Gå til innhold

Hvordan er det å ha en ukomplisert seksualitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fint?

Tenk å bare... ha sex, uten å tenke så mye hele tiden. Uten å bekymre seg for om en opparbeider seg for mange partnere. Uten å være så redd for sykdommer. Ligge med en fremmed bare fordi man har lyst. Ikke bli knust om ens partner ligger med noen andre. Ikke legge så jævlig stor verdi i sex, det er jo bare sex.

Å lett bli kåt og tent. Å komme lett og mange ganger, uten så jævla mye jobb og strev for en skuffelse av en daff orgasme. Å ikke ha vondt.  Ligge uten å tenke over hvor stygg kropp man har, nå ser han alle skavankene. Ikke stresse over om han synes fitta er slapp og vid eller stygg. Eller uten å tenke på hvor skammelig det er, hvor skittent og feil og ekkelt sex er.

Jeg er så misunnelig på de som har en seksualitet som bare funker. Hvor det er til glede og berikelse.

Anonymkode: 860dc...161

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legge fra seg dumme tanker og nyte. Kropp er kropp. Husk kondom om en ligger rundt og styr unna opptatte folk. Sex skal ikke gjøre vondt. Man må ikke ha sex om en ikke liker det. Bestem over din egen kropp.

Anonymkode: 104ea...8f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg tenkte akkurat som du beskriver, men i tredveårene begynte dette tankemønsteret sakte å endre seg i takt med min selvtillit. Dess mer jeg elsket meg selv, dess mindre usikker.

Mange synes det er frustrerende å høre at man må lære å elske seg selv, og det syntes jeg ogsp. Jeg forstod bare ikke hvordan det gjøres! I ettertid ser jeg at det, for min del, skjedde automatisk når jeg begynte å ta valg basert på kjærlighet ovenfor både meg selv og andre. Jeg innså at jeg hadde såret noen mennesker ved at jeg løy feks, og selv om min intensjon egentlig var å unngå å såre dem, så såret løgnen dem mest av alt. Hvis jeg hadde vært ærlig og kommunisert åpent, så ville situasjoner vært unngått. Det skapte integritet inni meg, rett og slett. Og når jeg begynte å behandle andre best mulig, begynte jeg å føle på stolthet, som så gjorde at jeg begynte å behandle meg selv bedre. Drikke mindre, spise sunnere, begynne å trene. Så ble jeg stolt av den jobben, og jeg så ikke lenger skavankene mine, jeg begynte å se kroppen min som et prosjekt som jeg var stolt av. Det økte selvtilliten veldig, og andre kunne se forskjellen og ga meg mer komplimenter. Så fikk jeg en boost av det, og følte meg sexy og da ble sexlivet mye bedre automatisk. 

Nå er jeg som det "idealet" du beskriver. Jeg gikk altså fra der du er nå, til ditt ideal, og det har ikke tatt mer enn kanskje rundt ett år. Dit kan du også komme!

Det er rett og slett en dominoeffekt. Begynn å gjøre én ting hver dag som er godt for kropp og sjel. Det kommer til å endre livet ditt drastisk, på en måte hvor alle bekymringene du beskriver bare forsvinner på naturlig måte. Jeg lover! 

Anonymkode: 416b3...037

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det fint?

Tenk å bare... ha sex, uten å tenke så mye hele tiden. Uten å bekymre seg for om en opparbeider seg for mange partnere. Uten å være så redd for sykdommer. Ligge med en fremmed bare fordi man har lyst. Ikke bli knust om ens partner ligger med noen andre. Ikke legge så jævlig stor verdi i sex, det er jo bare sex.

Å lett bli kåt og tent. Å komme lett og mange ganger, uten så jævla mye jobb og strev for en skuffelse av en daff orgasme. Å ikke ha vondt.  Ligge uten å tenke over hvor stygg kropp man har, nå ser han alle skavankene. Ikke stresse over om han synes fitta er slapp og vid eller stygg. Eller uten å tenke på hvor skammelig det er, hvor skittent og feil og ekkelt sex er.

Jeg er så misunnelig på de som har en seksualitet som bare funker. Hvor det er til glede og berikelse.

Anonymkode: 860dc...161

Vel. Det er veldig deilig💃🏼

Har egentlig ikke så mye annet å si. Er bare sjeleglad for at jeg har dette ukompliserte forholdet til sex. 
Aldri opplevd frustrasjon, sorg, irritasjon, diskusjon, vanskeligheter, usikkerhet osv osv i forbindelse med sex.

Når jeg ser de hundrevis av trådene bare her på KG som har med sex og en eller annen form for negativitet å gjøre, så priser jeg meg lykkelig for at jeg er slik jeg er.

Anonymkode: abc4f...7c7

Skrevet

Det er veldig fint ja. 

Men jeg tror man må ha et positivt selvbilde for å komme dit. I alle fall om man skal ha et sunt forhold til sex, ellers blir det bare destruktivt. 

Jeg tenker aldri på valker, grimaser og utseende når jeg har sex. Eller om leggene er nybarberte eller ei.. Jeg er bare tilstede i øyeblikket. Legger bort alle andre tanker og bare nyter.

Morgendagens meny kan vente til vi er ferdige!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er veldig fint og deilig selvfølgelig, selv om jeg er i fast forhold, og derfor ikke kan gjøre mye av det du nevner. Jeg har likevel et godt forhold til kroppen min, og et godt forhold til min seksualitet, og føler meg trygg , leken og fri med min partner. Det er ikke noe stress rundt det seksuelle. Kroppen min har behov, som fungerer så fint at jeg blir kåt jevnlig. Kroppen min evner også å bli opphisset og kåt av mental og fysisk stimulering fra min partner. Det seksuelle er noe godt, fint og deilig jeg ikke har skam og dårlige følelser angående, og det å ha sex føles naturlig og deilig. 

Det har tatt litt mental innsats å komme til dette, for som altfor mange kvinner begynte jeg mitt seksuelle liv med dårlige opplevelser, som ødela mye ganske lenge. Jeg tok tak i det, og ble trygg og skamløs. Jobbet mentalt med mitt forhold til min kropp, angående respekt for den og for min seksualitet og nytelse, og landet etterhvert i å være trygg og skamløs, samt å våge å kreve respekt for min kropp og seksualitet fra partner også. Jeg har aldri sex jeg ikke ønsker og ikke nyter for eksempel, og gir beskjed om noe føles ubehagelig. Utover dette har jeg egentlig bare sluppet meg fri fra hemninger og skam, og stoler på at kroppen og dens behov er naturlige, og at jeg virker som jeg skal. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør nok heller rette dette spørsmålet på et manne forum, ikke kvinenforum. Det er menn som kan ha sex med mange uten å bekymre seg for rykte og slutshaming, menn som som regel driter i eller hvertfall misliker kondom og tenker ikke på kjønnssykdommer, menn som stort sett driter i hvordan kropper de har så lenge de får ligge osv mens damer er utsatt for et konstant press

Anonymkode: a77bf...5a1

Skrevet

Du får aldri et sunt forhold til din egen kropp og seksualitet om du ikke har noe intigritet. Det er altfor mange som har sex fordi andre gjør det, og har helt koblet av sin egen kropp. 

Beviset er at i dag så rakner fler og fler forhold pga usunt forhold til seg selv.

Anonymkode: 89d41...e7e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør nok heller rette dette spørsmålet på et manne forum, ikke kvinenforum. Det er menn som kan ha sex med mange uten å bekymre seg for rykte og slutshaming, menn som som regel driter i eller hvertfall misliker kondom og tenker ikke på kjønnssykdommer, menn som stort sett driter i hvordan kropper de har så lenge de får ligge osv mens damer er utsatt for et konstant press

Anonymkode: a77bf...5a1

Mann her. Ville aldri hatt sex bare for å ha sex. Går aldri inn i forhold uten at jeg kan bygge kjærligheten i forholdet sammen. Og har aldri sex med noen jeg ikke elsker. Så du snakker kanskje om 99% av alle menn, men ikke absolutt alle. Noen har faktisk intigriteten bevart, selv om man ikke møter på slike menn så ofte. Er ikke på onlinedating eller på byen, så kanskje ikke rart dere aldri har sett en sånn mann 😅

Anonymkode: 89d41...e7e

• Hjerte 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...