AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Vært kjærester en kort stund (1 mnd). Jeg har barn annenhver uke og har sagt jeg ikke vil stresse med å møte ham de ukene (og er ikke klar for å la ham møte mine to jenter helt enda) Jeg fikk dårlige nyheter denne uken, min bror har mistet et barn. Jeg fortalte dette til ham. Han spurte om han skulle komme til meg etter barnas leggetid for å gi meg en klem. Jeg sa takk for tilbudet men jeg må sove etter legging av barn osv. han spurte en gang til og jeg sa nei. Så sier han at han føler jeg skyver ham fra meg og at jeg ikke klarer å ta hensyn til meg selv - at jeg gir for mye til alle andre (barna, søsken, jobb) og at jeg trenger ham for å hjelpe meg å prioritere riktig. WTF?? Jeg satte en grense - to ganger, på noe så enkelt og så blir han sur? Etterpå sendte han masse fine meldinger (alt for mye) og sa tilbudet står han kan hive seg i bilen. Rødt flagg? Fikk sånn uggen følelse av at han ble sur bare jeg sa i fra om hva jeg trengte.. Anonymkode: c83fb...616 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Tja. Det hadde jo vært interessant å høre hans opplevelse av situasjonen. Men på generell basis så er det ikke enkelt å forstå hvor høyt barn (og hvile) må prioriteres om man ikke selv har barn. For å forsøke å forstå han kan det jo være noe oppbygd frustrasjon over å bli satt helt til side i barneukene. Og det er også litt sårende å bli avvist når man er på tilbudssiden. Og det kan jo også være noe annet, en dårlig dag, som ligger litt bak her. Missforstå meg rett. Jeg er helt enig i dine vurderinger. Og ut i fra hva du skriver er det en merkelig reaksjon, og fullt mulig et rødt flagg. Ønsket bare å belyse at en sak alltid har to sider. Anonymkode: 22e3d...13d 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Jeg syns han hørtes omtenksom ut. Han ville støtte deg, for det gjør man jo når kjæresten har det leit. Kanskje han ble lei seg, ikke sur. Anonymkode: 0fb50...9ef 14 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Er dette en mann som ikke har barn selv? Anonymkode: 5d6c7...1cb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette en mann som ikke har barn selv? Anonymkode: 5d6c7...1cb Nei han har også barn men har dem ikke så mye som jeg har. Anonymkode: c83fb...616 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Jeg ville vært obs, det kan muligens være et rødt flagg. Magefølelsen min føler på noe uggent av å lese det du skriver.. Anonymkode: 07ec8...1b1 17
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Leste det igjen nå. Å spørre to ganger kan muligens være et forsøk på å være omsorgsfull, absolutt. Men det at han sier du skyver han fra deg og så at du trenger han til å prioritere riktig...?? Nei. Jeg får veldig dårlige vibber av dette. Har han hatt andre forhold tidligere? Hva har han eventuelt å si om sine ekser? Anonymkode: 07ec8...1b1 8 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Jeg har opplevd det samme og for meg er det et rødt flagg! Han setter sine behov først å viser lite forståelse for deg og dine behov! Anonymkode: 5cb24...ef5 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei han har også barn men har dem ikke så mye som jeg har. Anonymkode: c83fb...616 Ok, han virker veldig lite reflektert over hva som er vanlig oppførsel og hvordan en tar hensyn til andres behov. Når han ikke har barna sine så mye heller så er det tydelig at han setter sine behov foran alle andre. En sånn masete fyr hadde jeg ikke orket. Kondolerer til din brors sorg og din som tante Anonymkode: 5d6c7...1cb 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 Etter så kort tid sammen er han ikke nær nok til at han kan ha den posisjonen i livet ditt som han ser for seg. På et så tidlig tidspunkt er han ikke en som kan støtte deg på den måten, han er fortsatt en litt ukjent, og det betyr at han vil ta energi fra deg selv om han ønsker å gi. Anonymkode: 474c5...519 9
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 Ja dette er definitivt rød flagg! Han respekterer ikke at du sier nei, og har tydelig et gudelignende syn på seg selv om at du nå trenger han for enhver pris og er villig til å overkjøre deg. Alt handler egentlig kun om han, ikke deg. Føler jeg. Hvordan kan han snakke om at han føler seg skyvd vekk og at du ikke vet hva du skal prioritere? Det er jo så frekt av han å påstå slikt. Jeg hadde dumpa han. Fikk helt grøss i magen av det du beskrev her. Anonymkode: b0308...eef 7 2
kraftwerk Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært kjærester en kort stund (1 mnd). Jeg har barn annenhver uke og har sagt jeg ikke vil stresse med å møte ham de ukene (og er ikke klar for å la ham møte mine to jenter helt enda) Jeg fikk dårlige nyheter denne uken, min bror har mistet et barn. Jeg fortalte dette til ham. Han spurte om han skulle komme til meg etter barnas leggetid for å gi meg en klem. Jeg sa takk for tilbudet men jeg må sove etter legging av barn osv. han spurte en gang til og jeg sa nei. Så sier han at han føler jeg skyver ham fra meg og at jeg ikke klarer å ta hensyn til meg selv - at jeg gir for mye til alle andre (barna, søsken, jobb) og at jeg trenger ham for å hjelpe meg å prioritere riktig. WTF?? Jeg satte en grense - to ganger, på noe så enkelt og så blir han sur? Etterpå sendte han masse fine meldinger (alt for mye) og sa tilbudet står han kan hive seg i bilen. Rødt flagg? Fikk sånn uggen følelse av at han ble sur bare jeg sa i fra om hva jeg trengte.. Anonymkode: c83fb...616 Rødt flagg 🚩🚩🚩 Dette er ikke en mann du vil gå videre med, ts. Han respekterer deg ikke, dere har holdt på/vært kjærester i 1 måned (!!), og dere har en avtale allerede, hvor dere ikke møtes når du har samvær. Det han gjør her er manipulering, du trenger absolutt ikke han for å se noen ting - du informerte om et dødsfall i nær familie, og han får dette til å handle om han selv.. Deretter love-bomber han deg, later som ingenting og tror dette er normalt - noe som også er et rødt flagg og kan være et tegn på en farlig personlighet. Nei, jeg ser flere farlige tegn og negative trekk her. Dette burde du bare avslutte før du angrer. Og ikke se bort ifra at han truer deg med selvmord når du dumper han, kjenner igjen denne typen mannfolk godt. Pass deg. Endret 7. februar 2023 av kraftwerk 9
Million Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 DU trenger HAN for å gjøre DINE prioriteringer riktig!!?? Jeg kjenner håret reise seg i nakken. Nei takk, jeg er voksen og fullt ut i stand til å foreta mine egne prioriteringer, hadde jeg svart. Hva i alle dager er det for en tufs som sier sånt, tror han vet bedre enn deg? 12 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Skrevet 7. februar 2023 Når dere kun har vært sammen én mnd så kjenner dere ikke hverandre. Han tolker nok din oppførsel på en måte som ikke nødvendigivs stemmer overens med hvordan du er. Det handler nok mer om hans tidligere erfaringer. På samme måte som at du, utifra dine erfaringer, tolker hans oppførsel i værste mening. Med tiden blir man mer kjent med hverandre. Man må vise forståelse for at man er forskjellige. Tenker forskjellig og har ulike behov. Begge to må sette seg inn i den andres sko og prøve å se ting fra deres ståsted. Også du. Det at han mener du trenger han for å prioritere riktig hørtes bare super-sært ut. Men mener fortsatt det er alt for tidlig i relasjonen til å avgjøre om dette er et rødt flagg eller bare misforståelser, ulike måter å tenke på, eller hva som helst. Anonymkode: 92e67...55f 1
Carrot Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 han kan være omtenksom og se at du ikke prioriterer deg selv nok men denne kommentaren fikk varselklokkene til å kime hos meg: AnonymBruker skrev (1 time siden): og at jeg trenger ham for å hjelpe meg å prioritere riktig. Anonymkode: c83fb...616 Jeg ville evt spurt hva han mente jeg evt prioriterte feil ved å priorite meg selv i denne settingen? Om det å prioritere kun gjelder de han mener evt skal prioriteres bort og at han alltid skal ha prioritet osv for svaret vil kanskje gi deg mer konrete ting å se på og vurdere et forhold ut fra. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #16 Skrevet 7. februar 2023 Han kan være usikker på deg. Har opplevd litt det samme med min kjæreste i starten. Han ble snurt ved avvisninger. I senere tid har vi snakket om det og han var redd jeg ikke var interessert. Nå som han vet hvor han har meg, viser han forståelse ved alle "avvisninger" Anonymkode: af5bc...230
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #17 Skrevet 7. februar 2023 For meg er det et rødt flagg. Hvis han prøver å sette sitt behov for å vise at han bryr seg foran mine behov for å takle en vanskelig situasjon på min egen måte så legger han sten til byrden. Jeg skal da ha dårlig samvittighet for å ikke la ham bry seg på sin måte i tillegg til alt annet som skjer. Helt greit å tilby seg, ikke greit å blir snurt fordi man ikke tar imot. Om en mann prøver å forklare meg hva jeg "egentlig" føler så går jeg i lås, i hvert fall om han er helt på villspor. Anonymkode: 5371d...6ba 4
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Vært kjærester en kort stund (1 mnd). Jeg har barn annenhver uke og har sagt jeg ikke vil stresse med å møte ham de ukene (og er ikke klar for å la ham møte mine to jenter helt enda) Jeg fikk dårlige nyheter denne uken, min bror har mistet et barn. Jeg fortalte dette til ham. Han spurte om han skulle komme til meg etter barnas leggetid for å gi meg en klem. Jeg sa takk for tilbudet men jeg må sove etter legging av barn osv. han spurte en gang til og jeg sa nei. Så sier han at han føler jeg skyver ham fra meg og at jeg ikke klarer å ta hensyn til meg selv - at jeg gir for mye til alle andre (barna, søsken, jobb) og at jeg trenger ham for å hjelpe meg å prioritere riktig. WTF?? Jeg satte en grense - to ganger, på noe så enkelt og så blir han sur? Etterpå sendte han masse fine meldinger (alt for mye) og sa tilbudet står han kan hive seg i bilen. Rødt flagg? Fikk sånn uggen følelse av at han ble sur bare jeg sa i fra om hva jeg trengte.. Anonymkode: c83fb...616 Urk, hater når folk ikke godtar et nei. Hadde også en sånn eks, og jeg fant fort ut at jeg var bare ikke nok interessert i ham. Så jeg fikk avsmak når han spurte. Er man virkelig forelska så vil man jo finne hvert et smutthull for å møtes. Ville ha avsluttet dette. Anonymkode: e4e46...c57 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 Han er liker deg og savner deg og vil gjerne ha litt kontakt med deg. Om det ikke skal være lov eller være store røde flagg så får det så være. Tar jo helt av hvor mye dere skal overanalysere ting i verste retning. Anonymkode: 87346...266
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): at jeg gir for mye til alle andre (barna, søsken, jobb) og at jeg trenger ham for å hjelpe meg å prioritere riktig. Anonymkode: c83fb...616 Så han kunne kjøre til deg for litt fysisk kontakt fra han. For det er jo DET som er tingen å prioritere. Menn kjører ikke ut for en klem............................... Anonymkode: 45714...bdd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå