melina Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Er ikke vant med å spise ribbe til jul, og lurte egentlig bare på om det er noen saus man pleier å bruke som tilbehør til ribba eller om det er vanligst med ribbefett. Spiste det i fjor og synes ikke det var særlig godt
Armonia Skrevet 21. desember 2005 #3 Skrevet 21. desember 2005 Vi bruker bare ribbefett, men du kan vel også bruke vanlig brun saus..
Arkana Skrevet 21. desember 2005 #5 Skrevet 21. desember 2005 Jeg lager saus selv med sjy fra ribbestekingen, buljong/kraft, fløte, krydder, litt brunost, worcestershiresaus ++ Veldig godt.
Malama Skrevet 21. desember 2005 #6 Skrevet 21. desember 2005 Svineribbe? (det er det østlendinger kaller ribbe, sant?) Der er jeg vant til at det lages en sjysaus. Om du ikke likte ribbefett, så serverer du selvsagt ikke med ribbefett. Men det er vanlig med fett, sjy, sjysays, brun saus og sikkert flerer andre løsninger også, det vrierer fra familie til familie det. Velg det du synes høres best ut
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #8 Skrevet 21. desember 2005 Vi spiser ordenlig brun saus som er laget med litt sjy/kraft. Vi spiser jo ikke bare ribbe heller, har jo alltid julepølse og medisterkaker også, da hadde det blitt rart med bare ribbefett synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå