AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg er blitt sykemeldt etter ca 2 uker tilbake i jobb etter foreldrepermisjon, pga jeg har senebetennelse og er frisør. Vil mest sannsynlig vær sykemeldt en stund, da det er snakk om operasjon. Senebetennelse har jeg hatt i flere år, så er ikke noe nytt men har blitt en del verre etter permisjonen min med mye bæring av baby. Samboer er nå i pappa perm, så vi går to stk hjemme. Har ikke rukket å sjekket opp om dette påvirker hans permisjon noe? Noen her som vet? Anonymkode: ec2c8...2e8 1
Maskinfører Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Ta den tiden du trenger sånn kan skje alle du har vært igjennom en stor påkjenning for kroppen 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Ta den tiden du trenger sånn kan skje alle du har vært igjennom en stor påkjenning for kroppen Far er litt irritert da han føler han ikke får samme egen tid med barnet slik jeg gjorde. ts Anonymkode: ec2c8...2e8
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Skrevet 7. februar 2023 Nei, det påvirker ikke fars permisjon på noe vis, og far bør skjerpe seg. Er han 14 år? Anonymkode: 7f958...273
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Far er litt irritert da han føler han ikke får samme egen tid med barnet slik jeg gjorde. ts Anonymkode: ec2c8...2e8 Du kan vel gå litt ut og gi rom til han? Anonymkode: 3946d...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Far er litt irritert da han føler han ikke får samme egen tid med barnet slik jeg gjorde. ts Anonymkode: ec2c8...2e8 I all verden... du kan jo ikke noe for at du må være hjemme. Anonymkode: f2fc6...552
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Far er litt irritert da han føler han ikke får samme egen tid med barnet slik jeg gjorde. ts Anonymkode: ec2c8...2e8 Det skjønner jeg. Men du behøver jo ikke gå hjemme hver eneste dag, gå ut av huset og la far få tid alene. Anonymkode: ad1fc...ade 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Skrevet 7. februar 2023 Jeg ble også sykemeldt raskt etter permisjonen, men trengte da også at faren pleiet meg da jeg var veldig syk. Han følte at han mistet litt av tiden alene med barnet, da jeg også var der og barnet også var mammadalt i samme periode. Anonymkode: 67108...d20
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Tror far her hadde blitt glad om jeg var hjemme så han kunne få litt hjelp😜 men om du har vondt burde du ikke bære og styre med baby. Du burde komme deg ut av huset. Gå til fysioterapeut med hendene Anonymkode: d2cf2...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det skjønner jeg. Men du behøver jo ikke gå hjemme hver eneste dag, gå ut av huset og la far få tid alene. Anonymkode: ad1fc...ade Jeg prøver dette men han forventer jeg skal ut av huset samme tid jeg ville vært på jobb, altså 8t ute av huset. Er jo begrenset hva jeg skal finne på 5 dager i uken i 8t(!) som ikke er jobb mener jeg da Anonymkode: ec2c8...2e8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg prøver dette men han forventer jeg skal ut av huset samme tid jeg ville vært på jobb, altså 8t ute av huset. Er jo begrenset hva jeg skal finne på 5 dager i uken i 8t(!) som ikke er jobb mener jeg da Anonymkode: ec2c8...2e8 Han er urimelig. Hva er det han skal drive med som er så viktig å være alene så lenge? Og skal ikke han ut av huset med baby? Det er jo vanlig å dra ut på trilleturer og aktiviteter. Har dere ikke flere rom i huset heller? Så kan du være der og lese eller se på TV eller noe? Forøvrig om man har ammefri som de fleste ha så har man jo ofte ikke borte 8 timer en gang. Har han vært mye alene med baby? Det er jo ganske slitsomt når de begynner å krabbe og gå og det kan jo hende han skjønner at det er fint å ha litt kortere dager alene og litt mer tid der man er 2 stykker etterhvert. Her har jeg hatt en del hjemmekontor i perm og mannen har satt pris på det da jeg har kunnet amme i lunchen, holde ungen når han skal på do, kommer fortere hjem fra jobb pga ikke reisevei.. De har jo likevel hatt mange timer alene når de har dratt ut på tur og besøk til andre folk, eller alene i stua når jeg har sittet på kontoret og jobbet. Anonymkode: d1bb2...6ae
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Men ang. spm så er det ikke aktivitetsplikt til mor i fars kvote-uker. Om han skal ha av fellesukene ville jeg sjekket ut om sykemelding oppfyller aktivitetskravet, mistenker at det ikke gjør det. Men det kan du lese på nav.no Anonymkode: d1bb2...6ae
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men ang. spm så er det ikke aktivitetsplikt til mor i fars kvote-uker. Om han skal ha av fellesukene ville jeg sjekket ut om sykemelding oppfyller aktivitetskravet, mistenker at det ikke gjør det. Men det kan du lese på nav.no Anonymkode: d1bb2...6ae Jeg mistenker at du tar feil. Anonymkode: 4ab40...8e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå