AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Hva er begrunnelsen for at ikke de på aap skal få? De fleste på aap har faktisk mindre å rutte med enn de på ung ufør. Jeg skjønner ikke denne forskjellsbehandlingen og særbehandlingen de uføre alltid får. Anonymkode: d7d75...a5a 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Fordi dere på AAP har et hav av diverse økonomiske sosialstønader og støtter som uføre ikke har mulighet til å søke på. Og fordi AAP er MIDLERTIDIG. Anonymkode: 65c2b...bb5 3 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi dere på AAP har et hav av diverse økonomiske sosialstønader og støtter som uføre ikke har mulighet til å søke på. Og fordi AAP er MIDLERTIDIG. Anonymkode: 65c2b...bb5 Hva har det å si at aap er midlertidig? Er utgiftene vi har også midlertidige? Er det høye strømregningene midlertidige for oss på aap? Anonymkode: d7d75...a5a 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har det å si at aap er midlertidig? Er utgiftene vi har også midlertidige? Er det høye strømregningene midlertidige for oss på aap? Anonymkode: d7d75...a5a Det er stor forskjell på fast inntekt og midlertidig. Så det har mye å si. Som AB over skrev også, de på AAP har rett på flere tilleggsstønader, det har man ikke på uføretrygd. Fordi det er forventet at man skal klare seg på den faste, stabile, livslange inntekten man får utdelt. Anonymkode: 16ac6...fb7 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 Da jeg gikk på AAP (minstesats over 25) så hadde jeg like mye utbetalt som jeg nå Hari ung ufør, fordi jeg hadde krav på så mye tilleggsgreier. Anonymkode: 09437...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi dere på AAP har et hav av diverse økonomiske sosialstønader og støtter som uføre ikke har mulighet til å søke på. Og fordi AAP er MIDLERTIDIG. Anonymkode: 65c2b...bb5 Har vi? Disse har ikke NAV opplyst meg om. Jeg kan ikke søke noe som helst ekstra støtte. Om der er et hav av økonomiske sosialstønader eller andre støtter vi kan søke på ( for no tull du skriver ) Anonymkode: 33615...f33 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fordi dere på AAP har et hav av diverse økonomiske sosialstønader og støtter som uføre ikke har mulighet til å søke på. Og fordi AAP er MIDLERTIDIG. Anonymkode: 65c2b...bb5 Om man er ufør, har aap, dagepnger eller bare veldig lite lønn så er supplerende sosialstønad det samme. Alle kan få det om man fyller vilkårene. TS, dette politisk. Politikerne skulle være snille og sanke stemmer. Først var det en tusenlapp til hvert familiemedlem for de på sosialstønad. Som satte i gang bare rot for oss på lokalkontoret, da dette ble bestemt og skulle utbetales nesten samtidig. Nå er det de uføre. Kanskje det er dere neste gang. Enig at det er rart. Anonymkode: b41ef...9a4 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Det er vel akkurat like urettferdig som at de som ikke er innvilget uføretrygd med minstesats, men allikevel har mindre enn dette utbetalt, ikke får engangsutbetalingen. Feks en svenske som har fått avslag på uføretrygd i Sverige, og kun får utbetalt 7-8000 fra nav pga trygdetid. Ganske kjipt at en som får 3 ganger så mye skal få en ekstra utbetaling. Anonymkode: 0e6f5...76d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva har det å si at aap er midlertidig? Er utgiftene vi har også midlertidige? Er det høye strømregningene midlertidige for oss på aap? Anonymkode: d7d75...a5a Det er jo midlertidig om dere blir friske og begynner å jobbe igjen. Anonymkode: b7534...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har vi? Disse har ikke NAV opplyst meg om. Jeg kan ikke søke noe som helst ekstra støtte. Om der er et hav av økonomiske sosialstønader eller andre støtter vi kan søke på ( for no tull du skriver ) Anonymkode: 33615...f33 AB tuller ikke. Det stemmer. NAV har vel ingen plikt til å opplyse oss om hvilke rettigheter vi har, i stor grad må vi gjøre denne research’en på egenhånd. Jeg får både ekstra bostøtte og strømstøtte. I tillegg kan jeg søke om supplerende sosialstønad, og alt dette har jeg funnet ut på egenhånd. Med både AAP og ekstra støtte får jeg utbetalt 17-18 k i måneden. Her er det nok du som ikke er helt oppdatert. Anonymkode: 153c6...f17 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): AB tuller ikke. Det stemmer. NAV har vel ingen plikt til å opplyse oss om hvilke rettigheter vi har, i stor grad må vi gjøre denne research’en på egenhånd. Jeg får både ekstra bostøtte og strømstøtte. I tillegg kan jeg søke om supplerende sosialstønad, og alt dette har jeg funnet ut på egenhånd. Med både AAP og ekstra støtte får jeg utbetalt 17-18 k i måneden. Her er det nok du som ikke er helt oppdatert. Anonymkode: 153c6...f17 Bostøtte, strømstøtte og supplerende sosialstønad kan også de på uføre også søke om Anonymkode: 6fe95...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva er begrunnelsen for at ikke de på aap skal få? De fleste på aap har faktisk mindre å rutte med enn de på ung ufør. Jeg skjønner ikke denne forskjellsbehandlingen og særbehandlingen de uføre alltid får. Anonymkode: d7d75...a5a Som ufør selv så må jeg si at jeg er helt enig med deg. Jeg er ikke minsteufør, så jeg får heller ikke stønaden, men hvis det var noen som skulle fått, så var det dere på AAP. Føler dette mer er som et reklametriks fra regjeringen. Se så snille vi er som tenker på de som har minst. (Og så er de ikke engang klar over hvem som har minst. ) Det blir bare for dumt. Anonymkode: b8624...c78 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bostøtte, strømstøtte og supplerende sosialstønad kan også de på uføre også søke om Anonymkode: 6fe95...6b7 Bostøtte har midlertidig høyere satser, men du kan fortsatt få avslag. Supplerende sosialstønad kan alle søke på, men har du uføretrygd så er det forventet at man skal klare seg på det man har. Sjansen for avslag er stor. Hva slags strømstøtte snakker du om egentlig? Studentene får egen støtte, det er det kun studenter som får. De som mottar bostøtte får egen tilleggsstrømstøtte på 1500 kr. Den vanlige strømstøtten får absolutt alle (den 90% over 70 øre bullshit-ordningen), uavhengig av inntekt og inntektstype. Vi med uføretrygd faller utenfor absolutt alle strømstøtteordningene bortsett fra den ubrukelige sympatiordningen alle får. Så fremt man ikke er heldig og får bostøtte på grunn av de nye forhøyede satsene som kun er midlertidig (og satsene er ikke forbeholdt uføretrygd, men gjelder alle) vell og merke. Anonymkode: 16ac6...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Skrevet 7. februar 2023 Hva er alle disse tilleggsstønadene man kan søke om på AAP? Jeg er 30 år og har minstesats på AAP. Flyttet til en billigere leilighet for å få råd til mat og medisiner, og dermed får jeg avslag på bostøtte fordi leien er lavere og jeg har «råd».. Kan ikke vinne uansett Anonymkode: 2d37c...ce2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bostøtte har midlertidig høyere satser, men du kan fortsatt få avslag. Supplerende sosialstønad kan alle søke på, men har du uføretrygd så er det forventet at man skal klare seg på det man har. Sjansen for avslag er stor. Hva slags strømstøtte snakker du om egentlig? Studentene får egen støtte, det er det kun studenter som får. De som mottar bostøtte får egen tilleggsstrømstøtte på 1500 kr. Den vanlige strømstøtten får absolutt alle (den 90% over 70 øre bullshit-ordningen), uavhengig av inntekt og inntektstype. Vi med uføretrygd faller utenfor absolutt alle strømstøtteordningene bortsett fra den ubrukelige sympatiordningen alle får. Så fremt man ikke er heldig og får bostøtte på grunn av de nye forhøyede satsene som kun er midlertidig (og satsene er ikke forbeholdt uføretrygd, men gjelder alle) vell og merke. Anonymkode: 16ac6...fb7 De på AAP får like ofte avslag på bostøtten som de med ufør. Det er samlet inntekt for husstanden som betyr noe, ikke hva slags inntekt. Og det samme gjelder supplerende sosialstønad. Hva slags inntekt har ingenting å si, hvor mye har alt å si. Anonymkode: b41ef...9a4
Silva Pluvialis Skrevet 7. februar 2023 #16 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): AB tuller ikke. Det stemmer. NAV har vel ingen plikt til å opplyse oss om hvilke rettigheter vi har, i stor grad må vi gjøre denne research’en på egenhånd. Jeg får både ekstra bostøtte og strømstøtte. I tillegg kan jeg søke om supplerende sosialstønad, og alt dette har jeg funnet ut på egenhånd. Med både AAP og ekstra støtte får jeg utbetalt 17-18 k i måneden. Her er det nok du som ikke er helt oppdatert. Anonymkode: 153c6...f17 Hvordan får du sosialhjelp når du får bostøtte?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #17 Skrevet 7. februar 2023 8 minutter siden, Tvillingsjel said: Hvordan får du sosialhjelp når du får bostøtte? Det står ikke at hen har det, bare at vedkommende kan søke om det. Anonymkode: 62bd2...9df
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De på AAP får like ofte avslag på bostøtten som de med ufør. Det er samlet inntekt for husstanden som betyr noe, ikke hva slags inntekt. Og det samme gjelder supplerende sosialstønad. Hva slags inntekt har ingenting å si, hvor mye har alt å si. Anonymkode: b41ef...9a4 ...og jeg trodde poenget var at de på AAP har mye mindre i inntekt enn ufør? Da kvalifiserer man vel lettere til disse stønadene enn en ufør med høyere inntekt? Anonymkode: 1e695...19a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): ...og jeg trodde poenget var at de på AAP har mye mindre i inntekt enn ufør? Da kvalifiserer man vel lettere til disse stønadene enn en ufør med høyere inntekt? Anonymkode: 1e695...19a Det er jo veldig forskjellig hvor mye man får i AAP og ufør. Men om du tenker på minstesatsen så er den lavere på AAP ja og særlig hos de under 25, den er latterlig lav. Hvor du får inntekten fra er ikke så viktig når det gjelder sosialstønad, det er hvor mye du har som er viktig. Supplerende sosialstønad, enten det er supplert fra AAP, ufør, dagpenger, tiltakspenger, andre ytelser eller lønn er ikke så uvanlig. Alle med lav inntekt kan søke (og mest sannsynlig få) bostøtte. Anonymkode: b41ef...9a4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 Fordi verden er urettferdig, sånn er livet. Anonymkode: 664f8...fb4 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå