover i dressene, det blir iskaldt.. har aldri opplevd dette med Kattnakken sine forede regndresser. Jobber også i barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #15 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Barnehageansatt her! Jeg vil anbefale vinterregndress fra okt-april og vanlig to-delt fra mai-sept. Vinterregndressen er varm og god i slaps og sludd på vinteren også kan den brukes uten mellomlag eller med tynnere mellomlag de dagene det ikke er så kaldt. Helårsdressen har ca halvparten mengde for og blir fort kald på vinteren. På sommer, sen vår og tidlig høst er det best med to-delt da man kan regulere med mellomlag eller bare bruke regnbukse når det er vått på bakken men varmt feks. Helårsdressen blir for varm til sommer/vår og for kald på vinter. Det høres ut som det ultimate produkt som kan brukes hele året, men er egentlig unødvendig syns jeg. Anonymkode: dd086...e13 Er Kattnakken todelt regnsett å anbefale? Evt hvilken modell? Anonymkode: ea947...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #16 Del Skrevet 2. november 2023 Lipstick skrev (På 7.2.2023 den 22.05): Begge deler går helt fint, det er vår erfaring. I år valgte jeg helårsregndress. Vi bor på sørvest-kysten. Her er ikke så kaldt, men det regner og blåser en del om vinteren. Guttungen er varmblodig, så den dressen + ull som mellomlag + ullundertøy er passe for han. I fjor hadde vi vinterregndress. Helt ærlig merket jeg ikke så mye forskjell, men vinterregndressen er nok enda varmere og mer tilpasset slaps og snø. Jeg er for øvrig kjempefornøyd med Kattnakken. Har tidligere hatt regntøy med fleecefôr. Barnet blir vått inn til foret og vannet trekker oppover i dressene, det blir iskaldt.. har aldri opplevd dette med Kattnakken sine forede regndresser. Jobber også i barnehage. Lipstick skrev (På 7.2.2023 den 22.05): Begge deler går helt fint, det er vår erfaring. I år valgte jeg helårsregndress. Vi bor på sørvest-kysten. Her er ikke så kaldt, men det regner og blåser en del om vinteren. Guttungen er varmblodig, så den dressen + ull som mellomlag + ullundertøy er passe for han. I fjor hadde vi vinterregndress. Helt ærlig merket jeg ikke så mye forskjell, men vinterregndressen er nok enda varmere og mer tilpasset slaps og snø. Jeg er for øvrig kjempefornøyd med Kattnakken. Har tidligere hatt regntøy med fleecefôr. Barnet blir vått inn til foret og vannet trekker oppover i dressene, det blir iskaldt.. har aldri opplevd dette med Kattnakken sine forede regndresser. Jobber også i barnehage. Hvilket merke har du prøvd i regntøy med fleece? Anonymkode: 78012...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #17 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 21.42): Barnehageansatt her! Jeg vil anbefale vinterregndress fra okt-april og vanlig to-delt fra mai-sept. Vinterregndressen er varm og god i slaps og sludd på vinteren også kan den brukes uten mellomlag eller med tynnere mellomlag de dagene det ikke er så kaldt. Helårsdressen har ca halvparten mengde for og blir fort kald på vinteren. På sommer, sen vår og tidlig høst er det best med to-delt da man kan regulere med mellomlag eller bare bruke regnbukse når det er vått på bakken men varmt feks. Helårsdressen blir for varm til sommer/vår og for kald på vinter. Det høres ut som det ultimate produkt som kan brukes hele året, men er egentlig unødvendig syns jeg. Anonymkode: dd086...e13 Dette Anonymkode: eff03...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #18 Del Skrevet 2. november 2023 Vi har vinterregndress Trenger ikke noe særlig under! Så vanlig todelt på sommeren. Anonymkode: 8f013...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå