Gå til innhold

Trnger råd om hunden vår. klarer ikke sove alene om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rådville nå. Hunden vår vil naturligvis helst sove hos oss i sengen, men både jeg og mannen sover dårlig av det. hvis vi lar henne sove i stuen og er fri rundt i huset så tisser hun inne så og si hver gang. hun er 100% husren ellers så dette må være uro og stress.  Vi har også prøvd bur ( jeg liker ikke bur) og da har det også skjedd uhell der.. hva søren gjør vi ? noen tips til hvordan vi kan trygge henne i og sove alene? vi orker ikke ha henne på soverommet heller pga snorking og generelt mye lyder som forstyrrer nattesøvnen. 

Anonymkode: 947ff...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil ha hunden i bur eller på soverommet, er det lite du kan gjøre. Hunden trenger tydeligvis den tryggheten det gir å være nær flokken sin. Da bør dere fortsette til hunden er moden nok for å være mer alene. Antar at det er snakk om valp eller unghund. Er det en voksen, utrygg hund bør dere vurdere omplassering til noen som orker å ha hunden nær seg om natten. 

Anonymkode: 7836d...a64

• Liker 1
Skrevet

Hundeseng på gulvet på soverommet.

Gitter foran soveromsdøra istedenfor lukket dør, så hun får sett/luktet derr

Anonymkode: e8b36...205

• Liker 1
Skrevet

Hunder er fra naturen av samsovere - det gir de tryggheten de trenger. 

Hvor gammel er hunden? Og har dere hatt den hele tiden? 

Litt vanskelig å komme med tips uten å vite alder på hunden og hvor lenge dere har hatt den. 

Skrevet

Få en hund til, problem solved. 

Anonymkode: 7dd11...3fa

Skrevet

Stakkar liten. Dere må kanskje tåle lyden. Ha hun i bur ved sengen?

Skrevet

Ørepropper?

Anonymkode: 8e158...631

Skrevet

Hunder er flokkdyr og vil naturligvis sove sammen med dere. Det vil nok bli et par dager med mye opp og ned av sengen, men om dere er konsekvent og plasserer hunden tilbake i sin seng hver gang den prøver å komme opp til dere, vil den skjønne tegningen til slutt. På sikt kan gjerne hundesengen flyttes ut i gangen, med soveromsdøren åpen, og kanskje dere kan gå videre derfra om dere ønsker større avstand mellom dere og hunden om natten. 

Har selv en svært nervøs hund, og den eneste plassen hun fikk 100% ro i kroppen var i sengen vår om natten. Så frem til hun ble tryggere generelt valgte vi å la henne sove der, slik at hun fikk en plass hun kunne slappe helt av i løpet av dagen. Ikke ideelt for oss, men likevel verdt det for hundens skyld. Nå er hun mye tryggere, og sover stort sett i sengen sin på gulvet. 

Skrevet
EmKay skrev (1 minutt siden):

Hunder er flokkdyr og vil naturligvis sove sammen med dere. Det vil nok bli et par dager med mye opp og ned av sengen, men om dere er konsekvent og plasserer hunden tilbake i sin seng hver gang den prøver å komme opp til dere, vil den skjønne tegningen til slutt. På sikt kan gjerne hundesengen flyttes ut i gangen, med soveromsdøren åpen, og kanskje dere kan gå videre derfra om dere ønsker større avstand mellom dere og hunden om natten. 

Har selv en svært nervøs hund, og den eneste plassen hun fikk 100% ro i kroppen var i sengen vår om natten. Så frem til hun ble tryggere generelt valgte vi å la henne sove der, slik at hun fikk en plass hun kunne slappe helt av i løpet av dagen. Ikke ideelt for oss, men likevel verdt det for hundens skyld. Nå er hun mye tryggere, og sover stort sett i sengen sin på gulvet. 

Dette. Jeg hadde også en utrygg hund og brukte noe ala denne fremgangsmåten. Etterhvert som hun skjønte at vi ikke dro fra henne så kunne hun sove hvor som helst :) Det tok litt tid og krevde litt jobb, men var verdt det for både oss og hunden.

• Liker 1
Skrevet

Hunden min er også desperat etter selskap, men sengen min har hun aldri fått sove i. Det er forbudt for hunder!

Men hun har sengen sin på gulvet ved siden av min seng, og får sove på rommet sammen med meg. Det er godt nok for henne.

Ser du skriver at hunden din snorker. Dette kan kanskje utbedres ved operasjon av ganen, hvis det er en bulldog/blanding med noen bulldog eller mops. Disse hundene har for mye "heng" bakerst i ganen og snorker derfor, det hemmer pustingen deres.

Hva slags hund er det du har? Har du vurdert å ta den til veterinær og spørre om operasjon for å fjerne snorkingen? Det vil også hjelpe hundens pust, den vil puste lettere og bedre.

Anonymkode: 33e68...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...