AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Del Skrevet 6. februar 2023 Kan dere som har hatt herpes nedentil fortelle deres erfaringer med det? Det er mulig jeg har herpes men jeg føler ikke det utifra hvordan jeg ser ut der nede og utifra hvordan jeg føler det.. 🤪 Føler at det skulle sett mye verre ut der nede og vært helt for jævlig vondt men har bare tatt paracet én gang for smerter.. Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Del Skrevet 6. februar 2023 Hsv 2 hos meg arter seg som et knappenålshode utslett. Kan gjøre litt vondt i nerven i forkant. Hadde jeg ikke skjønt hva førstegangsutbruddet var,hadde dette passert som sopp, svak kløe eller ingenting.....men fortsatt er det et utbrudd og smittsomt. Anonymkode: 17974...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hsv 2 hos meg arter seg som et knappenålshode utslett. Kan gjøre litt vondt i nerven i forkant. Hadde jeg ikke skjønt hva førstegangsutbruddet var,hadde dette passert som sopp, svak kløe eller ingenting.....men fortsatt er det et utbrudd og smittsomt. Anonymkode: 17974...328 Hva mener du med knappenålshode utslett? Fikk for litt over en uke siden noe jeg tenkte var en kvise rett ved inngangen til skjeden/skjedeåpningen. 2-3 timer før den ble større så kjente jeg på enorm smerte og jeg klarte ikke å ligge på siden, måtte ligge på ryggen med beina opp/utover. Smertene kom og gikk de neste 1-3 dagene. Første gang gikk den bort etter 1-3 dager og det var det. Nå når jeg fikk for 2.gang så kom det noe som lignet en kvise på andre siden av skjedeinngangen. Smertene var ikke sånn som på den andre da. Nå kjenner jeg på noe kløe og veldig ubehag - ikke smerte, men generelt ubehag og litt kløe. Fikk også en kvise litt ovenfor der igjen, som gjør litt vond men ikke noe uutholdelig.. Legen tok forrige uke en test, så får jo svar om noen dager da på hva dette er for noe 😅 Har du foresten hyppige utbrudd? Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Del Skrevet 6. februar 2023 På meg er det mye ubehag rett før det bryter ut huden virker øm å sår så får jeg en liten kvise lignende klump som deretter bryter ut til åpne sår som er sinsykt vonde jeg får feber å veldig nedsatt almen tilstand jeg må medisin for å bli kvitt utbrudd. Jeg har endt opp med å bli lagt inn på sykehus 2 ganger pga herpes ( jeg har det ganske ekstremt) Anonymkode: fe1ab...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Del Skrevet 6. februar 2023 Første utbruddet med herpes var jævlig . Måtte på legevakten for å se hva sårene var for noe og for å få hjelp til å klare å tisse, der var såå vondt. Masse åpne sår.. Det sies at det første utbruddet ofte er det verste men ingen regler uten unntak. Har fått det et par ganger til etter det med års mellomrom. Da har jeg klart å tisse selv og det gjorde langt fra like vondt, men en runde med med medisin måtte til hver gang. Anonymkode: 08bb4...69c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): På meg er det mye ubehag rett før det bryter ut huden virker øm å sår så får jeg en liten kvise lignende klump som deretter bryter ut til åpne sår som er sinsykt vonde jeg får feber å veldig nedsatt almen tilstand jeg må medisin for å bli kvitt utbrudd. Jeg har endt opp med å bli lagt inn på sykehus 2 ganger pga herpes ( jeg har det ganske ekstremt) Anonymkode: fe1ab...801 Tusen takk for du delte din erfaring 💗 Det er dette jeg snakker om selv - min erfaring sånn er så langt fra sånn som din, men gjerne sånn jeg tenker det er/hadde vært med herpes utbrudd. Jeg har ikke feber eller nedsatt allmenntilstand, jeg har ikke noen sår og det gjør ikke kjempe vondt.. Likevel har liksom 2 leger sagt at det jeg har ligner/ser ut som herpes men ikke tatt noe test før forrige uke 🙃 TS Anonymkode: 2027c...285 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Første utbruddet med herpes var jævlig . Måtte på legevakten for å se hva sårene var for noe og for å få hjelp til å klare å tisse, der var såå vondt. Masse åpne sår.. Det sies at det første utbruddet ofte er det verste men ingen regler uten unntak. Har fått det et par ganger til etter det med års mellomrom. Da har jeg klart å tisse selv og det gjorde langt fra like vondt, men en runde med med medisin måtte til hver gang. Anonymkode: 08bb4...69c Tusen takk for svar og din erfaring 💗 Kan ikke huske at jeg har hatt noe sånt heller; at det er jævlig vondt osv.. Heller ikke noe små blemmer som ble åpne sår; sånt ville jeg jo husket 😅🫣 Under hele greien har jeg ikke hatt smerter ved tissing. Jeg har ikke hatt feber, ikke nedsatt allmenntilstand, ikke noen åpne sår eller væskefylte blemmer.. 🙃🥴 Skjønner ikke hvordan legene tenker det er herpes utbrudd.. Men blir spennende å se test resultatene 😅 TS Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Del Skrevet 7. februar 2023 Høres ut som du har fått en ganske lett utgave, men jeg skriver likevel litt om min erfaring i tilfelle det kan være til hjelp hos noen før eller siden❤️ Førstegangsutbruddet mitt var helt forferdelig, det verste jeg har opplevd, og jeg har født barn😬 Det begynte med vanvittig kløe, før det gikk over til blemmer og åpne sår. Det var et mareritt å tisse, men fikk et tips om å tisse i badekaret. Siden jeg ikke hadde badekar kjøpte jeg en balje, fylte med vann og skvisa meg nedi🙈 Disgusting, I know, men det var en enorm lettelse å tisse uten at det kjentes ut som piggtråd/glasskår. Fikk heldigvis et nytt råd om å smøre på lokalbedøvende salve (Xylocain) som selges reseptfritt på apoteket. På apoteket kan man også kjøpe krem mot munnsår/herpes, men det er en bitteliten tube til sånn 200 kr, så det kan bli dyrt hvis det er et stort område det er snakk om. Det mest effektive er å få resept hos legen på Valtrex eller Zovirax tabletter. Noe annet som funker ganske bra for å forebygge utbrudd er Lysin som man kan kjøpe på helsekost. Det første utbruddet mitt var i aktiv fase i et par uker, men jeg hadde faktisk vanskelig for å gå (!) i over en mnd etterpå. Heldigvis (?) forflyttet «episenteret» seg fra underlivet til et sted på overkroppen, men har likevel hatt lettere utbrudd nedentil. Selv om det aldri har blitt så ille som første gang, så har utbruddene så og si vært sammenhengende i 20 år og vært så vonde og plagsomme at jeg har måttet gå på den ene tablettkuren etter den andre. Dessverre er de i utg.punktet ikke på blå resept og man må betale egenandel på ca 500-600 kr/pakke. Mitt råd til andre som er sterkt plaget med konstante utbrudd er å få henvisning til hudlege som kan vurdere om du kan få blå resept. Min erfaring er at om jeg begynner med tabletter med en gang jeg kjenner symptomer så kan utbruddet forhindres og i hvertfall forkortes betraktelig. Hos meg starter det med en dunkende følelse og smerter i området der blemmene kommer, men kan også få nervesmerter som går gjennom hele kroppen. Utbruddene starter ofte samtidig som mensen, men også ved forkjølelse. Jeg har også erfart at det har sammenheng med kosthold og det hjelper å spise sunt og begrense sukkerinntak. Om man vet at man har herpes, og selv ikke er plaget, så husk at man kan smitte noen andre som kan få mer alvorlige utbrudd. Så gjør hva du kan for å unngå å smitte andre/bli smittet selv, bruk kondom hvis man har tilfeldig sex, tabletter reduserer risikoen for smitte. Det er dessverre mye stigma rundt herpes😔 Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men vær åpen om situasjonen til ny partner. De fleste tar det nok bedre enn man tror, og i hvertfall bedre enn om man skjuler det og så smitter vedkommende… Anonymkode: b41cb...5e4 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høres ut som du har fått en ganske lett utgave, men jeg skriver likevel litt om min erfaring i tilfelle det kan være til hjelp hos noen før eller siden❤️ Førstegangsutbruddet mitt var helt forferdelig, det verste jeg har opplevd, og jeg har født barn😬 Det begynte med vanvittig kløe, før det gikk over til blemmer og åpne sår. Det var et mareritt å tisse, men fikk et tips om å tisse i badekaret. Siden jeg ikke hadde badekar kjøpte jeg en balje, fylte med vann og skvisa meg nedi🙈 Disgusting, I know, men det var en enorm lettelse å tisse uten at det kjentes ut som piggtråd/glasskår. Fikk heldigvis et nytt råd om å smøre på lokalbedøvende salve (Xylocain) som selges reseptfritt på apoteket. På apoteket kan man også kjøpe krem mot munnsår/herpes, men det er en bitteliten tube til sånn 200 kr, så det kan bli dyrt hvis det er et stort område det er snakk om. Det mest effektive er å få resept hos legen på Valtrex eller Zovirax tabletter. Noe annet som funker ganske bra for å forebygge utbrudd er Lysin som man kan kjøpe på helsekost. Det første utbruddet mitt var i aktiv fase i et par uker, men jeg hadde faktisk vanskelig for å gå (!) i over en mnd etterpå. Heldigvis (?) forflyttet «episenteret» seg fra underlivet til et sted på overkroppen, men har likevel hatt lettere utbrudd nedentil. Selv om det aldri har blitt så ille som første gang, så har utbruddene så og si vært sammenhengende i 20 år og vært så vonde og plagsomme at jeg har måttet gå på den ene tablettkuren etter den andre. Dessverre er de i utg.punktet ikke på blå resept og man må betale egenandel på ca 500-600 kr/pakke. Mitt råd til andre som er sterkt plaget med konstante utbrudd er å få henvisning til hudlege som kan vurdere om du kan få blå resept. Min erfaring er at om jeg begynner med tabletter med en gang jeg kjenner symptomer så kan utbruddet forhindres og i hvertfall forkortes betraktelig. Hos meg starter det med en dunkende følelse og smerter i området der blemmene kommer, men kan også få nervesmerter som går gjennom hele kroppen. Utbruddene starter ofte samtidig som mensen, men også ved forkjølelse. Jeg har også erfart at det har sammenheng med kosthold og det hjelper å spise sunt og begrense sukkerinntak. Om man vet at man har herpes, og selv ikke er plaget, så husk at man kan smitte noen andre som kan få mer alvorlige utbrudd. Så gjør hva du kan for å unngå å smitte andre/bli smittet selv, bruk kondom hvis man har tilfeldig sex, tabletter reduserer risikoen for smitte. Det er dessverre mye stigma rundt herpes😔 Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men vær åpen om situasjonen til ny partner. De fleste tar det nok bedre enn man tror, og i hvertfall bedre enn om man skjuler det og så smitter vedkommende… Anonymkode: b41cb...5e4 Tusen takk for din deling av erfaring 💗 Kan høres ut som en lettere utgave jeg har, ja - men jeg krysser alt jeg kan for at det ikke er det frem til prøvesvar foreligger, det skal vel ikke ta mange dager å få svaret? 🥲 Har også lest tidligere innlegg her, så din erfaring kan absolutt være til hjelp ja. Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for din deling av erfaring 💗 Kan høres ut som en lettere utgave jeg har, ja - men jeg krysser alt jeg kan for at det ikke er det frem til prøvesvar foreligger, det skal vel ikke ta mange dager å få svaret? 🥲 Har også lest tidligere innlegg her, så din erfaring kan absolutt være til hjelp ja. Anonymkode: 2027c...285 Er noen år siden, så husker ikke akkurat hvor lang det tok å få prøvesvar, rundt 4 dager kanskje? Krysser fingrene for deg, og om testen er positiv så er det ikke verdens undergang selv om det selvsagt er kjipt. Stigmatiseringen og kunnskapsløshet i samfunnet er egentlig det verste, skulle ønske det kunne bli mindre tabubelagt, er tross alt en ganske stor andel av den voksne befolkningen som har viruset. Husker en venninne sa til meg at hun heller ville ha HIV enn herpes… 🤦♀️ Anonymkode: b41cb...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er noen år siden, så husker ikke akkurat hvor lang det tok å få prøvesvar, rundt 4 dager kanskje? Krysser fingrene for deg, og om testen er positiv så er det ikke verdens undergang selv om det selvsagt er kjipt. Stigmatiseringen og kunnskapsløshet i samfunnet er egentlig det verste, skulle ønske det kunne bli mindre tabubelagt, er tross alt en ganske stor andel av den voksne befolkningen som har viruset. Husker en venninne sa til meg at hun heller ville ha HIV enn herpes… 🤦♀️ Anonymkode: b41cb...5e4 Jaa det er sant - og man kan jo ha viruset i kroppen i flere år på forhånd 🙈😅 Sinnsyk kjip sykdom å evt få/ha, men guri; sier litt om tabu det er om det når man ønsker HIV enn herpes 😬😬🥴 Det verste med evt herpes er vel utbruddene man får og hvor vondt det gjør 🙈 Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Del Skrevet 8. februar 2023 Prøvesvar fra herpes test kom som… Vanskelig å si..? Det var vanskelig å få noe svar på testen så legen går bare utifra at det er herpes jeg har..?! 🤷🏼♀️ Flere som vil fortelle om sin erfaring? 🙄 TS Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Prøvesvar fra herpes test kom som… Vanskelig å si..? Det var vanskelig å få noe svar på testen så legen går bare utifra at det er herpes jeg har..?! 🤷🏼♀️ Flere som vil fortelle om sin erfaring? 🙄 TS Anonymkode: 2027c...285 Ideelt sett bør man helst ta testen under førstegangsutbrudd, det er visst ikke uvanlig at testene ikke slår ut senere når konsentrasjonen av virus er lavere. Slik du beskriver forløpet ditt ville jeg inntil videre gått ut i fra at det er herpes ja… Du kan ev. prøve den kremen fra apoteket og se om den har effekt, det kan indikere om det er HSV eller ikke. Anonymkode: b41cb...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Del Skrevet 9. februar 2023 Første utbrudd var værst. Masse små sår. Når jeg får utbrudd nå, et par ganger i året, så er det bare ett lite sår som går vekk av seg selv etter et par dager. Mens mannen min får utbrudd støtt og stadig og tar tabletter for å stanse det når har kjenner noe er på gang. har får bare ett sår han også, men det er jo irriterende nok når det stadig dukker opp. Anonymkode: 03154...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg vet ikke hva jeg skal tro nå. Jeg har alltid vært plaget av kviser nedentil fra tid til annen, men nå er det den ene kvisen etter den andre som dukker opp; det er dette som er herpes? Fordi jeg har ikke blemmer, men kviser - hvertfall føles det sånn. Jeg kjenner altså ikke igjen symptomene som er ang herpes. Jeg har ikke feber eller nedsatt allmenntilstand - bare plaget med det som jeg alltid har tenkt har vært kviser.. Dog har det aldri vært så mye/ofte som nå..? Når ene kvisen er ferdig kommer det en ny en. 2 uker nå i strekk, så mye mulig det er herpes altså.. Men, smertene er ikke uutholdelig altså; er bare så jæææævliiig lei nå 🥴🙄🙄 Jeg har også sluttet på pillen, kan dette bare være hormoner også? Begynt å få små kviser/nupper i ansiktet i tillegg til dette nedentil.. TS Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #16 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal tro nå. Jeg har alltid vært plaget av kviser nedentil fra tid til annen, men nå er det den ene kvisen etter den andre som dukker opp; det er dette som er herpes? Fordi jeg har ikke blemmer, men kviser - hvertfall føles det sånn. Jeg kjenner altså ikke igjen symptomene som er ang herpes. Jeg har ikke feber eller nedsatt allmenntilstand - bare plaget med det som jeg alltid har tenkt har vært kviser.. Dog har det aldri vært så mye/ofte som nå..? Når ene kvisen er ferdig kommer det en ny en. 2 uker nå i strekk, så mye mulig det er herpes altså.. Men, smertene er ikke uutholdelig altså; er bare så jæææævliiig lei nå 🥴🙄🙄 Jeg har også sluttet på pillen, kan dette bare være hormoner også? Begynt å få små kviser/nupper i ansiktet i tillegg til dette nedentil.. TS Anonymkode: 2027c...285 Jeg hadde første utbrudd i 2015. Kun et lite bittelite sår/kutt på ytre kjønnslepper som svidde og klødde. Skulle ta celleprøve samme tid og spurte legen hva det var. Hun var usikker, men tok prøve og den viste herpes genitalis. Uten HPV. Jeg hadde ingen sykdomsfølelse eller nedsatt allmenntilstand. Kun ett sår (blemme) som gikk over av seg selv etter noen dager. Dette er 8 år siden nå. I senere år har jeg fått utbrudd hver 6 uke i snitt. Og alltid ifm annet virusutbrudd. Det starter med fatigue, prikkefølelse/stikking langs rumpeballer og lår og noen ganger lett sykdomsfølelse. Så kommer blemmene (1-5 stk). Ble etterhvert henvist til gynekolog pga hyppige ut rude og etter undersøkelse og intervju ga hun meg Valtrex på blå resept. Betaler dermed ikke et øre for medisiner per i dag. Legen har gitt meg diagnosen ‘uspesifisert immunsykdom, siden jeg får så hyppige utbrudd. Per i dag går jeg på Valtrex hver dag som forebyggende. Skal evalueres jevnlig. Når jeg leser om herpes så syns jeg generelt det bagatelliseres. De fleste får milde og sjeldne utbrudd, men det står lite om hvor plaget enkelte kan bli og at de derfor for medisiner gratis pga dette. Anonymkode: e4775...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #17 Del Skrevet 10. februar 2023 Herpessår er jo veldig distinktive da. Hvis en lege var usikker så hadde jeg gått til en gynekolog. Gynekologen min trengte egentlig ikke ta en test når jeg hadde første utbrudd. Han bare så de og med en gang sa at det er herpes men at det måttes ta en test likevl. Første utbruddet var jævlig men har kun hatt to utbrudd og det andre var vondt men greit. Var så lengesiden så kan ikke beskrive så veldig mer detaljert. Men ja gå til en gynekolog. Anonymkode: 5480c...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #18 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde første utbrudd i 2015. Kun et lite bittelite sår/kutt på ytre kjønnslepper som svidde og klødde. Skulle ta celleprøve samme tid og spurte legen hva det var. Hun var usikker, men tok prøve og den viste herpes genitalis. Uten HPV. Jeg hadde ingen sykdomsfølelse eller nedsatt allmenntilstand. Kun ett sår (blemme) som gikk over av seg selv etter noen dager. Dette er 8 år siden nå. I senere år har jeg fått utbrudd hver 6 uke i snitt. Og alltid ifm annet virusutbrudd. Det starter med fatigue, prikkefølelse/stikking langs rumpeballer og lår og noen ganger lett sykdomsfølelse. Så kommer blemmene (1-5 stk). Ble etterhvert henvist til gynekolog pga hyppige ut rude og etter undersøkelse og intervju ga hun meg Valtrex på blå resept. Betaler dermed ikke et øre for medisiner per i dag. Legen har gitt meg diagnosen ‘uspesifisert immunsykdom, siden jeg får så hyppige utbrudd. Per i dag går jeg på Valtrex hver dag som forebyggende. Skal evalueres jevnlig. Når jeg leser om herpes så syns jeg generelt det bagatelliseres. De fleste får milde og sjeldne utbrudd, men det står lite om hvor plaget enkelte kan bli og at de derfor for medisiner gratis pga dette. Anonymkode: e4775...2b4 Nå har jeg da hatt 2 leger som har sagt at det som jeg har nedentil kan ligne/se ut som herpes - men testen viste ingenting, hverken positiv eller negativ.. Det er så merkelig, for jeg kjenner som sagt ikke igjen symptomene. Og jeg har i tillegg vært hos gynekolog før og da sa hun at alt så normalt ut, at noen bare har mer synlige talgkjertler enn andre; og det er gjerne disse som lett blir tett hos meg og da blir de gjerne vond i noen dager. Mtp legen på legevakten i oktober tror jeg det var fordi det sved en og to ganger når jeg tisset - jeg ville ta en test for å se om det var UVI. Testen viste ikke noe sikkert svar men fikk behandling for dette. Det tok jeg ikke da, da jeg ikke hadde svie ved tissing lenger og jeg ble ikke verre, men heller bedre/normal samme dag 😅 Skjønner ikke dette, er altså ikke normalt sett så plaget altså 🥲 TS Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #19 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herpessår er jo veldig distinktive da. Hvis en lege var usikker så hadde jeg gått til en gynekolog. Gynekologen min trengte egentlig ikke ta en test når jeg hadde første utbrudd. Han bare så de og med en gang sa at det er herpes men at det måttes ta en test likevl. Første utbruddet var jævlig men har kun hatt to utbrudd og det andre var vondt men greit. Var så lengesiden så kan ikke beskrive så veldig mer detaljert. Men ja gå til en gynekolog. Anonymkode: 5480c...9c1 Ja her var 2 leger usikker 🤣 Kan ikke si at jeg kjente meg igjen noen av gangene på herpes utbrudd 🥴 TS Anonymkode: 2027c...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #20 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Herpessår er jo veldig distinktive da. Hvis en lege var usikker så hadde jeg gått til en gynekolog. Gynekologen min trengte egentlig ikke ta en test når jeg hadde første utbrudd. Han bare så de og med en gang sa at det er herpes men at det måttes ta en test likevl. Første utbruddet var jævlig men har kun hatt to utbrudd og det andre var vondt men greit. Var så lengesiden så kan ikke beskrive så veldig mer detaljert. Men ja gå til en gynekolog. Anonymkode: 5480c...9c1 De er dessverre ikke det. Jeg ble smittet av min mann, som ikke hadde forstått at irritasjonen han innimellom hadde fått opp gjennom årene var herpes. Han trener mye og trodde det kom av fukt og truse som har gnaget litt i en søm. Hans herpessår ser ikke ut som herpessår. Jeg derimot får det klassiske herpessåret, som man ser er herpes. Hans får ikke slik hinne liksom. Området blir bare litt rødt, mer som et helt ferskt veldig lite gnagsår, og så forsvinner det fort. Ikke får han vondt i nerven før utbrudd som meg heller. Han er heldige. Jeg ikke like heldig, men jeg får heldigvis ikke mer enn en blemme jeg heller. Den varer imidlertid rundt en uke, og det er fryktelig vondt før det bryter ut. Veldige nervesmerter i 1-2 dager, så jeg er lettet når det bryter ut. Anonymkode: cde10...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå