Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Beelzebub skrev (3 minutter siden):

Ting som ikke kan bortforklares med enten logistikk eller helse. Men det er uansett ikke sånn at jeg tar initiativ til sex hvis hun er på vei til noe annet, eller er syk. Så det blir bare i teorien. 

Så dersom hun sier nei til sex uten annen grunn enn at hun ikke har lyst, mener du at du er berettiget til å ha sex med noen andre, og fordi hun avviste deg kan der derfor ikke defineres som utroskap?
Sier du ifra at du da finner deg noen andre å ligge med, eller mener du at det må hun bare tåle fordi hun tross alt fikk tilbudet først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting du ikke ville eller kunne gjort med en annen person, om kjæresten din satt i samme rom og kunne se deg. Der går grensen. Man skal oppføre seg som om kjæresten kan se hva du gjør, og legge lista der. Ikke krysse den.

Anonymkode: 1fbcf...219

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
EmKay skrev (4 minutter siden):

Så dersom hun sier nei til sex uten annen grunn enn at hun ikke har lyst, mener du at du er berettiget til å ha sex med noen andre, og fordi hun avviste deg kan der derfor ikke defineres som utroskap?
Sier du ifra at du da finner deg noen andre å ligge med, eller mener du at det må hun bare tåle fordi hun tross alt fikk tilbudet først?

Men hva er det som gjør at hun ikke har lyst? Som brukeren sier tar han hensyn til logistikk og helse. 
Om det gjentar seg over tid at man blir avvist uten noen annen grunn enn at partneren ikke har lyst på deg - hvordan vil du reagere på det? 

Man må jo jobbe med forholdet kontinuerlig - også sex-delen i forholdet. 

Endret av Vera
Skrevet
Fjollefyr skrev (11 timer siden):

Når man gjør noe som sårer den andre har man gått over streken. Om det kan kalles utroskap eller ikke, er etter min mening ikke relevant. 

Egentlig en god føring.

Et ordtak jeg har lært er "If you have to sneak around,apologize for it, make excuses for it or hide it from your partner then dont do it"

Anonymkode: 79ea8...3f0

• Liker 2
Gjest Beelzebub
Skrevet
1 minutt siden, EmKay said:

Ja.

Spoiler

Jeg var tydelig på det da vi tok steget fra pulevenner til kjærester. Tenker det får holde. Har ikke hatt behov for noen eskapader så langt, men om så skulle skje er det ikke noe jeg ville dyttet i ansiktet hennes. Hun har lov til å si nei, og jeg har lov til ikke å gi en enkelt kvinne makten over hele mitt seksualliv.

Skrevet (endret)
Vera skrev (48 minutter siden):

Men hva er det som gjør at hun ikke har lyst? Som brukeren sier tar han hensyn til logistikk og helse. 
Om det gjentar seg over tid at man blir avvist uten noen annen grunn enn at partneren ikke har lyst på deg - hvordan vil du reagere på det? 

Man må jo jobbe med forholdet kontinuerlig - også sex-delen i forholdet. 

Hvordan vil jeg reagere på det? Jeg vil kommunisere, finne ut av om problemet er løsbart eller ikke, og ut i fra det vurdere om forholdet burde avsluttes. Det jeg ikke vil gjøre, er å begynne å ligge med andre mennesker uten at partner synes det er greit. 

Edit: Dessuten er det ikke slik at det å ikke ha lyst på sex alltid er ensbetydende med at man har mistet lysten på partner.

Endret av EmKay
Skrevet
Beelzebub skrev (39 minutter siden):

Ja.

Skjul innhold

Jeg var tydelig på det da vi tok steget fra pulevenner til kjærester. Tenker det får holde. Har ikke hatt behov for noen eskapader så langt, men om så skulle skje er det ikke noe jeg ville dyttet i ansiktet hennes. Hun har lov til å si nei, og jeg har lov til ikke å gi en enkelt kvinne makten over hele mitt seksualliv.

Er hun enig i at det ikke vil defineres som utroskap? Kan hun ta seg den samme friheten?
Vil det si at dere har et åpent forhold, eller bare at om hun vil ha deg for seg selv må hun tåle å ha sex hver gang du ønsker det med mindre det foreligge medisinske eller logistikkmessige årsaker som du anser som akseptable til grunn?

Skrevet
EmKay skrev (17 minutter siden):

Hvordan vil jeg reagere på det? Jeg vil kommunisere, finne ut av om problemet er løsbart eller ikke, og ut i fra det vurdere om forholdet burde avsluttes. Det jeg ikke vil gjøre, er å begynne å ligge med andre mennesker uten at partner synes det er greit. 

Edit: Dessuten er det ikke slik at det å ikke ha lyst på sex alltid er ensbetydende med at man har mistet lysten på partner.

Ja nettopp, du vil kommunisere før det går så langt at den andre føler seg mindreverdig og avvist. 
Det ligger alltid en årsak bak det å miste lysten (og som brukeren du siterer sier, og som jeg tolker, handler det om å avvise når ting ellers ligger tilrette for et bra sexliv). 

Man leser jo tråder her inne om folk som har avvist partneren sin uten å kommunisere en grunn, i flere år - og mener det er helt greit..det syns jeg grenser til psykisk mishandling - for hva gjør det med et menneske å bli konstant avvist av det mennesket som skal elske deg? 

Skrevet
Useless skrev (2 timer siden):

Et eksempel:

Hvis ene parten ikke evner å gi hen omtanke og vise kjærlighet, så går kanskje den parten og får oppmerksomhet og omtanke andre plasser, det trenger ikke være sex men emosjonell støtte og oppmerksomhet. Hen gjør det ikke for å være slem, men for å få dekket grunnleggende behov vi alle har. Da har man bare seg selv å takke og må gjøre endringer - mange vil si at hen har vært emosjonelt utro, og kanskje det er sant men du har heller ikke gjort ditt for å gi det hen trenger. 

Dette er eksempel på to stykker som sårer hverandre. Det er jo ikke utroskap, men man sårer hverandre likevel. Det å unngå at man sårer den man elsker er egentlig det essensielle for meg. Det  at grensen flyttes etter langt samliv, er naturlig. 

Skrevet
Vera skrev (53 minutter siden):

Ja nettopp, du vil kommunisere før det går så langt at den andre føler seg mindreverdig og avvist. 
Det ligger alltid en årsak bak det å miste lysten (og som brukeren du siterer sier, og som jeg tolker, handler det om å avvise når ting ellers ligger tilrette for et bra sexliv). 

Man leser jo tråder her inne om folk som har avvist partneren sin uten å kommunisere en grunn, i flere år - og mener det er helt greit..det syns jeg grenser til psykisk mishandling - for hva gjør det med et menneske å bli konstant avvist av det mennesket som skal elske deg? 

Da leser vi brukeren ulikt. jeg leser han som at når han ikke finner grunnen til avvisningen akseptabel, mener han seg berettiget til å ligge med andre, uten sin partners viten eller godkjenning. Og fordi partner fikk muligheten men sa nei, definerer han det ikke som utroskap, selv om han går bak partneres rygg. Noe jeg også mener han også bekrefter i sitt svar til meg. 

Skrevet
EmKay skrev (7 minutter siden):

Da leser vi brukeren ulikt. jeg leser han som at når han ikke finner grunnen til avvisningen akseptabel, mener han seg berettiget til å ligge med andre, uten sin partners viten eller godkjenning. Og fordi partner fikk muligheten men sa nei, definerer han det ikke som utroskap, selv om han går bak partneres rygg. Noe jeg også mener han også bekrefter i sitt svar til meg. 

Da er det mulig det er jeg som misforstår innlegget..jeg er den siste til å mene at noen skal presses til sex. Jeg trodde brukeren mente at når forholdene ligger til rette (at forholdet har det bra, begge har overskudd og lyst, begge er friske og raske osv), så finnes det ikke «gyldige» grunner til å avvise sex (da må man kommunisere hvorfor, og jobbe med grunnen)

Om det derimot er din tolkning som er gjeldene - er det selvfølgelig ikke greit. Da blir det en hersketeknikk og manipulasjon. Man har sex fordi man er livredd den andre skal være utro om man ikke presser seg til det. Absolutt ikke greit. 

Skrevet
Vera skrev (56 minutter siden):

Da er det mulig det er jeg som misforstår innlegget..jeg er den siste til å mene at noen skal presses til sex. Jeg trodde brukeren mente at når forholdene ligger til rette (at forholdet har det bra, begge har overskudd og lyst, begge er friske og raske osv), så finnes det ikke «gyldige» grunner til å avvise sex (da må man kommunisere hvorfor, og jobbe med grunnen)

Om det derimot er din tolkning som er gjeldene - er det selvfølgelig ikke greit. Da blir det en hersketeknikk og manipulasjon. Man har sex fordi man er livredd den andre skal være utro om man ikke presser seg til det. Absolutt ikke greit. 

Da er vi enige 👍😊

Skrevet

Det fins ingen fasit på dette da alle er forskjellige. Men om en velger å bli sammen med noen som har flere grenser enn seg selv så føler jeg at den som har flest grenser avgjør hva som er utroskap i det forholdet. En setter disse grensene for at ingen skal bli såret. 

Anonymkode: 215e8...e8d

Skrevet
5 hours ago, Beelzebub said:

Min definisjon av troskap er at dama alltid får første mulighet til å ha sex med meg. Så utroskap for meg blir da hvis jeg har sex med noen andre, uten først å ha blitt avvist av dama.

Tror du har en meget individuell og ikke særlig gjengs oppfatning av hva utroskap er. I et parforhold må det være lov å si nei uten at den andre skal gå til andre og få sex. Om hun alltid sier nei så er det er opp til deg å avslutte forholdet og finne deg en mer kompatibel partner eller så håper jeg hun også går og får sex av dem hun har mere lyst på enn deg.

Anonymkode: 84168...bb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er virkelig sant. Jeg prøver daglig å si til min mann hva jeg trenger (en klem, et spørsmål om hvordan min dag har vært) og jeg gir han gjerne det selv, i tillegg til komplimenter og skryt. Men han klarer ikke å gi meg noe tilbake. Han er en snill mann og en god far, men jeg mangler så sårt noe mer. Derfor er jeg emosjonelt utro. Vil ikke forlate min mann for den andre mannen, jeg prøver bare å komplettere det som mangler i mitt forhold. Ja vi har prøvd parterapi men de øvelsene man får der hjelper kun hvis man gjør de og det virker ikke min mann synes det er så stort behov for. Han er fornøyd som det er.

Anonymkode: 1204a...8fb

Du sier at det er mannen sin skyld at du er emosjonelt utro?

Anonymkode: d1b26...4ab

Skrevet

Hvert par må bli enige om hvor grensen går. Det hjelper ikke at jeg synes det er greit å ligge med andre hvis mannen er uenig. Hvis jeg da skal ligge med en annen uten at det er utroskap, så må jeg enten overtale mannen, eller finne meg en ny mann som synes det er greit å ligge med andre.

Anonymkode: 29fb4...5f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...