AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg solgte noe elektrisk barneutstyr for noen dager siden. Vi brukte tingen inntil nylig, men fulladet den og sjekket at alt fungerte. Pakket den godt inn, og sendte den i en eske. Kjøper mottok varen for noen dager siden, og noen dager etter kjøper mottok tingen fikk jeg melding om at varen ikke fungerer. Bedt om bevis, men etter 2 dager har jeg fremdeles ikke fått noen bevis. Hvor lang tid kan kjøper bruke på klage/svare på ting i forhold til tingen? Ganske kjedelig måtte sende pengene tilbake, og betale frakt tilbake for en ting kjøper eventuelt har ødelagt. Kan mulig levere den til reklamasjon, men det er jo umulig om varen er blitt skadet etter jeg sendte den fra meg (går ikke på garanti om det ikke er feil med produktet). Jeg vet at varen fungerte helt fint når jeg solgte den. Anonymkode: 7b86b...a9e
Snublefot62 Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Hvor mye penger er det snakk om og når ble varen opprinnelig kjøpt i butikk?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Den relative reklamasjonsfristen er om lag 3 mnd. Dersom selger beviser at den ikke fungerer hadde jeg bedt selger sende den i retur. Dersom den fortsatt ikke fungerer så ville jeg refundert pengene pluss frakt. Dersom den fungerer ville jeg refundert og hevet kjøpet, men beholdt nok til å dekke dine fraktutgifter. Du kan også melde inn krav til posten/fraktfirmaet ditt, men der varierer vilkårene. De kan også be deg dokumentere hvordan pakken var innpakket, så be kjøper om bilder av emballasjen den kom i. Anonymkode: 15b61...bb8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Dette er et forsøk på svindel. Jeg ville informert Finn i tilfelle kjøper har forsøkt dette mot flere andre. Anonymkode: c1cbe...7ca 1
Snublefot62 Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den relative reklamasjonsfristen er om lag 3 mnd. Anonymkode: 15b61...bb8 Hvilken lov regulerer dette? 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Da sier du at de skal sende den i retur, så får de pengene igjen. Hvis varen faktisk ikke er ødelagt, og de vil ha i pose og sekk (at de vil ha varen men ikke betale for den) så hører du sikkert ikke mer fra de. Hvis de mener at varen faktisk er ødelagt, så får du den i retur og kan sjekke. Hvis den virker kan du selge den på nytt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Hvor mye penger er det snakk om og når ble varen opprinnelig kjøpt i butikk? 800, mai 21 Anonymkode: 7b86b...a9e
Snublefot62 Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 800, mai 21 Anonymkode: 7b86b...a9e Har du kvittering for kjøpet fortsatt så tror jeg nok jeg ville henvist kjøper dit. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Snublefot62 skrev (37 minutter siden): Har du kvittering for kjøpet fortsatt så tror jeg nok jeg ville henvist kjøper dit. Har kvittering. Anonymkode: 7b86b...a9e
Snublefot62 Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har kvittering. Anonymkode: 7b86b...a9e Da henviser du de dit. Så er du ferdig med saken.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 Høres ut som en enkel måte å svindle på, spesielt hvis tingen ikke har serienummer. Hvis kjøper allerede har den samme tingen som er ødelagt så er det enkelt å kjøpe en som fungerer på Finn, klage på at den nye ikke virker og sende den gamle ødelagte tingen tilbake til selger. Da sitter kjøper igjen med en fungerende ting og ekstra penger i tillegg. Jeg sender aldri noe jeg selger i posten, det er kun personlig oppmøte som gjelder både ved kjøp og salg. Kaster heller ting i søpla enn å kaste bort tid på luringer. Anonymkode: 6724c...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå