AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Noen her som hadde styrtfødsel første gang, men ikke ved senere fødsler? Jeg hadde styrtfødsel første gang, og håper å oppleve det igjen faktisk. Det er ekstremt heftig mens det står på, men jeg synes det tross alt virker bedre enn å holde på med rier i timevis... Anonymkode: 4ea84...da7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Jeg har hatt to styrfødsler. Men kjenner ei som hadde det første gang, og det drog seg over et døgn andre gangen. Alt er jo mulig, man kan dessverre ikke spå slike ting, men tror det denne venninnen opplevde er av det sjeldnere😅 Anonymkode: 22164...0cc
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Alle mine har vært styrtfødsler. Anonymkode: e4c98...2d1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 Alle tre var det Anonymkode: 98afd...443
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Nr 1: 3 timer rie til barnet var ute Nr 2: 1,5 time Nr 3: 40 min Anonymkode: 57f1a...413
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 Mammas andre og femte var styrtfødsler, mens de to i mellom var "bare" raske. Første ble hun satt i gang en stund før termin pga. dødt foster, så den teller ikke helt, føler jeg. 😅 Anonymkode: 6f572...8cb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 3 styrtfødsler. Tid fra 2-3cm/aktiv fødsel Nr 1: 25 minutter Nr 2: 45 minutter Nr 3: 1,5t (lå i ca 30-35 minutter med 10 cm åpning, men ungen brukte så mye tid på å vri seg riktig vei slik at han kom seg ned i kanalen) Anonymkode: 94953...eb0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Er det ikke langt større risiko for alvorlig revning ved styrtfødsel? Anonymkode: 3d8e0...431
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke langt større risiko for alvorlig revning ved styrtfødsel? Anonymkode: 3d8e0...431 Jeg revnet første gangen (ikke styrtfødsel), men ikke andre gang som var styrtfødsel. Anonymkode: 8315e...d2a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Skrevet 7. februar 2023 Styrtfødsel første gang, 2,5 time uten epidural. Andre fødsel tok 3 timer og 20 minutter og blir derfor ikke regnet som styrtfødsel. Skal sies at jeg fikk epidural som muligens dro ut forløpet litt, brukte dobbelt så lang tid på pressfasen. Babyen var også 600g tyngre på samme lengde som nr 1 (nesten 4,5 kg) så det kan også ha påvirket forløpet. Hun var rett og slett en skikkelig plugg. Anonymkode: 394d0...a43
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke langt større risiko for alvorlig revning ved styrtfødsel? Anonymkode: 3d8e0...431 Jo, men jeg revnet ikke med noen av mine. Hverken ved styrtfødselen eller ved fødsel av baby på 4,5 kg. Så det trenger ikke bli sånn heldigvis 💕 Anonymkode: 394d0...a43
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det ikke langt større risiko for alvorlig revning ved styrtfødsel? Anonymkode: 3d8e0...431 Jeg ble klippet, men revnet ikke. Anonymkode: 4ea84...da7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Skrevet 7. februar 2023 Det er sannsynlig at det blir styrtfødsel, eller i hvert fall en rask fødsel igjen. Uten at det alltid blir sånn. Og jeg vet ikke i prosent hvor store sjansene er heller. Vi fikk beskjed om å ta kontakt med føden ved første tegn på fødsel nr. to fordi første fødsel var styrtfødsel, og de anså det som sannsynlig at det ville bli en ny styrtfødsel. Det ble det også her. Anonymkode: 0eae8...c0d
Forundret.. Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 (endret) Styrtfødsel begge gangene. Første tok ca femti min og andre tok ca et kvarter. Revnet ikke, men fikk et lite klipp med første mann. Fikk dere høre noe om at det var vanlig at kvinner med styrtfødsler ikke kjenner noe særlig til riene? Den ene jordmoren sa dette til meg. Altså det er ikke pressriene jeg tenker på. Endret 7. februar 2023 av Forundret..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #16 Skrevet 7. februar 2023 Bare den første av to. Styrfødsel er å foretrekke. Anonymkode: e8335...f0c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #17 Skrevet 7. februar 2023 Forundret.. skrev (7 minutter siden): Styrtfødsel begge gangene. Første tok ca femti min og andre tok ca et kvarter. Revnet ikke, men fikk et lite klipp med første mann. Fikk dere høre noe om at det var vanlig at kvinner med styrtfødsler ikke kjenner noe særlig til riene? Den ene jordmoren sa dette til meg. Altså det er ikke pressriene jeg tenker på. Nei, har på ingen måte hørt det 😅 Egen erfaring tilsier bare at det er mye værre fordi man ikke rekker å henge med og at kroppen gjør alt på mye kortere tid enn hva som er "meningen". Få pauser mellom riene og mer intense smerter. Det var lettere med nr 2 når det tok litt lengre tid, brukte lengre tid i latensfasen med henne og det føltes mye mer overkommelig og roligere 😊 Men altså ingenting hadde vært bedre enn å ikke kjenne riene, hadde lett tatt imot det 😅 Anonymkode: 394d0...a43
Forundret.. Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, har på ingen måte hørt det 😅 Egen erfaring tilsier bare at det er mye værre fordi man ikke rekker å henge med og at kroppen gjør alt på mye kortere tid enn hva som er "meningen". Få pauser mellom riene og mer intense smerter. Det var lettere med nr 2 når det tok litt lengre tid, brukte lengre tid i latensfasen med henne og det føltes mye mer overkommelig og roligere 😊 Men altså ingenting hadde vært bedre enn å ikke kjenne riene, hadde lett tatt imot det 😅 Anonymkode: 394d0...a43 Jeg opplevde det ikke slikt at kroppen ikke rakk å følge med. Det eneste jeg bet meg merke i med sistemann er hvordan jeg kjente skjelettet mitt bevegde og knakte på seg når barnet kom så kjapt. Riene mine var som om magen hadde en svak prikking, slik som når foten sover. Mens pressriene de kjente jeg godt. Endret 7. februar 2023 av Forundret..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 Forundret.. skrev (4 minutter siden): Jeg opplevde det ikke slikt at kroppen ikke rakk å følge med. Det eneste jeg bet meg merke i med sistemann er hvordan jeg kjente skjelettet mitt bevegde og knakte på seg når barnet kom så kjapt. Riene mine var som om magen hadde en svak prikking, slik som når foten sover. Mens pressriene de kjente jeg godt. Hørtes helt topp ut, jeg hylte vel i panikk fra ende til annen med nr 1, hadde vel strengt tatt ikke pause mellom riene og trodde jeg skulle dø 🤪 Litt bedre forberedt med nr 2 heldigvis, men også et mye mer behagelig fødselsforløp men mulighet til å puste og å være smertefri mellom riene. Selv om det også gikk relativt fort mtp aktiv fødsel. Veldig spent på nr 3 nå 🙏🏻 Drømmen hadde vært fri for så mye intensitet og over typ 5 timer eller noe sånt 🤞🏻 Skjer vel neppe, men 😅 Anonymkode: 394d0...a43
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 3 timer med første 1 time med andre 😊 Anonymkode: 8b313...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå