Gipetto Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Hei! Vi har helsparklet noen vegger i soveromsgangen vår, men det er fortsatt noen ujevnheter vi ikke klarer å bli kvitt. Hvilken type maling vil skjule dette best? Jeg tenker umiddelbart kalkmaling, men har aldri gjort det før så spør derfor om råd!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Kalkmaling vil skjule det best, men du vil få samme problem med ujevn overflate når du en gang skal male over. Anonymkode: 02aa1...289
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 Kalkmaling er så stygt og det er veldig tydelig at man bruker det for å dekke over eller ikke gidder/klarer å gjøre det skikkelig. Leide et hus der huseier hadde klattet kalkmaling overalt, og maken til slurvete mann skal du lete lenge etter. Vanlig maling er alltid best. Min mening. Anonymkode: 619b0...ce7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Jeg har kalkmaling på ny gipsvegg, og synes det er nydelig. Veggen blir så levende, som fløyel. Du kan også styre selv hvor mye sjatteringer du ønsker når du maler. Forstår forøvrig ikke helt hva personen over meg sin slurvete huseier har med deg å gjøre. Anonymkode: dc2ab...4e5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Du burde uansett male et strøk med vanlig maling først, før du kalkmaler. Se hvordan det blir og ta avgjørelsen etter det 😊 Anonymkode: 8c2b6...6be
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forstår forøvrig ikke helt hva personen over meg sin slurvete huseier har med deg å gjøre. Prøvde å illustrere det jeg sa med et eksempel, ikke for å sammenligne med ts, men for å vise hvem som bruker kalkmaling. Anonymkode: 619b0...ce7
Luckiness Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Jeg ville tatt vanlig maling. Hvorfor er det ujevnheter? Kan dere ikke bare sparkle der det er ujevnt og ta en god pussing av hele veggen så det blir jevnt? Er alternativ er selvsagt å henge opp en hylle, bilde, speil e.l hvis det er et eller et par steder det er ujevnt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 Kalkmaling skjuler fordi den er matt. Den reflekterer ikke lys. Vanlig maling med glans reflekterer og vil derfor fremheve feil of strukturer i flaten. Du kan velge helt vanlig MATT maling om du ikke liker kalkmalingen. Anonymkode: a2ee8...55b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 Jeg liker kalkmaling veldig godt. Helsparklet strietapet, pusset og malte med kalkmaling. Elsket resultatet. Syns kalkmaling er lunt og fint. Anonymkode: 24d06...55e
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar 2023 #10 Skrevet 11. februar 2023 Gipetto skrev (På 7.2.2023 den 13.12): Hei! Vi har helsparklet noen vegger i soveromsgangen vår, men det er fortsatt noen ujevnheter vi ikke klarer å bli kvitt. Hvilken type maling vil skjule dette best? Jeg tenker umiddelbart kalkmaling, men har aldri gjort det før så spør derfor om råd! Kalk helt klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå