AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Har gått ned jevnt og trutt en stund nå. Har spist mellom 1000-1450 kcal hver dag. Er 167 og 68 kg. Nå står vekten helt stille uten at jeg har gjort noen forandringer. Hva gjør dere når dere når et såkalt "vektplatå"? Vil ikke spise mindre kcal en hva jeg gjør nå, synes det er lite allerede.. Anonymkode: 49297...359
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Forandrer på noe annet F.eks forlenger nattfasten, kutter raske karbohydrater hvis ikke jeg har gjort det fra før. Anonymkode: 4a89e...d1d
stødig Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Jeg spiser litt mer en periode før jeg går tilbake til samme kalorimengde det stoppa opp på. Funker alltid. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 Trener mer, strammer litt inn på kost eller gir vekten mer tid Anonymkode: b5fc4...e05
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Tenk langsiktig. Ikke vær så opphengt i rask vektnedgang. 1000-1450 kcal per dag er ikke opprettholdbart i lengden uansett. Hva skjer når du kommer i mål? Tenker du å leve på så lite mat livet ut? For det er det det handler om. Langsiktighet, og et næringsinntak som er bærekraftig. Anonymkode: f9957...573 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Jeg vet om flere som spiser mer kalorier i en periode, det hjelper slik at de kommer ned av platået. Anonymkode: f4fb0...92e
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Kaloriunderskudd er ikke nok for å gå ned i vekt. Man må ikke bare konsumere mindre mek også bruke mer. Så trening er nødvendig. For meg funker kondisjonstrening pluss kaloriunderskudd veldig bra. Går fort ned i vekt. Anonymkode: 639fb...b46
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kaloriunderskudd er ikke nok for å gå ned i vekt. Man må ikke bare konsumere mindre mek også bruke mer. Så trening er nødvendig. For meg funker kondisjonstrening pluss kaloriunderskudd veldig bra. Går fort ned i vekt. Anonymkode: 639fb...b46 Dette var et litt merkelig råd, at kaloriunderskudd alene ikke fungerer. Ved å trene kondisjon så får man jo et høyere kaloriunderskudd bare, det er fortsatt samme prinsipp. Til TS: Min erfaring er at slike platåer kommer med ujevne mellomrom. Jeg har ofte bare deiset brått ned i vekta uka etter uten at jeg har endret så mye. Flere ganger har det forøvrig hjulpet å spise litt mer, men om det er tilfeldig vet jeg ikke. Forøvrig tror jeg 1000 kcal på dag er for lite over tid, og det vil tære på muskelmassen din. Anonymkode: 2d2a6...e80
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 6.52): Har gått ned jevnt og trutt en stund nå. Har spist mellom 1000-1450 kcal hver dag. Er 167 og 68 kg. Nå står vekten helt stille uten at jeg har gjort noen forandringer. Hva gjør dere når dere når et såkalt "vektplatå"? Vil ikke spise mindre kcal en hva jeg gjør nå, synes det er lite allerede.. Anonymkode: 49297...359 jeg synes denne artikkelen om whoosh-effekten er nyttig: https://weightix.com/wp/the-whoosh-effect/ Den peker på at det er lurt å slappe litt av, dvs ikke stresse kroppen med økt trening og redusert kaloriinntak med en gang du når et platå - pga stresshormoner. Anonymkode: ad1a5...0bf
Wilmus Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 For meg funker det å variere på spisevinduene mine ( spiser vanligvis en gang om dagen) Så da varierer jeg på når på døgnet det er, legger inn up days og down days ( med færre eller flere kalorier) legger gjerne inn en lengre faste 36-48 t) også. jeg har nok veldig lav forbrenning nå, så jeg står ganske stille. Det er jo greit nå som jeg helst ikke bør gå ned mer. Men i høst tok jeg en fastepause på nesten en uke hvor jeg spiste mye mer og gikk opp to kg. Men gikk raskt ned det igjen pluss noen kg til når jeg begynte å faste igjen. Tror jeg trengte det for å få igang forbrenningen litt igjen. Kroppen kan venne seg til det utroligste🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå