AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Noen andre her som har barn som blir veldig lett sår og lei seg? Barnet vårt er 6 år, har gråten i halsen veldig ofte. Særlig i lek, hvis barnet for eksempel blir knuffet av et annet barn i lek, så er det raskt tårer i øynene og klump i halsen, eller hvis noen terger litt. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal "tøffe " opp barnet litt. Må jo være slitsomt å ha det sånn. Noen som har barn som vokste det av seg? Anonymkode: d0fe2...621
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Har to barn hvorav jenta er yngst og hun har villet delta på lik linje, så bi har snakket gjentagende ganger om at det vil bli fysisk, det vil gjøre vondt og hun vil tape, men det må hun bare tåle. Det hjelper ikke å gråte. Gjorde det samme når hun skulle begynne på fotball. Fotball vil gjøre vondt, sånn er det og må tåle det. Så har vi koblet det til hva folk sier, at noen ganger sier noen ting de ikke burde sagt. Det blir ansett som litt «tough love», men jeg tror ikke på overdreven trøsting og duttelile deg er du såret for noe, dakkal deg og fokus på barnet som et stort offer. Det handler altså om å forklare forventninger. Du som forelder skal jo vise at du alltid er der, men du bør ikke bekrefte offermentaliteten. Anonymkode: 15b89...102 1
fru Alving Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Barn er ulike og må få være slik de er. Samtidig så må vi foreldre kanskje snakke litt om at det kan være noen barn er litt mer uvørne enn andre, noen tar mer plass og er mer verbale. Jeg pleier å si til mitt barn at hun skal fokusere på det som er bra med andre. Let etter det gode i de du omgås med og overse det som ikke er så bra. Nå er dette ikke ment på barn som er fysisk slemme mot andre eller mobber, det er ikke sånne tilfeller jeg tenker på. Men mitt barn har en tendens til å bli litt lett fornærmet, den og den er frekk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå