Gå til innhold

MInst 4800 døde etter jordskjelv i Tyrkia og Syria.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så grusomt å se bildene fra jordskjelvet i Tyrkia og Syria. Nå er det vinter der med minusgrader og snø. Byer er jevnet med jorden.

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge kommer nok til å gi langt over vettet ned dit også, Ukraina skal få 75 milliarder hvert år i 5 år, gir omtrent gratis strøm ut av landet mens vi så betale svinmye… ikke fokus på noe i Norge, kun å gi mest mulig vekk fra Norge, hver eiendel i Norge er snart gitt bort.

ps. Synes jo det er forferdelig jeg også men jeg er sterkt imot at Norge gir så til de grader over vettet over alt i verden og blander seg inn i både kriger og problemer over alt. hjelper ikke noe å rasere Norge heller, da blir det katastrofe også for det norske folk, og her er det kaldt. 

snart må fokuset komme på oss nordmenn, vanlige folk har snart ikke råd til mat på bordet og ei til tak over hodet.

hadde Norge fått hjelp av Tyrkia om det var vi som fikk jordskjelvet? Tviler sterkt, ser jo hvor hatefull Erdogan er mot Sverige og Finland. 

men igjen, ja det er tragisk å se bilder og videoer fra der nede

• Liker 5
Skrevet
sommermor skrev (36 minutter siden):

Det er så grusomt å se bildene fra jordskjelvet i Tyrkia og Syria. Nå er det vinter der med minusgrader og snø. Byer er jevnet med jorden.

Jeg håper virkelig Norge er sparsom med hjelp.

Å hjelpe en diktator som blokkerer for NATO utvidelse er ikke i Norges interesse.

For all vi vet, så er Allah sint på Erdogan og straffer landet og befolkningen. Dette ble jeg fortalt av en tyrkisk dame i Norge som jeg kjenner. 

Som minste krav for litt hjelp fra vestlige land, så må Erdogan si uforbeholdent Ja til Sverige og Finland som medlemmer i NATO. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Angående at det er kaldt i Norge. I Tyrkia ved episenteret er det rundt 6 minus i morgen. Tenk deg å være hjemløs i den kulden med huset ditt ødelagt.

Men som forventet så er det lite eller ingen sympati med uskyldige mennesker utenfor Norge.

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

For en ENORM tragedie dette er! 

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet
sommermor skrev (1 time siden):

Angående at det er kaldt i Norge. I Tyrkia ved episenteret er det rundt 6 minus i morgen. Tenk deg å være hjemløs i den kulden med huset ditt ødelagt.

Men som forventet så er det lite eller ingen sympati med uskyldige mennesker utenfor Norge.

Som forventet er det lite eller ingen sympati med en diktator. Alt er politikk.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Som forventet er det lite eller ingen sympati med en diktator. Alt er politikk.

I mitt naive hjerte er 5000 døde faktisk en helt enorm sum av uskyldige mennesker. Det er ikke politikk.

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er svært lite begeistret for Tyrkia pga deres oppførsel. Men det går da an å ha sympati for vanlige folk som rammes selv om man misliker et lands politikk

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Forferdelig tragisk.Jeg satt å "uffet"meg litt i går fordi jeg frøs inne...

• Hjerte 1
Skrevet
sommermor skrev (3 timer siden):

Man kan ha sympati uten å gi penger. Og man kan gi penger uten å føle særlig sympati.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje vi burde endre profilbilde på facebook sånn at vi kan vise at vi bryr oss? ❤️ 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Topsi skrev (3 timer siden):

Jeg er svært lite begeistret for Tyrkia pga deres oppførsel. Men det går da an å ha sympati for vanlige folk som rammes selv om man misliker et lands politikk

Joda, sympati har man med vanlig folk. Men man trenger ikke gi penger og støtte til en diktator uten å stille krav først.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Joda, sympati har man med vanlig folk. Men man trenger ikke gi penger og støtte til en diktator uten å stille krav først.

Enig, nå kommer frem rapporter om at kurdiske områder i Tyrkia blir oversett i hjelpearbeidet. Vet ikke hvor troverdig det er, men overrasker meg ikke. Har derfor donert til kurdiske røde halvmåne

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Klart Norge må være med å hjelpe disse stakkars menneskene. En helt for jævlig tragedie. Blir helt kvalm av å se bilder fra de områdene som er rammet. Blir om mulig enda mer takknemlig for å bo i Norge❤️

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Topsi skrev (32 minutter siden):

Enig, nå kommer frem rapporter om at kurdiske områder i Tyrkia blir oversett i hjelpearbeidet. Vet ikke hvor troverdig det er, men overrasker meg ikke. Har derfor donert til kurdiske røde halvmåne

Det er helt i tråd med Erdogans politikk mot kurdere. Det er ren naivitet å bare sende hjelp og gi penger uten å stille krav først. 

Et annet moment er at Tyrkia er kjent som særlig utsatt for jordskjelv. Så måten det bygges på er ikke forsvarlig. Det er kommet mye informasjon om at særlig nye bygninger (boligblokker og næringslokaler) ikke bygges for å tåle kraftig jordskjelv. Kvaliteten er dårlig og dette bidrar til at så mange mistet livet. 

Så det er veldig, veldig mye å rydde opp i Tyrkia. Man starter med å bytte ledelsen, så jobber man seg nedover.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja det er trist ☹️ 

Skrevet

Et lite nyfødt spebarn er reddet ut av ruinene. Moren er død, jeg er usikker på om det er nevnt noe om mannen hennes. Stakkars lille gullet ❤️

• Hjerte 4
Skrevet
Drizzt skrev (21 minutter siden):

er helt i tråd med Erdogans politikk mot kurdere

Istedetfor å hjelpe kurdiske medborgere i Tyrkia velger tyrkiske myndigheter å bruke ressurser på å bombe en flyktningleir i det jordskjelvrammed3 området i syria 

Screenshot_20230207-183701_Chrome.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Topsi skrev (17 minutter siden):

Istedetfor å hjelpe kurdiske medborgere i Tyrkia velger tyrkiske myndigheter å bruke ressurser på å bombe en flyktningleir i det jordskjelvrammed3 området i syria 

Screenshot_20230207-183701_Chrome.jpg

Det leste jeg også om istad.

Det er slike utspill fra Erdogan som får meg til å være veldig skeptisk til bistand uten forbehold.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest theTitanic
Skrevet
sommermor skrev (8 timer siden):

Det handler om at man ikke kan ta alt innover seg. Det skjer mye i en verden med milliarder av mennesker i, og du strever emosjonellt over alt du får høre. Det er ikke særlig bra for deg og din helse. 

Dengang vi ikke fikk all verdens katastrofer inn i stua så hadde vi det mye bedre. Kynisk? - nei. Man må ikke se og engasjere seg i alt emosjonellt. Det gavner ingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...