AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Tenkte å bruke flyttebyrå til å flytte møbler og ting, samt pakke en god del. Samboer er syk, så jeg klarer rett og slett ikke pakke ned et helt hus alene. MEN ser at noen flyttebyå også kjører vekk avfall og kildesorterer. I tillegg finnes det slikt som "søppeltaxi" som gjør det samme. Hva er enklest og billigst? Er det dyrere om flyttebyrå gjør alt enn om søppeltaxi eller lignende gjør noe av det? Og hva med møbler som funker, men er veldig umoderne eller gamle? Feks en stor og sykt uhåndterlig hylleseksjon og en dobbeltseng som ikke har vært i bruk på 6 år (kun stått på gjesterom uten gjester) og som ble kjøpt tilbake i 2004...? Prøvde å sjekke litt om det er noen av de foreningene som gir bort møbler som ville ha, men de var ikke interessert i de største tingene. Vet ikke om jeg har ork til å legge ting på finn og forholde meg til masse folk, men samtidig føles det kjipt å kaste ting som i teorien funker. Loppemarked vil heller ikke ha sånne seksjoner og seng, regner jeg med. Dette ble mye spørsmål, håper noen som har flyttet mye har peiling. Jeg har allitd gjort alt selv under flytting, men da har jeg flyttet fra barndomshjem til leilighet og fra leilighet til hus, så nå har jeg veldig mye mer ting og store møbler. Anonymkode: 57b80...9ca
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Det letteste er nok "gis bort mot henting" på finn. Gi beskjed om at det er "først til mølla" og lukk annonsen så fort en ting er hentet. Det som ikke er gitt bort i løpet av en uke kan du bare hive. Store ting er det få/ingen som tar imot, for det er lite salgbart, og koster mye å bli kvitt. Anonymkode: e4bfd...bb1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Takk for svar! Har bare lest så mange skrekkhistorier om Finn der folk kommer med en liten personbil for å hente en svær hylle og blir sure når de må hjelpe til å bære! Ser det ligger en del senger og seksjoner på Finn, så kanskje man bare må innse at ikke alt er interessant for noen. Det er jo ting som fungerer helt fint, men seksjonen har blitt veldig utdatert og senga har vi ikke hverken plass til eller behov for. Hva med fjerning av generell junk? Veldig deilig at noen kan kildesortere alt når det er så mye å fikse ellers med flytting. Noen som har noen å anbefale til sånt? Anonymkode: 57b80...9ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå