Gå til innhold

Herpes - deres erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette var en trøstende tråd å lese. Jeg har hatt dette i 15 år, men heldigvis ikke hyppige utbrudd. Mine utbrudd kommer gjerne i forbindelse med stress, og forløper likt som nevnt ovenfor med smerter i nervene i huden noen dager i forkant, og nedsatt allmenntilstand før blemmene kommer.

Grunnen til at jeg drar opp tråden er for å spørre om andre har opplevd å få blemmer på nederste del av mage? Det har jeg aldri fått tidligere, men det skjedde nå under et utbrudd. Mellom navle og venusberg. Dette er fryktelig vondt med bukser som gnager på. Kanskje jeg burde ha medisiner liggende til neste gang.

Anonymkode: fd1cb...00b

Jeg har systemisk herpes simplex og sår nederst på magen. Og i underlivet, i korsryggen, nedover lår, legger og på begge føttene. Av og til også øverst på magen. Så det går i hvert fall ann, men aner ikke hvor vanlig det er. 

Anonymkode: 5c3e4...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her;

Sånn nærmere 4 uker etter første «kvise» er jeg enda ikke 100% der nede. Så dette er nok et herpes utbrudd ja 😭

Det er bare så dritt, fordi jeg går nå og har konstant ubehagelig der nede.. Det gjør ikke direkte kjempe vondt og det svir ikke når jeg tisser heller eller f.eks tørker meg - men ser at det er 2 ‘kvise’- lignende der nede som kan være smertefull om jeg tar på der hvor det er (utenpå buksene altså, ikke når jeg tørker meg på do 😳). Begynner bare å bli driiiit lei hele greiene nå 😭 Hvordan faen skal jeg holde ut engang om jeg får ofte utbrudd som dette? 😭

Anonymkode: 2027c...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen;

Skriver bare her nå for å se om flere vil dele sin erfaring 🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er under utredning for herpes. Har hatt vondt i underlivet i over en uke, pluss mange små blemmer. I går hadde jeg feber pluss var veldig, veldig sliten. Derfor dro jeg til legen i dag. Han sa at blemmene så ut som herpes, og tok prøve av dem. Krysser fingrene for at det ikke er herpes. 

Håper flere kan skrive sine erfaringer her! 

Det kjipe med det hele er at jeg alltid får menn til å bruke kondom. Alltid, ingen unntak. Hvis jeg har herpes, viser det bare hvor lett det er å bli smittet av drittviruset. 

Anonymkode: c6544...fbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring: Jeg hadde et helt jævlig utbrudd av herpes for 15 år siden. Sannsynligvis ble jeg smittet av min partner som nylig hadde hatt utbrudd på leppene (herpes 1).

Jeg hadde fullt av blødende blemmer nedentil. Jeg var veldig redd og gikk til gynekolog og fikk behandling. Jeg har heldigvis aldri hatt flere utbrudd i ettertid! Man får inntrykk av at dette er noe man må slite med livet ut, men noen får bare det ene utbruddet og ikke noe mer heldigvis

Anonymkode: fe492...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 14.20):

Er under utredning for herpes. Har hatt vondt i underlivet i over en uke, pluss mange små blemmer. I går hadde jeg feber pluss var veldig, veldig sliten. Derfor dro jeg til legen i dag. Han sa at blemmene så ut som herpes, og tok prøve av dem. Krysser fingrene for at det ikke er herpes. 

Det kjipe med det hele er at jeg alltid får menn til å bruke kondom. Alltid, ingen unntak. Hvis jeg har herpes, viser det bare hvor lett det er å bli smittet av drittviruset. 

Ååh huff, føler med deg :( Har selv gått rundt nå med av/på vondt og ubehag nedentil.. Min test viste hverken eller på herpes, så nå går legen bare utifra at jeg har/hadde herpes utbrudd.. 🤦🏼‍♀️ Men ja, vært av og på nå i over en måned.. Skal til lege igjen neste uke, så får se hva fastlegen min sier da.

Krysser fingre for deg 💗

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 14.20):

Meg igjen. Jeg har fått resultatene fra testene, og det viser seg at jeg har herpes simplex type 1 der nede. Altså det viruset som typisk gir munnherpes og ikke kjønnsherpes. Jeg har lest at type 1 ikke gir like hyppige utbrudd som type 2, så jeg håper det stemmer. 

Jeg vet ikke om det er relatert til sykdommen, eller om det bare er tilfeldig, men jeg har vært så ekstremt sliten. Det kom sju dager etter utbruddet. Lett feber, nyser mye og ekstremt sliten. Var borte fra jobb i tre dager fordi jeg var utslitt. 

Det ser ikke helt bra ut der nede, men ikke ekstremt ille heller. Det ser ut som barberingsutslett. Kanskje sju røde prikker. Det er en jeg dater nå som jeg tror har gitt meg viruset. Han må jo ha hatt et munnsår jeg ikke har sett. Jeg har jo lyst til å ha mer sex med han, men er usikker på om jeg skal nevne at jeg har fått herpes eller ikke. Det er jo bare en flau og ekkel ting å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...