Gå til innhold

Hilser dere på barn i besøk osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener jeg ikke å ignorere når et barn sier «hei» då sier jeg selvsagt hei tilbake eller når barnet står der sier jeg hei så klart.

men når man går på besøk og barna er i sin egen verden med leking og spill, da får jo man ikke noe respons så av og til er jeg ikke så flink på å gå bort å hilse på nevø og nieser. 
Når vi hadde en liten middag med min bror og min søster og hennes barn hos mine foreldre, så mente mormor at hun likte ikke når folk ikke går og hilser på barn og ignorerer dem. 
Er det virkelig så gale om barna er opptatt med andre ting? Det er jo ikke akkurat som jeg ignorerer dem.. men tror jeg ville fått 10% respons av å hilse på dem av 100% prosent.. for de er så opptatt i sitt😅

er der virkelig så slemt?

Anonymkode: 3534f...e29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hilser alltid på alle som er til stede når jeg kommer på besøk ja. Går bort og gir nieser og nevøer en klem og sier hei, uansett hva de holder på med. 

Anonymkode: 1b320...280

• Liker 1
Skrevet

Tenker at din mormor forsøker å dukke deg. Du er voksen. Du gjør som du vil.

Anonymkode: b5507...f69

Skrevet

Ja,  jeg hilser alltid. Man ville jo ikke ignorert en voksen gjest og da ignorerer man heller ikke et barn. Om barnet er i sin egen verden og glemmer å hilse tilbake tenker jeg at ikke gjør så mye. Det er jeg som er den voksne og man hilser på gjester eller på de som er til stede når man besøker andre. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er greit å ikke hilse. Barna er i sin egen verden og bryr seg ikke besøk :) vil tro at barna heller finner det plagsomt at folk hilser og forstyrrer de.

Skrevet

Hilser alltid. 

Skrevet

Jeg hilser bestandig. Er barna opptatt med noe, så går jeg bort og hilser. Samtidig viser jeg interesse for hva de driver med der og da. Koster meg så lite å gjøre det.

Skrevet

Jeg hilser på alle jeg ser når jeg kommer, ja. 

Er barna et annet sted i huset, oppsøker jeg dem ikke, men hilser når de dukker opp. 

Anonymkode: 59239...965

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker barna også bør oppdras til å hilse, og hilser selvfølgelig alltid selv.

Anonymkode: 04c16...de2

Skrevet

Jeg hilser på alle i rommet, og snakker med barna om de er der. Jeg går ikke opp på rommene deres for å oppsøke de. Hvis de ser på TV eller spiller i stua hilser jeg uansett. 

Skrevet

Ja, jeg hilser alltid på alle. Hvis ungene er opptatt med noe annet så sier jeg hei, men maser ikke om jeg ikke får respons. Og hvis ungene er på rommene sine så hilser jeg når de kommer innom der i huset hvor jeg er.

Og til dine nieser og nevøer så handler det om å bygge en relasjon over tid. Selvom de ikke virker så interessert i om du hilser eller ikke nå, så betyr det faktisk noe at du ser dem. De husker i lengden om de har en tante/onkel som virker interessert i dem eller ikke. Jeg ser det på mine egne barn, de slektningene som har vist interesse for dem da de var små, selv med så lite som et "hei" når de kommer, og kanskje tatt i mot en kopp liksomkaffe fra treåringen midt i leken, det er de slektningene som de prater om og bryr seg om nå når de er større. De slektningene som ikke har vist noe videre interesse for dem som små barn virker mer fremmede for dem nå.

Anonymkode: d080b...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...