Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva deres grenser for utroskap er, siden det kan være så forskjellig fra person til person og forhold til forhold!

Skrevet

Når man gjør noe som sårer den andre har man gått over streken. Om det kan kalles utroskap eller ikke, er etter min mening ikke relevant. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det fjollefyr nevnte over ^ 

Anonymkode: ca41d...1b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker grensa går hvis du gjør noe du føler du må skjule for partner 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
temolitus skrev (2 minutter siden):

Enig med deg.

• Liker 2
Skrevet
temolitus skrev (9 timer siden):

Ja, det var det jeg skulle si. (Altså med en annen person. Jeg ser ikke på meg selv som utro fordi jeg skjuler at jeg henger på kg)

Anonymkode: 5f447...3d1

Skrevet
9 hours ago, Fjollefyr said:

Når man gjør noe som sårer den andre har man gått over streken. Om det kan kalles utroskap eller ikke, er etter min mening ikke relevant. 

Var enig med deg før, men tenker nå at det er litt flytende for min del. Det som tidligere såret meg sårer meg ikke nå. Det kan jo være grunner til at motparten har gått til de skrittene, og det trenger jo ikke være sex heller. Det er jo heller ikke sikkert den andre parten skjønner at hen har såret dine følelser osv. Tenker det er en flytende grense litt avhengig av omstendighetene og hva som har fått hen til å gjøre ting.

Et eksempel:

Hvis ene parten ikke evner å gi hen omtanke og vise kjærlighet, så går kanskje den parten og får oppmerksomhet og omtanke andre plasser, det trenger ikke være sex men emosjonell støtte og oppmerksomhet. Hen gjør det ikke for å være slem, men for å få dekket grunnleggende behov vi alle har. Da har man bare seg selv å takke og må gjøre endringer - mange vil si at hen har vært emosjonelt utro, og kanskje det er sant men du har heller ikke gjort ditt for å gi det hen trenger. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes grensa går ved å ha sex.

Jeg synes det er "unfair labelling" å si at "kona var utro mot meg i årevis" hvis hun bare har flørtet.

Det er mer presist og rettferdig å si at "hun flørtet med andre".

• Liker 2
Skrevet
Fjollefyr skrev (9 timer siden):

Det er egentlig veldig sant. Hva man definerer det som er urelevant. Og for meg er det slik at man løser det uansett hva som dukker opp . 

Anonymkode: b0107...c15

Skrevet

Hvis noe holdes skjult er det i våre øyne utroskap.. 

Skrevet
10 hours ago, Ostemaker said:

Jeg lurer på hva deres grenser for utroskap er, siden det kan være så forskjellig fra person til person og forhold til forhold!

Der du setter grensen kom jeg på. Det er jo bare du som vet hvor din grense går. Du kan ikke sette samme grenser som oss andre her inne for det er bare du som vet hva du kan leve med og godta. Samme for din partner. 

Mine grenser vil bestandig være annerledes en de fleste andres og det samme med dine grenser. Ingen er like.

Skrevet
Useless skrev (47 minutter siden):

Var enig med deg før, men tenker nå at det er litt flytende for min del. Det som tidligere såret meg sårer meg ikke nå. Det kan jo være grunner til at motparten har gått til de skrittene, og det trenger jo ikke være sex heller. Det er jo heller ikke sikkert den andre parten skjønner at hen har såret dine følelser osv. Tenker det er en flytende grense litt avhengig av omstendighetene og hva som har fått hen til å gjøre ting.

Et eksempel:

Hvis ene parten ikke evner å gi hen omtanke og vise kjærlighet, så går kanskje den parten og får oppmerksomhet og omtanke andre plasser, det trenger ikke være sex men emosjonell støtte og oppmerksomhet. Hen gjør det ikke for å være slem, men for å få dekket grunnleggende behov vi alle har. Da har man bare seg selv å takke og må gjøre endringer - mange vil si at hen har vært emosjonelt utro, og kanskje det er sant men du har heller ikke gjort ditt for å gi det hen trenger. 

Dette er virkelig sant. Jeg prøver daglig å si til min mann hva jeg trenger (en klem, et spørsmål om hvordan min dag har vært) og jeg gir han gjerne det selv, i tillegg til komplimenter og skryt. Men han klarer ikke å gi meg noe tilbake. Han er en snill mann og en god far, men jeg mangler så sårt noe mer. Derfor er jeg emosjonelt utro. Vil ikke forlate min mann for den andre mannen, jeg prøver bare å komplettere det som mangler i mitt forhold. Ja vi har prøvd parterapi men de øvelsene man får der hjelper kun hvis man gjør de og det virker ikke min mann synes det er så stort behov for. Han er fornøyd som det er.

Anonymkode: 1204a...8fb

• Hjerte 1
Skrevet

Rent fysisk går vel grensen når man tar på en annen person på en seksuell måte. Jeg hadde aldri godtatt hverken kyssing, biting i øret, beføling, osv. Det er ikke sex, men det er likevel langt over grensen for min del.
Å sitte vennskapelig på fanget/ha en venn sittende på fanget, holde vennskapelig rundt, danse osv, ser jeg ikke på som over grensen. Så alt i alt handler det om kontekst og relasjon. 

Emosjonelt vil jeg se på det som utroskap om min partner finner seg en annen å dele sine innerste tanker og drømmer med, og distanserer seg fra meg. Jeg ser også på seksuelle samtaler, deling av bilder/filmer, og annet innhold av seksuell karakter som utroskap. 

Jeg og min mann har selvsagt hatt en samtale om hvor våre grenser går, og vi er heldigvis ganske samstemt der. Likevel prøver jeg alltid å ha i bakhodet hva jeg selv ikke hadde likt at han gjorde, og prøver  og oppføre meg deretter. Det har likevel skjedd at en av oss har blitt såret av noe den andre har gjort og ikke sett på som "galt", og da har vi måttet prate om det og finne en felles forståelse.

Skrevet

Hva som er utroskap bør avklares mellom dere - ikke av andre. Noen setter grensen ved sex, noen ved dansing, andre er ok så lenge det er åpent - ha samtalen; Hva er greit og ikke for deg - og lag en avtale

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner at denne grensen endrer seg etter hvert som jeg modnes.

For min del ville det ha vært et dypere kutt om han var emosjonelt utro - enn et knull på byen i fylla.
Begge deler ville ha vært vondt selvfølgelig - men det ville ha såret meg dypt og inderlig om han distanserte seg fra meg - og ga nærhet til en annen. 

Vi lever vel i grunnen etter regelen at man ikke skjuler noe for hverandre..at alt man gjør, kan man også gjøre foran hverandre. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Beelzebub
Skrevet

Min definisjon av troskap er at dama alltid får første mulighet til å ha sex med meg. Så utroskap for meg blir da hvis jeg har sex med noen andre, uten først å ha blitt avvist av dama.

Skrevet
Beelzebub skrev (4 minutter siden):

Min definisjon av troskap er at dama alltid får første mulighet til å ha sex med meg. Så utroskap for meg blir da hvis jeg har sex med noen andre, uten først å ha blitt avvist av dama.

Hva definerer du som avvisning? Og når er det greit med avvisning?

Gjest Beelzebub
Skrevet
9 minutter siden, Vera said:

Hva definerer du som avvisning? Og når er det greit med avvisning?

Ting som ikke kan bortforklares med enten logistikk eller helse. Men det er uansett ikke sånn at jeg tar initiativ til sex hvis hun er på vei til noe annet, eller er syk. Så det blir bare i teorien. 

Skrevet

All type gjentakende eller oppsøkende flørt, dvs ikke om man bare er litt ekstra hyggelig mot en tilfeldig person som hjelper deg å  bære tunge poser til bilen eller til kassadama man kjøper snowboard av, men om man oppsøker denne flørte igjen og det gjentar seg med samme person. På nett eller i i virkeligheten er all type oppsøkende flørt forbudt, f eks til arbeidskollega man møter på kurs noen ganger i året eller venn av venner man møter på fest, sende komplimenter til andre som går på utseendet annet enn om noen poster bilde av seg med ny sveis og man skriver fin på håret!

Seksuell type dansing men normal dansing er ok så lenge man ikke utveksler kontaktinfo.

Seksuelle meldinger og utveksling av bilder osv såklart.

Forelskelse man fortsetter å oppsøke.

Fysisk er all seksuell berøring og kyssing

Anonymkode: 79ea8...3f0

• Nyttig 3
Skrevet
Beelzebub skrev (4 minutter siden):

Ting som ikke kan bortforklares med enten logistikk eller helse. Men det er uansett ikke sånn at jeg tar initiativ til sex hvis hun er på vei til noe annet, eller er syk. Så det blir bare i teorien. 

Da er vi enige :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...